Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...

Cyntax

Recommended Posts

Sen har han förklarat att det kan gå åt helvete och det är få games så ROIn kan droppa rejält (=

Hatar när alla ska försvara en person hehe.

Men jag tycker det är så otroligt tråkigt att så fort man ska lägga upp en utmaning, ett projekt, whatever, så finns det en massa som tar in fusk o mygel o scams. Anledningen är ju solklar, det har varit så otroligt mkt scams osv så jag tycker man ska se sig för innan man investerar i något vad det än är, och aldrig lägga en betydelsefull summa på detta.

Sad world, eller nåt.

javisst, har vi maximal otur förlorar vi allt.

Pinnacles wig är ca 2% och om oturen fördelar sig jämt kommer vi att förlora 2% på varje bet.

Använd ROI Simulatorn och vaska fram risken för gulning! Det fungerar faktiskt. Använd fantasin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, jag använder tydligen fel terminologi, men det känns som att man kan ha överseende med det.

50% ROI är givetvis ohållbart, jag fokuserade bara på andelköparens perspektiv - hans investering föreslogs ju växa med "minst 50 [procent]". Inser varför ROI var fel val av term, men du förstår vad jag menar.

Du spelar till och med på finanskrisen medan du mässar ut din mirakelmedicin för plånboken.

Jag vill väl mest bara påminna folk om att ifall någonting låter för bra för att vara sant, så är det i 99% av fallen också så.

Ja, med glimten i ögat! ;)
Länk till kommentar

Alltså...jag ser verkligen det intressanta i att rygga en kille som säkert sportsbetar bra. Man kanske ser det som en kul grej, som may or may not ge litle pengar tillbaka. Allt det är kosher.

Men när det ändå börjar röra sig om förhållandevis stora summor, och när Cyntax slår på stortrumman något så oerhört - och dessutom utan att jag sett andra kritiska röster - då känner jag mig skeptisk.

Jag tror inte att Cyntax tänker blåsa någon, jag tycker bara han låter som en klassisk charlatan.

Länk till kommentar

Men fuc-ing hell........inte kan jag transferrera nu inte, för de skall ha faxat en massa junk först, ID kopia på foto bla bla bla....

Och, det ä rfredag, och inte funkar väl banköverföring på en fredag?!

Skitsmma, jag testar! Cyntax...håll utkik efter en inbetalning till ditt Nordea konto! JonasH72 står det på den!

Länk till kommentar

Alla i tråden kan innan de bestämmer sig för om de vill testslösa lite pengar på projektet läsa bakåt och se varför Cyntax lägger sina odds på de matcher han gör. Systemet finns ju redovisat, och han klargör direkt att det inte är något magiskt utan bara en edge just nu. Sedan får man använda lite intelligens själv för att begripa att det kan röra sig om varians också.
Man kan ju även i fortsättningen skita i att vara med i "fonden", rygga (eller inte rgga) de bets som läggs och publiceras, och då spela i egen regi.
Länk till kommentar

Alltså...jag ser verkligen det intressanta i att rygga en kille som säkert sportsbetar bra. Man kanske ser det som en kul grej, som may or may not ge litle pengar tillbaka. Allt det är kosher.

Men när det ändå börjar röra sig om förhållandevis stora summor, och när Cyntax slår på stortrumman något så oerhört - och dessutom utan att jag sett andra kritiska röster - då känner jag mig skeptisk.

Jag tror inte att Cyntax tänker blåsa någon, jag tycker bara han låter som en klassisk charlatan.

Stortrumman? Har du sett "bloggen". Jag försökte verkligen göra den så ynklig jag bara kunde. Länken har jag postat en gång va?

Javisst. Du är inte ensam om att vara förvånad... jag är minst lika förvånad över att 30 personer sätter in tiotusentals dollar på mina konton.

Charlatanen tänker jag inte kommentera. ... Du har redan gjort bort dig tillräckligt.

Länk till kommentar

Däremot har Euru en poäng - fondens "storlek". Det har ju inget egenvärde att fonden ska vara stor, eller hur? Alltså borde den kanske begräsas, så att "rymningsrisken" inte är övervägande.

Alltså, i framtiden kanske man bara får vara med på $100 (en andel), och resterande spelande får man sköta själv, om man vill. Värt att tänka på kanske. Jag tror att alla som är med ser det som en "kul grej" (om man tänkte bli miljonär på det hela så vore det ju bättre att spela själv och ta rygg helt enkelt, och därmed slippa 10% avgiften).

Länk till kommentar

Däremot har Euru en poäng - fondens "storlek". Det har ju inget egenvärde att fonden ska vara stor, eller hur? Alltså borde den kanske begräsas, så att "rymningsrisken" inte är övervägande.

Alltså, i framtiden kanske man bara får vara med på $100 (en andel), och resterande spelande får man sköta själv, om man vill. Värt att tänka på kanske. Jag tror att alla som är med ser det som en "kul grej" (om man tänkte bli miljonär på det hela så vore det ju bättre att spela själv och ta rygg helt enkelt, och därmed slippa 10% avgiften).

