Gå till innehåll

Antivirus


cobb89

Recommended Posts

Alltså, bara för du nu googlade ett test från 2001 så betyder det FORTFARANDE inte att AVG är bättre än NOD32 och Avast. Vad är det du inte fattar? Sluta dryga så jävla mycket och börja inse fakta.

 

Det finns så mycket tester som ger olika resultat. En sak att tänka på är att det är hur lätt som helst att göra ett antivirus som stoppar flest virus, eller en brandvägg som är världens mest effektiva. De bästa programmen bör ha så få 'false positives' som möjligt. NOD32 är liksom Kaspersky mycket kraftfullt, och det är inriktad på att störa så lite som möjligt med fåniga frågor om man vill tillåta fullt legitima program. ( Men jag drar inga slutsatser, håller mig borta från antivirus warz ]

 

Det program som interaktivt talar om vilken skit olika pokersiter har för sig, och som är lättast att hantera tycker jag är Comodo firewall. Jag blockerar konsekvent deras keyloggers, försök att ta över skärmen, injection i Explorer, spioneri på services m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera som borde ha en liten smäll på fingrarna. Inte för att man kanske direkt gjort något fel men för att man argumenterar provocerande. Räcker så nu. Första och enda varningen innan infractions börjar flyga.

 

Vill man reka ett antivirusprogram så talar man lugnt och sakligt om varför man tycker det är bra. Tycker någon annorlunda så talar man om varför på ett lika sakligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har bra tips på antivirusprogram? Behöver inte vara det mest avancerade, det är egentligen inte för pokern jag är orolig (spelar mest låglimit) men vill väl bara känna mig lite skyddad från virus iaf :)

 

mvh me

 

Symantec/Norton och F-Secure tar i alla fall mycket kapacitet från datorn. NOD32 är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...