fulpetson Postad 29 April , 2009 Rapport Postad 29 April , 2009 Hässelby Villastad vs Rotebro ??? Idag ringde en kvinna från Stockholms Stads bostadsförmedling och frågade om jag ville ha en lägenhet i Hässelby Villastad. Den är betydligt större än nuvarande, men inte speciellt mycket dyrare hyra. Men hur är Hässelby Villastad som område om man jämför med en norrort som Rotebro? Jag har en 2'a på 60 kvm med jättefin egen uteplats. Lägenheten är byggd 2002, ganska ny alltså. Att jämföra med en 5'a på 110 kvm, 3 tr. Byggd kanske på 70-80-talet? Hyran är ca 1000 kr dyrare. Reflektioner? Ska jag byta eller stanna i Rotebro? Hässelby villastad har inte mycket drägg i jämförelse. Har du bil är Hässelby villastad att rekomendera, annars är det väldigt jobbigt. Pendeln mot Märsta har blivit mycket bekvämare än vad den var dock. Lägenheterna i västerort från 70-80talet är inte mycket att hänga i granen, men yta kan ju vara trevligt när du har barn ibland. Röstar på Hässelby!
Cyntax Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 Klart du väljer Rotan, Hässelby är för långt bort.Samt lite mindre drägg i Rotebro med betoning på lite.Okay. Du har troligen rätt om dräggen. Här i Rotan är det lugnt.hässelby villastad är väl överlägset finare rotebro. Massa fina badstränder, rotebro är bara en massa pack som bor. Jag tycker inte det är så "pack tätt" här. Blandar du inte ihop Hässelby Villastad med Hässelby Strand nu?Hade du knoddar som du har delad vårdnad om eller något sådant? I såna fall kan det ju vara en fördel med lite svängrum, när det gäller platsen så är det nog så att frågar du någon född i norrort så är det bättre och någon från hässelby så är det bättre =) Åk till hässelby och kika tycker jag, se vilken feeling du får av det!Hon har eget rum. Förvisso litet, men hon är glad över det. Dessutom är det stor innergård och jag har egen uteplats med en gräsplätt. Jag bor ju på bottenvåningen och altandörren står öppen för henne att bara gå ut och in. Det finns en sandlåda här. Helt ok. tro mig, jag är uppväxt i norrort(Akalla), bor numera ett stenkast ifrån Hässelby och brukar åka dit på sommarna och bada, sen jobbar jag i Upplands Väsby väldigt nära Rotebro och har en Bror som bor nära Rotebro station. Hässelby strand är bra mycket bättre, dels har du Tunnelbana sen fina grönområden och massor av fina bad. Rotebro har du Jäst fabriken och pendeln och en massa skit. I Hässelby Villastad låg lägenheten. Det är INTE nära tunnelbanan. Dessutom bor jag nära pendeln i Rotebro. Jag klockade 3 minuter från min dörr till att jag stod på perrongen. Det tar 23 min till Centralen från Rotebro, det tar 32 med tunnelbana från Hässelby Strand. Räkna med minst 10 min till att ta sig till Strand!Jästfabriken upptäckte jag först efter att du skrivit att det fanns en. Den är ju inte ens nära där jag bor. Pendel suger. Hässelby imo...Gröna linjen suger. Pendeln duger.Dessutom är det löjligt nära Arlanda och Uppsala. Pendeln till Upplands Väsby och sen byte till Upptåget så är man på Arlanda på löjligt kort tid och nästan gratis. Hässelby villastad har inte mycket drägg i jämförelse. Har du bil är Hässelby villastad att rekomendera, annars är det väldigt jobbigt. Pendeln mot Märsta har blivit mycket bekvämare än vad den var dock. Lägenheterna i västerort från 70-80talet är inte mycket att hänga i granen, men yta kan ju vara trevligt när du har barn ibland. Röstar på Hässelby! Min lägenhet är byggd 2002. Den är super! Men jag tycker att värden borde ha bytt tapeter. Hur ofta görs sånt? En lägenhet från 70-talet på 3'e våningen är inte i närheten av min lya. Som ni förstår så stannar jag i Rotebro. Argumenten har jag redan räknat upp. *Uteplats, lägre hyra, kortare restid till stan, närheten till Arlanda, fräschare lägenhet, lugnt område, inga pack, många skolor/dagis och lekplatser i närheten, närheten till stora butiker (Coop/IcaMaxi/Ikea), det blir dyrt att möblera så mycket större lägenhet/många rum, orkar inte flytta nu genast, risken finns att jag får dubbel hyra i 2 månader, gröna linjen suger... osv osv. Kom till Rotan! Inflyttningsfest/födelsedagsfest i juni! (Förmodligen den 13/6) ----- Ännu inga pengar från Pinnacle. Har de inte kommit på tisdag ska jag börja efterlysa dem. ------ Angående bedrägeriförsöket så har han inte svarat på mitt pm. Förvisso har han inte ens varit inloggad efter att jag skickade pm #2. Jag avvaktar. Är det så att han har rätt till pengarna lär han ju höra av sig.