Exakt bra poäng. Ni får begränsa själv. Jag vill det inte för jag vill ju tjäna pengar på avgiften och jag vet att rymningsrisken är noll så länge ni inte kommer upp till +$3.000.000! ;) (kom ihåg glimten i ögat!) För mig får ni gå in med så mycket ni vill... För mig är det gratis pengar om vi vinner, utan risk, och utan extra jobb. För jag kommer att göra exakt samma jobb även om jag skulle betta med $2k i kassan än $20k i kassan.

357.

Minnesota Wild 1,552

Tampa Bay Lightning 2,710

4-2... Tampa hade ledningen inför 3'e perioden.

Skönt med en bra start!

Länk till kommentar

Tipszonen har ju börjat ta betalt för de som vill "rygga" deras "experter".

Hur öppet kommer du köra Cyntax?

Du har ju redan avslöjat vilket system du följer....och att du inte skall göra några avvikelser. Folk betalar med ändra ord 10% i avgift för inte själva trycka på 1 eller 2:a varje dag. Vilket tar max 1min att göra.

Kommer endast de som har andelar att ha tillgång till bloggen?

Om ja, då köper man ju bara minsta andel och ryggar sen själva med ett större belopp?

Om jag vore andelsägare skulle jag inte vilja att övriga som inte betalar för bettsen får dem gratis, medan jag då betalar 10%!

Något du funderat över?

Länk till kommentar

Du har ju redan avslöjat vilket system du följer....och att du inte skall göra några avvikelser. Folk betalar med ändra ord 10% i avgift för inte själva trycka på 1 eller 2:a varje dag. Vilket tar max 1min att göra.

Om ja, då köper man ju bara minsta andel och ryggar sen själva med ett större belopp?

Om jag vore andelsägare skulle jag inte vilja att övriga som inte betalar för bettsen får dem gratis, medan jag då betalar 10%!

Något du funderat över?

Ah, jo jag vet.

Jag skulle kunna sätta upp en mejlinglista eller sätta lösenord på bloggen.

Det skulle innebära att matcherna osv redovisas i efterhand här.

Länk till kommentar

Något du funderat över?

Antar att du aldrig spelat så mycket på sport? Tar lite längre tid än 1 min att lägga alla dom där spelen som Cyntax gör, Själv så orkar jag inte hålla på med det i den här skalan å fixa med pinnacle å sånt så han får gärna ta 10% av mina eventuella vinster för att göra allt jobb åt mig. Kalla mig korkad om du vill men ja är lat å ser det här som en kul investering som förhoppningsvis ger lite + i kassan

Länk till kommentar

Antar att du aldrig spelat så mycket på sport? Tar lite längre tid än 1 min att lägga alla dom där spelen som Cyntax gör, Själv så orkar jag inte hålla på med det i den här skalan å fixa med pinnacle å sånt så han får gärna ta 10% av mina eventuella vinster för att göra allt jobb åt mig. Kalla mig korkad om du vill men ja är lat å ser det här som en kul investering som förhoppningsvis ger lite + i kassan

För mycket koffein?

Har du följt Cyntax dagbok? Vet du vad du investerar pengar i? För om du visste det, så skulle du veta hur Cyntax lägger sina spel!

Om du spelar enligt det system Cyntax har, så tar det inte mer än 1min att lägga spelen (inklusive logga in på sidan).

Och nej, jag spelar poker, det är min grej. Men för det tar fortfarande 1min att lägga spelen!

Jag väljer att rygga istället för att investera.

Lycka till Cyntax! Börjar närma sig gameing-day snart =)

/apoteket

Länk till kommentar

Har du följt Cyntax dagbok? Vet du vad du investerar pengar i? För om du visste det, så skulle du veta hur Cyntax lägger sina spel!

Om du spelar enligt det system Cyntax har, så tar det inte mer än 1min att lägga spelen (inklusive logga in på sidan).

Jo, men då ska man vara vaken varje natt också, och ha tid att rygga...
Länk till kommentar

För mycket koffein?

Och nej, jag spelar poker, det är min grej. Men för det tar fortfarande 1min att lägga spelen!

Jag väljer att rygga istället för att investera.

Lycka till Cyntax! Börjar närma sig gameing-day snart =)

/apoteket

Sant till viss del. Men det ligger mycket tid bakom att analysera och följa trender.

Jag har en bättre grej på gång. ;) ROI-simulatorn var till mer nytta än jag trodde.

Länk till kommentar

alltså? Vi räknar med att förväntad ROI är i bästa fall 8-12%. Sen betalar vi 10% på vinsten i "rake" :roll:

edit* och om vi går in med $10k så får vi 100% "rakeback" i en månad =)

Nej, han som bröt $10k-strecket fick 100% rb i en månad.

