Gå till innehåll

$10 - 10K Challenge


_Fibonacci

Recommended Posts

  • Svars 228
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har aldrig skrivit det rent ut men en del har kunnit lista ut det iaf utifrån Hh´s. Har även mött dig för ett par dagar sedan SH. Går inget bra just nu, antar det tar ett tag att ställa om sig till 5-manna från FR.

 

Hittade dessa starthandstips för shorthanded....vad tycker ni om dessa?

 

Tidig pos: AA-22, AJs+, ATo+, KJs+, KQo, QJs, JTs

 

Knappen: AA-22, A2s+, A2o+, K2s+, K7o+, Q6s+, Q8o+, J7s+, J9o+, T8o, 97o, any suited connector, any suited one-gapper, any unsuited connector.

 

Vilka händer trebettar ni med pre SH? Ur position respektive i position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20BB är säker bra. Själv har jag ökat varje månad sen jag började SH. Tror dock inte jag har högre BB/100 än på FR men jag hinner spela fler H/h så skulle tro att jag plussar lite mer SH.

 

Limpa/syna mindre är nog mitt bästa råd för SH

 

Nej exakt. bb/100 kanske ligger runt samma men man hinner ju som sagt med betydligt fler händer per timme. Klarar dock så länge endast av tre bord åt gången SH. Men man lär sig kanske så man kan spela 5 också så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju även en metavinst om planen är att gå upp i nivå i och med att shorthanded bord blir vanligare (och mer profitabla) desto högre du går. Jag tycker personligen att man blir en bättre spelare genom att lira SH.

 

Håller med dig SunTzu...Svårt att hitta många bord med spel högre än 5/10 på FR på SvS. Tror också att man blir bättre av SH-spel men inte vant mig vid det riktigt än eftersom det skiljer en del från FR-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just vad gäller starthänder, 3-bet mm så tycker jag det är oerhört mycket svårare att lägga fram några riktlinjer. Om det är svårt FR så är det ännu svårare SH. Känns som allt blir mycket mer read-baserat SH, vilket man självklart skall försöka dra nytta av.

 

Men jag tror du kommer in i det rätt fort om du ger det en seriös chans. Jag har själv gjort många misslyckade halvhjärtade försök men från oktober tvångsförflyttade jag mej själv och "bannade mej" från alla FR-bord. Tror jag hade 10BB/100h i oktober, 20 i november och nu i december över 32. Så utvecklingen har verkligen varit possetiv för min del.

 

Tror dock jag skall ta en FR-månad i feb för att de om det gett någon effekt på dessa bord.

 

Lycka till i vart fall...skulle vara kula att veta ditt nick faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 december 2008 16:34:51

Anna 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: _Fibonacci (208.53) 22/20/3

Plats 3: zxcv (263.56) 35/23/8

Plats 4: Hövdingen (210.99)

Plats 2: A Zero (274.93)

Plats 5: Jobiefri (139.08)

A Zero lägg LM 0.50

zxcv lägg SM 1.00

** Giv **

_Fibonacci [10s, Es]

zxcv [N/A, N/A]

Hövdingen [N/A, N/A]

A Zero [N/A, N/A]

Jobiefri [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hövdingen Höj till 3.50

Jobiefri Lägg

_Fibonacci Höj till 12.00 Standardreraise från knappen, eller?

A Zero Lägg

zxcv Höj till 36.00 hmm fyrbettar faktiskt 25% pre och syn självklar av mig lr?

Hövdingen Lägg

_Fibonacci Syna 36.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 3r, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

zxcv Satsa 57.00 CB 90% av alla floppar

_Fibonacci Syna 57.00 Självklar syn..

*** Turn(Board): *** : [5r, 3r, 10k, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

zxcv All-in 170.56 hoppades på check här så hade jag själv pushat

_Fibonacci All-in 115.53 svår vika denna..vad had eni gjort?

*** River(Board): *** : [5r, 3r, 10k, 7k, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 10.52 Totalpott: 410.54

_Fibonacci [10s, Es] Par i tior Vinst: 410.54

zxcv [Er, Kk] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Hövdingen Lägger mig Vinst: 0.00

A Zero Lägger mig Vinst: 0.00

Jobiefri Lägger mig Vinst: 0.00

 

Enligt pokerstove om jag använder det på rätt sätt så antar jag att jag spelade denna hand ganska bra ändå...