Skanke Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Sakta i backarna. 13/6 är det Pokerfest i Linköping....
Cyntax Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 Sakta i backarna. 13/6 är det Pokerfest i Linköping....Förbannat. Då får jag hitta ett annat datum. ---- Bet24 må vara en skitful sajt med ganska svinaktiga oddsmarginaler (wig). Men deras smaskiga bonusar är i världsklass. Ikväll ska man lira 200 kr på Real Madrid - Barcelona, EXAKT 200 kr. Så här skriver man: ---- Få 50kr på El Clásico – Real Madrid vs. Barcelona! Lägg ett spel för exakt 200kr idag eller imorgon på lördagens stora sammandrabbning mellan Real Madrid och Barcelona (1X2, ej handikapp) och du kommer att få en bonus på 50kr* att använda på Bet24. --- Bet24 har en marginal på 7,1% på den matchen, men en bonus på 25%. Jag har 200 kr på Madrid. ---- Jag har gjort lite beräkningar angående surebetting. Med 100k kr i kassan tror jag att jag kan tjäna 10k kr i månaden. Det är ett fullt rimligt mål. Polarn har 70k kr i kassan och han tjänar 5k kr i månaden, men han har ett fulltidsjobb + sambo och två blöjbarn. 10k kr i månaden för mig är fullt rimligt och med lite övning/tur/osv kanske 15k kr är uppnåligt. Om det finns utrymmer för större kapital får man väl starta en ny fond. Det börjar närma sig nu... --- Vi är i Piteå nu. Skönt med semester
Wagner Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 Min lägenhet är byggd 2002. Den är super! Men jag tycker att värden borde ha bytt tapeter. Hur ofta görs sånt? I princip aldrig och absolut inte efter 7 år - om nu inte förra innehavaren slaktat någon i lägenheten. Vanligtvis får man höra av sig till värden som kommer ut och besiktar. Då kan det bli så att den skadade våden byts ut. Innan det gått så långt att värden tycker att ett helt rum bör tapetseras om är kvarten så nedgången att ingen normal människa vill bo där. Summa summarum. Man får helt enkelt bekosta det mesta själv om man inte har väldigt modesta krav på sin boendemiljö.
AdslVerbe Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 I princip aldrig och absolut inte efter 7 år - om nu inte förra innehavaren slaktat någon i lägenheten. Vanligtvis får man höra av sig till värden som kommer ut och besiktar. Då kan det bli så att den skadade våden byts ut. Innan det gått så långt att värden tycker att ett helt rum bör tapetseras om är kvarten så nedgången att ingen normal människa vill bo där. Summa summarum. Man får helt enkelt bekosta det mesta själv om man inte har väldigt modesta krav på sin boendemiljö. Lika positiv som vanligt
Cyntax Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 I princip aldrig och absolut inte efter 7 år - om nu inte förra innehavaren slaktat någon i lägenheten. Vanligtvis får man höra av sig till värden som kommer ut och besiktar. Då kan det bli så att den skadade våden byts ut. Innan det gått så långt att värden tycker att ett helt rum bör tapetseras om är kvarten så nedgången att ingen normal människa vill bo där. Summa summarum. Man får helt enkelt bekosta det mesta själv om man inte har väldigt modesta krav på sin boendemiljö. Äh, så allvarligt är det inte. Lite skavanker i hörnen får man ta. Bara jag får upp lite hyllor, tavlor m.m. så försvinner det mesta. Märkligt att du inte kommenterade mina mål för surebetting? Tror du att det är (o)rimliga mål eller bara bullshit? Lika positiv som vanligt Äh, han behöver bara lite kärlek och pokerforum.nu kanske inte är bästa stället för den som behöver det.
Cyntax Postad 4 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2009 Dagens quiz: -Morsan ska som vanligt laga lite lokala maträtter när vi är på besök i Piteå. Pitepalten är en självklarhet, men idag blir det "kakadoris". Maträtten har ett annat namn också. Vad heter den på "svenska"? (Hint: det svenska namnet antyder att maträtten kommer från en viss landsända.)