Satt och lekte med ROI-simulatorn inatt. I år är det spelat på 297 matcher enligt de systemen vi kommer att köra med (inkluderat både NBA/NHL alltså). Av de 297 gick 211 in och 86 blev förlust (NHL från 4'e okt tom 26'e nov och NBA från 28'e okt tom 26'e nov). Med flatbet på $10 per match blev det en vinst på $523. Odds i medeltal på matcherna som gick in var 1,6555024 (medeloddset är inte så intressant egentligen) (Om man tänker som Eury och vi hade en rulle på $523 hade vi alltså 100% "roi", men med en rulle på $5230 bara 10%... eller $52300 bara 1%!! Smart pojk det där! :mrgreen: )

Alltså en ROI på 17,61%. Fram med ROI-simulatorn då!

För att vi ska få "Actual Roi" på så nära 17,61% som möjligt måste vi "lura" simulatorn lite. Skriv 10000 som buyin, 1st ska vara 16565 och % 1'a platser är 71. Inga priser för 2'a, 3'e plats osv... Välj 297 "games per sim" och #Simulations räcker med 100 just nu. Klicka "simulate results" och Actual Roi ska bli 17,61%! Nu är vi med i matchen! (Jag fick en Simulated ROI på 18,24%, men klicka nåra gånger på Simulate results och det blir olika varje gång.)

Ändra antelet # Simulations till 100000 och klicka på Simulate Results!

Jag fick nu 17,61 på Simulated ROI.

All results blev som högst 34% och lägst -4%. Men min simulation säger att det är mindre än 1,6% risk att vi hamnar UNDER 8% roi! Eller mindre än 9,6% risk att vi hamnar under 12% roi!

roisimhighti5.th.jpg

roisimlowiy6.th.jpg

Studera själv bilderna och försök bilda er en uppfattning om riskerna. Ha i tanken att vi kommer att betta 2% av rullen per match så tror jag ni fattar att riskerna att vi gular är i det närmaste obefintlig. Oj, nu låter jag som Eurys charlatan. :roll:

----

Resultatet för nattens spel belv -$5,76 på $430 satsade eller -$11,28 på $420 satsade (som hade varit rätt om jag kört 100% enligt systemen.

Länk till kommentar

Nej, han som bröt $10k-strecket fick 100% rb i en månad.

Life is goot :mrgreen:. Hoppas bara att klonken håller med sig till SM ikväll!

--

Mr.Cyntax. Jag skickade iväg 4 andelar till på stars. De höjde min limit, men men måste vänta 24h :-(. Har mailat full tilt och bett dem att höja lite till så det ska inte vara några problem. Du vet dock hur många andelar jag ska köpa... men kan ändå skriva här i dagboken när jag skeppat iväg full tilt andelarna, säkerhetskskull..

good luck m8

Länk till kommentar

Sluta låtsas om att du inte vet exakt vad jag menade.

Jag menar, jag skrev ändå i klartext och klartext förstår du dig på.

Alltså, du är personen som hoppat från en det ena till det andra sättet att tjäna pengar under dina år på pf. Var det inte poker du begrep så var nästa projekt att belåna kåken för att...ja, vad var det nu du ville göra med de pengarna? Aktier va?

Veckans smak är visst sportsbetting.

Jag kommer btw låta andra lista ut vad du gjort för tankevurpa (medveten eller inte låter jag vara osagt) i din simulation.

Länk till kommentar

Sluta låtsas om att du inte vet exakt vad jag menade.
Jag vet vad du menar, men det är kul att retas.
Alltså, du är personen som hoppat från en det ena till det andra sättet att tjäna pengar under dina år på pf. Var det inte poker du begrep så var nästa projekt att belåna kåken för att...ja, vad var det nu du ville göra med de pengarna? Aktier va?
Ja, det är typiskt mig att ha många järn i elden. Jag spelar fortfarande poker och de senaste 2-3 månaderna har gått bättre än någonsin tidigare.

Aktieprojektet är på g, men att belåna huset är inte aktuellt längre. Det har aldrig egentligen varit det heller. Jag frågade bara er om en åsikt.

Veckans smak är visst sportsbetting.
Jag har pysslat med sportsbetting i minst 3-4 år iaf. Några större framgångar har jag inte haft, tills nu.
Jag kommer btw låta andra lista ut vad du gjort för tankevurpa (medveten eller inte låter jag vara osagt) i din simulation.
Inte helt omöjligt att jag gjort en tankevurpa eller skrivit fel. Berätta gärna.
Länk till kommentar

Fan,vad jobbigt och få forumets Sverker Olofssson efter sig redan innan det gått fel(om det nu ens gör det).Jag undrar hur länge man ska tjata utan ens vara intresserad,men med 11k+ inlägg är nog risken stor att det blir en utdragen historia.:cry:

Tror alla är medvetna om riskerna med betting.Gl Cyntax.:-)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...