 

Board: 5d 3d Tc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 25.338% 23.96% 01.38% 60953 3514.50 { 66+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T8s+, A7o+, K9o+, QTo+, JTo }

Hand 1: 74.662% 73.28% 01.38% 186448 3514.50 { AsTs }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 december 2008 17:08:53

Anna 59 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: gran1s (229.38)

Plats 2: _Fibonacci (199.00) 17/17/2

Plats 3: Afinogenov (127.30)

Plats 4: burr (166.01) 80/20/---

Plats 5: Funkadelic (105.29)

gran1s lägg LM 0.50

_Fibonacci lägg SM 1.00

** Giv **

gran1s [N/A, N/A]

_Fibonacci [Dk, Knk]

Afinogenov [N/A, N/A]

burr [N/A, N/A]

Funkadelic [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Afinogenov Lägg

burr Höj till 5.00

Funkadelic Lägg

gran1s Lägg

_Fibonacci Höj till 17.00 Vill försvara mina mörkar mot en spelare som är mkt lös och höjer upp ett stort urval av händer, troligt att jag leder pre...

burr Syna 17.00

*** Flop(Board): *** : [Kk, Knr, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

_Fibonacci Satsa 25.87 Träff på flopp, CB

burr Höj till 51.74 Hmm miniraise! Har inte en aning vad den betyder....

_Fibonacci Syna 51.74 Självklar syn...

*** Turn(Board): *** : [Kk, Knr, 3h, 10r]

*** Bet Runda 3 ***

_Fibonacci Passa

burr All-in 97.27 Hmm jobbigt

_Fibonacci Syna 97.27 träff på andraparet samt öppet stegdrag...rätt eller fel med syn??

*** River(Board): *** : [Kk, Knr, 3h, 10r, Dr]

*** Showdown *** : Rake: 8.31 Totalpott: 324.21

gran1s Lägger mig Vinst: 0.00

_Fibonacci Lägger mig Vinst: 0.00 Antagligen fel, kändes inte bra med synen men hade för svårt att vika denna..fiskigt av mig...lr? Bäst attkolla pokerstove också =)

Afinogenov Lägger mig Vinst: 0.00

burr [Ks, Kh] Triss i kungar Vinst: 324.21

Funkadelic Lägger mig Vinst: 0.00

 

Board: Kc Jd 3h Td

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.483% 43.32% 03.16% 3412 249.00 { 66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo }

Hand 1: 53.517% 50.36% 03.16% 3966 249.00 { QcJc }

 

Hmm enligt pokerstove, rätt spelat av mig lr??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger som kungrikard, bra eller anus?? resultatet blev stort uttänjt anus iaf...

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 december 2008 18:18:55

Anna 131 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Arcanadei (378.09) 40/6/1

Plats 2: GOLF GTI (142.81)

Plats 3: _Fibonacci (200.74) 11/11/2

Plats 4: honda26 (188.06)

_Fibonacci lägg LM 0.50

honda26 lägg SM 1.00

** Giv **

Arcanadei [N/A, N/A]

GOLF GTI [N/A, N/A]

_Fibonacci [Dk, Es]

honda26 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Arcanadei Höj till 4.00

GOLF GTI Lägg

_Fibonacci Höj till 14.00 Ur position men vill spela denna hand så standard reraise, eller?

honda26 Lägg

Arcanadei Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 6s, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

_Fibonacci Satsa 21.75 Standard CB. Fortsatt kommando i potten, vill vinna denna direkt plus att jag har equity i hålstegdraget om jag träffar...

Arcanadei Syna 21.75

*** Turn(Board): *** : [Knk, 6s, Ks, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

_Fibonacci Passa Vlle hellre ha en tia än en dam...här vet jag inte riktigt vad jag ska göra...börjar fundera över hans range och beslutar mig för att jag mycket väl kan leda här...använder mig nog av pokerstove på fel sätt...vet inte...

Arcanadei Satsa 54.37

_Fibonacci Syna 54.37

*** River(Board): *** : [Knk, 6s, Ks, Dr, 2s]

*** Bet Runda 4 ***

_Fibonaci All-in 110.62 Bluff.....hoppas på fold, enda chansen att vinna handen..

Arcanadei Syna 110.62 Inte fold utan fiskförlust för mig...

*** Showdown *** : Rake: 10.06 Totalpott: 392.42

Arcanadei [Kh, Knh] Två par, kungar och knektar Vinst: 392.42

GOLF GTI Lägger mig Vinst: 0.00

_Fibonacci [Dk, Es] Par i damer Vinst: 0.00

honda26 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Åååh behöver verkligen hjälp med mitt shorthanded spel...ligger fan nästan 4 inköp back sedan jag började med detta projekt men ska fan hålla i en månad..i dag har dock varit bästa dagens hittils men tror jag kastar pengar omkring mig ganska mycket =)

 

Men om jag nu kör denna handen i pokerstove för exempelvis river så ser det ut som följer:

 

Board: Jc Ks 6s Qd

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 47.288% 44.47% 02.82% 861 54.50 { AsQc }

Hand 1: 52.712% 49.90% 02.82% 966 54.50 { 88+, ATs+, KQs, AKo

 

Så jag gör helt rätt som synar turn?? Ev+ med syn där lr?