Benny_81 Postad 4 Maj , 2009 Rapport Postad 4 Maj , 2009 I princip aldrig och absolut inte efter 7 år - om nu inte förra innehavaren slaktat någon i lägenheten. Vanligtvis får man höra av sig till värden som kommer ut och besiktar. Då kan det bli så att den skadade våden byts ut. Innan det gått så långt att värden tycker att ett helt rum bör tapetseras om är kvarten så nedgången att ingen normal människa vill bo där. Summa summarum. Man får helt enkelt bekosta det mesta själv om man inte har väldigt modesta krav på sin boendemiljö. Min förra granne slaktade faktiskt en person i en lägenhet. Dock inte i mitt hus utan ett par kilometer härifrån. Han högg av huvudet på offret, satte det i en blomkruka och ristade in "bög 1" på köksbordet. En hemsk, historia men jag ville ändå lätta mitt hjärta .... Från det ena till det andra. Jag tycker det är kul att Cyntax har barn och filosoferar över saker som sandlådor. Jag är en stor barnvän och jag tycker det är av största vikt för en nation att kvinnorna föder rätt mycket barn. Europas demografiska utveckling är inte den bästa men Sverige ligger iaf nästan bäst till. Frankrike har vänt utvecklingen som tidigare var dyster och nu födds det mer barn där. Kanske kan Sverige hämta inspiration därifrån för att bli ännu bättre.
speltorsk_LOL Postad 4 Maj , 2009 Rapport Postad 4 Maj , 2009 Min förra granne slaktade faktiskt en person.... Kanske kan Sverige hämta inspiration därifrån för att bli ännu bättre. Låter som en perfekt tillvaro att sätta barn till världen i. Nu har jag inte hört något om tragedin du beskrev din granne varit inblandad i, men man orkar inte ens bli förvånad längre. Hur långt ska det behöva gå innan all galenskap som försigår därute bekämpas med rätta medel? När ska psykriatin vakna till? Jag kan säga att jag bävar inför den dagen jag ska låta mina framtida barn klara sig ensamma för första gången.
Cyntax Postad 5 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2009 Fortfarande inga pengar från Pinnacle... nu är mitt tålamod på väg att ta slut. Jag har iaf. gjort en efterlysnig av pengarna. Bara att vänta och se vad Pinnacle svarar.
Glödlampan! Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 Min förra granne slaktade faktiskt en person i en lägenhet. Dock inte i mitt hus utan ett par kilometer härifrån. Han högg av huvudet på offret, satte det i en blomkruka och ristade in "bög 1" på köksbordet. En hemsk, historia men jag ville ändå lätta mitt hjärta .... Från det ena till det andra. Jag tycker det är kul att Cyntax har barn och filosoferar över saker som sandlådor. Jag är en stor barnvän och jag tycker det är av största vikt för en nation att kvinnorna föder rätt mycket barn. Europas demografiska utveckling är inte den bästa men Sverige ligger iaf nästan bäst till. Frankrike har vänt utvecklingen som tidigare var dyster och nu födds det mer barn där. Kanske kan Sverige hämta inspiration därifrån för att bli ännu bättre. Du förstår vilka det är som föder barn va? Är knappast svenskorna eller franssyskorna.
jestii Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 Du förstår vilka det är som föder barn va? Är knappast svenskorna eller franssyskorna. Patetiskt!
Akalla Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 snabb fråga till Cyntax, ang ditt mål, hur många timmar har du planerat att lägga ned? kan du tex vika hela lördagen från morgon till sen natt? lördagen är den överlägset bästa dagen för arb. hur snabb är du på matte?, jag förutsätter att du är bra mycket bättre på matte än mig och matte är en mycket viktig egenskap. Ditt mål är nog rimligt men frågan är hur många timmar vill du lägga ned för att nå ditt mål.
Glödlampan! Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 Patetiskt! Vad? Vi har 1,3 barn per par för svenskar i Sverige.
Cyntax Postad 5 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2009 snabb fråga till Cyntax, ang ditt mål, hur många timmar har du planerat att lägga ned? kan du tex vika hela lördagen från morgon till sen natt? lördagen är den överlägset bästa dagen för arb. hur snabb är du på matte?, jag förutsätter att du är bra mycket bättre på matte än mig och matte är en mycket viktig egenskap. Ditt mål är nog rimligt men frågan är hur många timmar vill du lägga ned för att nå ditt mål. Jag sitter mest vid datorn eller är hemma. Mitt excelark plingar till då det finns ett nytt surebet mellan de bettingsajter jag har pengar på, så jag kan direkt gå in och betta. Jag är blixtsnabb på att räkna ut hur jag ska satsa, eller mitt excelark är det. Jag knappar bara in vad jag får satsa på en sajt, så säger den hur mycket jag får satsa på den andra. Arket kan även räkna ut värdet av eventuella bonusar jag clearar på sajten, "rakeback" osv och kompensera för det.Jag behöver alltså inte lägga tid på att söka surebets själv, det fixar Excel. Jag kan se på tv eller diska samtidigt. Jo, jag vet att lördagar är bäst. Men även mitt på dagen/eftermiddagen va? Ungefär då alla bookies lägger ut sina odds inför kvällarna. ----- Mysteriet med "bedrägeriförsöket" mot fonden har fått sin lösning. Självklart var det som jag trodde... att snubben har bytt nick och glömt bort detta. Nu blir det CL. Jag har 50 kr på Arsenal.