 

 

Körde även rivern och där har jag 46% equity plus fold equity i och med min push så kanske inte helt galet spelat...

kommentarer tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er har säkert läst Cyntax dagbok här på forumet. Han har ju bland annat loggat NBA samt NHL och utifrån detta kommit fram till diverse oddsintervall där spel är lönsamma.

 

Undertecknad har gjort samma sak gällande ATP TOUREN i tennis. Har loggat ca 5000 matcher så långt och kommit fram till ett system jag anser bör vara lönsamt. Utifrån mina analyser av detta kommer jag starta upp en bettingfond med 1000kr i start bankrulle och kommer uppdatera mina spel här under. Alla spel kommer vara flatbet och uppdaterar bankrullen efter var 50:e spel för att korrigera insats...

 

ATP Touren drar igång i natt i Brisbane och två spel har jag funnit värde i.

 

J.BENNETEAU - R.GINEPRI TIPS: 2 ODDS: 1.86 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:-

 

RESULTAT: 1 (-10:- )

 

R. SÖDERLING - S.QUERREY TIPS: 1 ODDS: 1.53 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:-

 

RESULTAT: 1 (+5.30:- )

Spelet på R.Ginepri har fint värde. Spelbart ner till 1.58. R.Söderling har marginellt värde, spelbart ner till 1.52.

 

Ni ryggar på egen risk men tror på detta långsiktigt. Kommer uppdatera denna bettingfond frekvent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er har säkert läst Cyntax dagbok här på forumet. Han har ju bland annat loggat NBA samt NHL och utifrån detta kommit fram till diverse oddsintervall där spel är lönsamma.

 

Undertecknad har gjort samma sak gällande ATP TOUREN i tennis. Har loggat ca 5000 matcher så långt och kommit fram till ett system jag anser bör vara lönsamt. Utifrån mina analyser av detta kommer jag starta upp en bettingfond med 1000kr i start bankrulle och kommer uppdatera mina spel här under. Alla spel kommer vara flatbet och uppdaterar bankrullen efter var 50:e spel för att korrigera insats...

 

ATP Touren drar igång i natt i Brisbane och två spel har jag funnit värde i.

 

J.BENNETEAU - R.GINEPRI TIPS: 2 ODDS: 1.86 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:-

 

 

R. SÖDERLING - S.QUERREY TIPS: 1 ODDS: 1.53 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:-

 

Spelet på R.Ginepri har fint värde. Spelbart ner till 1.58. R.Söderling har marginellt värde, spelbart ner till 1.52.

 

Ni ryggar på egen risk men tror på detta långsiktigt. Kommer uppdatera denna bettingfond frekvent...

 

Intressant! Hur gick det? Själv kunde jag inte rygga eftersom nån form av omsättnings-spärr trätt i kraft på Betfair för min del :roll:. Det är dock åtgärdat nu.

 

Skull även vara kul att veta intervallerna du hittat i loggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söderling vann i två raka set. Ginepri vann första men tappade sedan och förlorade med 2-1 i set...så lite back under fösta speldagen men inte oroad dock...

 

Två nya spel:

 

F.Verdasco - B.Tomic Tips: 2 Odds: 12.00 Bolag: Unibet Insats: 10:-

 

RESULTAT: 1 ( -10:- )

 

J.Melzer - M.Fish Tips: 2 Odds: 1.67 Bolag: Unibet Insats: 10:-

 

RESULTAT: 1 (-10:- )

 

Kommer fler spel senare från Doha samt Chennai..inte så många bolag som har oddsen ute där än...Spelen ovan är från Brisbanes ATP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb uppdatering med en hel del spel. Kan svara på dina frågor sen Adslverb....

 

W.ODESNIK - I.MINAR TIPS: 2 ODDS: 1.83 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: +8.30:-

 

M.CILIC - A.MARTIN TIPS: 2 ODDS: 6.00 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: -10:-

 

D.GIMENO-TRAVER - S.GREUL TIPS: 2 ODDS: 1.55 BOLAG: BETWAY INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: +5.50:-

 

L.DLOUHY - G.SOEDA TIPS: 2 ODDS: 1.72 BOLAG: BET365 INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: -10:-

 

H-T.LEE - M.GRANOLLERS TIPS: 2 ODDS: 1.90 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: +9:-

 

R.KARANUSIC - A.BECK TIPS: 1 ODDS: 1.83 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

P.ANDUJAR - J.TIPSAREVIC TIPS: 1 ODDS: 4.50 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

J.HERNYCH - G.MONFILS TIPS: 1 ODDS: 5.20 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

A.HAJI - N.DEVILDER TIPS: 1 ODDS: 9.50 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

V.TROICKI - V.HANESCU TIPS: 1 ODDS: 1.80 BOLAG: BETWAY INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

S.STAKHOVSKY - C.ROCHUS TIPS: 1 ODDS: 1.82 BOLAG: BETWAY INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: +8.20:-

 

A.RODDICK - I.NAVARRO TIPS: 2 ODDS: 9.50 BOLAG: EXPEKT INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: -10:-

 

P.PETZSCHNER - J.CHARDY TIPS: 1 ODDS: 1.85 BOLAG: EXPEKT INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: +8.50:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat ytterligare 3 spel med värde i, dessa följer nedan:

 

M.YOUZHNY - I.ANDREEV TIPS: 2 ODDS: 1.74 BOLAG: BETWAY INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: -10:-

 

O.HERNANDEZ - K.VLIEGEN TIPS: 2 ODDS: 1.40 BOLAG: BETWAY INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UDELNING: +4:-

 

P.STARACE - R.FEDERER TIPS: 1 ODDS: 15.00 BOLAG: LADBROKES INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: -10:-

 

Som svar på din fråga Adslverbe kan jag säga att jag loggat matcher med odds på Bet365. Nu vet de flesta att detta inte är ngn sida som kan skryta med de högsta oddsen. Iaf har jag kommit fram till att det är lönande att spela favoriter med oddsintervall 1.66-1.99...Sen är det ganska många oddsintervall som ligger precis breakeven men letar man odds på andra sidor i jämförelse med bet365 kommer man upp i positivt ROI..något som är mycket ofördelaktigt är iaf att lira favoriter med oss 1.01-1.33 vilket kommer synas i mina spel, vilket innebär att spel mot favoriter i detta oddsintervall på lång sikt blir lönande, därav ganska många spel på "högoddsare".

 

Som sagt så kan mitt urval på 5000matcher fortfarnade anses som ett ganska litet sample, men kommer spela efter detta under säsongen som följer och får sedan utvärdera om det är ett system som kan fungera lika bra som exempelvis Cyntax...

 

Spelar på 6bolag. Bet365, Betway, Betsson, Ladbrokes, Unibet samt Expekt för tillfället. Går säkert hitta högre odds på tex Betfair eller exempelvis Pinnacle...

 

Faller detta projekt väl ut ska jag logga en hel del matcher i damtennisen också...men skall först och främst göra något bra av herrtennisen..hoppas ni följer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 nya spel alla på Expekt och alla på tippade favoriter, men expekt bjuder på bra mycket högre odds än min jämförelse med Bet365!

 

 

T.GABASHVILI - P-H.MATHIEU TIPS: 2 ODDS: 1.45 BOLAG: EXPEKT INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: +4.50:-

 

M.LLODRA - J.SIRIANNI TIPS: 1 ODDS: 1.50 BOLAG: EXPEKT INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: +5:-

 

B.REYNOLDS - K.NISHIKORI TIPS: 2 ODDS: 1.70 BOLAG: EXPEKT INSATS: 10:- RESULTAT: 2 UTDELNING: +7:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nytt tennisspel. Känns bra att jag börjat sätta några matcher nu på slutet, nu ser det inte så illa ut som det verkade i början...Tror fortfarande på detta projekt..

 

K.BECK - M.PRZYSIEZNY TIPS: 1 ODDS: 1.45 BOLAG: UNIBET INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: +4.50:-

 

Nu ska det liras lite mera HU.....Kom och möt mig! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E.gulbis - P-h.mathieu Tips: 1 Odds: 1.64 Bolag: Unibet Insats: 10:- Resultat: 2 Utdelning: -10:-

 

F.serra - J.melzer Tips: 2 Odds: 1.54 Bolag: Expekt Insats: 10:- Resultat: 1 Utdelning: -10:-

 

F.verdasco - M.ancic Tips: 1 Odds: 1.85 Bolag: Expekt Insats: 10:- Resultat: 1 Utdelning: +8.50:-

 

R.stepanek - M.llodra Tips: 1 Odds: 1.50 Bolag: Ladbrokes Insats: 10:- Resultat: 1 Utdelning: +5:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R.SCHUETTLER - S.GREUL TIPS: 1 ODDS: 1.46 BOLAG: BETSSON INSATS: 10:- RESULTAT: 1 UTDELNING: +4.60:-

 

Kommer fler spel under morgonen, hinner inte kolla upp alla spel som går under morgondagen nu. Men uppstigning tidigt så alla spel skall hinna kollas igenom. Btw så känns det som att jag hittat någorlunda rätt i mitt SH spel nu....

 

Blir att skriva mer poker snart igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...