Akalla Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 Min pro arb lördag såg ut så här =) förmiddagen, hitta felsatta odds när siter lägger ut odds. eftermiddagen runt matchstart inför de stora ligorn, då rör sig oddsen mycket, LAY BETFAIR är ett måste.... Kvällarna, då startar US sporter NBA,NFL,MLB,College basket är större än man kan tro och hundratals matcher. även live betting på dessa matcher. gör dig själv en stor tjänst lär dig räkna ut summorna du skall satsa i huvudet i de flesta fallen , det tar för lång tid att lägga in siffror i massa ark. Jag önskar dig all lycka är själv sugen på att börja igen , men är tveksam till att det kan ge samma pengar som förr. Jag försöker bli poker pro istället, men för tillfället agerar man donator på svs semiberusad.
Cyntax Postad 5 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2009 Nu blir det CL. Jag har 50 kr på Arsenal. Väl investerade 50 kr, det var spännande i 7 minuter.
Cyntax Postad 6 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2009 De senaste fem dagarna har jag spelat lite MTT på Entraction. Allt från 50 € inköp till 1 € inköp. En ootm och fyra itm, varav 3 finalbord. Dock ingen första plats. Men 2'a, 3'a och 4'a på finalborden. Den jag blev 2'a på var sista handen riggad: jag med och turfan med - All.in preflop... flop Inga pengar från Pinnacle ännu. Sista svaret från dem: ---- "Dear Sir, We apologize for the delay. Our bank informed us that there was a mistake processing your wire transfer. Your wire transfer request was resent yesterday 4 May. If you do not receive your wire transfer during this week, please kindly contact us again." --- Bara att vänta då Äsch, det har ju bara gått 16 dagar sedan jag begärde cash out, måste väl vara standard att vänta minst 4 veckor va?
Cyntax Postad 6 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2009 Betting de senaste 3 dagarna har gått fint: Denver Nuggets - Dallas Mavericks (NBA-slutspel). 1'a odds 1,351 Boston Bruins -1,5 - Carolina Hurricanes (NHL-slutspel). 1'a odds 2,45 Washington Capitals - Pittsburgh Penguins (NHL) 1'a odds 1,833 Arsenal - Manchester United (CL) 1'a odds 2,760 Cleveland Cavaliers -11,5 - Atlanta Hawks (NBA) 1'a odds 2,000 Denver Nuggets -6,5 - Dallas Mavericks (NBA) 1'a odds 1,926 Ett litet schysst netto iaf.
SouthEast Postad 6 Maj , 2009 Rapport Postad 6 Maj , 2009 Betting de senaste 3 dagarna har gått fint: Denver Nuggets - Dallas Mavericks (NBA-slutspel). 1'a odds 1,351 Boston Bruins -1,5 - Carolina Hurricanes (NHL-slutspel). 1'a odds 2,45 Washington Capitals - Pittsburgh Penguins (NHL) 1'a odds 1,833 Arsenal - Manchester United (CL) 1'a odds 2,760 Cleveland Cavaliers -11,5 - Atlanta Hawks (NBA) 1'a odds 2,000 Denver Nuggets -6,5 - Dallas Mavericks (NBA) 1'a odds 1,926 Ett litet schysst netto iaf. 100kr/match ----> +111kr (+18.5% roi).
Cyntax Postad 6 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2009 Hur går det med Pinnacle?Inte så bra. Deras bank gjorde ju något fel och den 4'e gjorde de en "resend". Enligt Pinnacles hemsida ska banktransfers till Sverige ta 1-3 bankdagar. De sa också att om jag inte fått pengarna denna vecka så skulle jag höra av mig. De får alltså till imorgon på sig. Är inte det minsta orolig att pengarna aldrig kommer och jag är inte det minsta generad mot er att det strular... för jag vet ju att det inte är mitt fel. Men jag är jävligt besviken på Pinnacle. Pinnacle har bäst ryckte av alla i branschen. Läs på alla bettingforum så ser du att Pinnacle kan man lita på. Att just jag/vi skulle råka ut för detta är bara jävligt otur. Jag tror att Pinnacle skäms jävligt mycket faktiskt. --- Spelat 1 mtt ikväll. Bubblade med 77 mot AK. --- Boston -4,5 vs Orlando -> 1'a odds 1,980 ... och ... LA Lakers vs Houston +10 -> 2'a odds 1,943 100 kr / match.
Recommended Posts