Gå till innehåll

NLT - Triss mot färgdrag blir kåk mot kåk!


Recommended Posts

Hej. Var lite fundersam kring den här handen.

Tycker ni att jag gjorde väldigt fel nånstans? Satte honom på färgdrag, ett hjärter ess på handen alltså. Så, kom gärna med synpunkter.

 

Game # 55248491 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Aguilas"

Game ended 2005-04-02 13:01:35 UTC

 

Players:

pimpout2 (EUR 128,75 in seat 1)

pivvko (EUR 87,25 in seat 2)

blixten811 (EUR 125,25 in seat 4)

v800 (EUR 60,25 in seat 5)

 

Dealer: v800

Small Blind: pimpout2 (0,50)

Big Blind: pivvko (1,00)

 

pimpout2 was dealt: 5d - 5c

 

blixten811 Call (1,00)

v800 Fold

pimpout2 Raise (2,75)

pivvko Fold

blixten811 Call (2,25)

 

Flop Kh - 5h - 8h

Jaha, floppat set. Lägsta möjliga iofs, but still. Färg/färgdrag på bordet. Betar ut för att se vad som händer.

 

pimpout2 Bet (7,25)

blixten811 Call (7,25)

 

Sätter honom på A :heart: , tycker det verkar rimligt.

 

Turn Kh - 5h - 8h - 6d

 

Vill ha väck honom här, så jag betar nånstans kring pott.

 

pimpout2 Bet (20,00)

blixten811 Call (20,00)

 

 

River Kh - 5h - 8h - 6d - 6h

 

Jaha, där klonkade hans färg (vilket jag trodde), men även min kåk. Är jag dum som gör nästa move?

pimpout2 All-In (98,25)

blixten811 All-In (94,75)

pimpout2 Payback (3,50)

 

pimpout2 shows: 5d - 5c (a full house, fives full of sixes)

blixten811 shows: 8c - 8s (a full house, eights full of sixes)

 

blixten811 wins: EUR 249,50 (with a full house, eights full of sixes)

Rake: EUR 2,00

 

Synpunkter, gott folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju alltid dumt att sätta honom på en specifik hand, han kan även ha haft floppad färg exempelvis och då är det svårt att syna din all in om han inte har A i färgen. Men även om han klonkar färgen på rivern så är det väl inte säkert att han synar din all in på rivern, det finns ett mellanläge också man måste inte trycka all in på rivern där. Går ju faktiskt att beta 40-50 dollar istället för all in, jag hade exempelvis inte synat din all in om jag hade haft A of hearts där. (Hade du synat 20 dollars turnbet med bara A i hjärter själv i det läget?) Om man träffar så lär han ju inte kunna få ut mer än 20-30 dollar till på rivern. Syn av K-högfärg, kanske Q hög färg.

 

Om du är säker på att han har A of hearts så lär han ju beta om han tänker syna din all in, så checkraise på rivern är nog ett bättre alternativ i vilket fall som helst. Då kan du få in alla markerna om han "bara" har A-hög flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra synpunkter. Brukar inte vara fixerad vid att gå all-in, men mycket folk blir väldigt irriterade och synar av som nåt slags tvångsbeteende så fort ett 'all-in' sker. Floppade set brukar kunna ge mycket samtidigt som nån annan floppat ett par i ess med K eller Q-kicker. Överbet i såna situationer brukar kunna ge en hel del. Folk gillar helt enkelt inte att bli utköpta med överbet. Hade nog kunnat spara en del av stacken om jag spelat lite annorlunda på rivern.

Var nog även lite påverkad av en hand jag förlorat alldeles innan. Sitter med AK på SB, nån har höjt en euro litegrann och ett helt gäng synat. Jag höjer 8 euro (8 bb) och får syn av en kille. Floppen kommer, Axx. Check, check. Turn blank, bet 8, höjning 16. Jag går all-in, typ 97 euro. Får syn. Rivern 8, han visar upp A8.

 

 

Tillbaks till topic.

Säg att jag bettat 40-50 dollar, och fått omslag. Hur hade du då gjort, notbadatall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaks till topic.

Säg att jag bettat 40-50 dollar, och fått omslag. Hur hade du då gjort, notbadatall?

 

Menade inte att det var fel att det blev all in på rivern, menade bara att det var svårt att få betalt all in om han hade A högflush, däremot så kunde han betat 30-40 dollar typ om du checkat och du kunde checkraisat all in i sådana fall och då hade han förmodligen synat med sin A-höga flush och kanske till och med en lägre flush än så. Att du torskar handen när det floppar set över set det är ju svårt att undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog ockso betta lite mindre och hoppas po syn (om du nu trodde han har fargen). Det ar ju inte alls omojligt att han anda reraisar all in med A-hog farg. Nu hade han hogre kak och det ar bara att betala av... Jag skulle iallafall aldrig lagga en kak, finns andra lagen att visa sina grymma readkunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

ööö jasså? Tycker blixen spelade handen rätt. Varför skulle han slå om när pimpout2 bettade aggressivt varje gata? Han fick in alla chips med den bästa handen.

 

Båda spelade handen rätt. pimpout2 hade oturen att vara upp emot en högre triss, men såna gångar är det bara att betala av och göra en re-buy. Nästa gång är det din tur ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det verkligen vara så svårt att syna all in med A-flushen i det läget? Kan man verkligen folda den pga att bordet parar på river? Tycker snarare att blixten borde läsa HEROS spel som att han har en K-hög flush eller liknande. Känns spontant som det är mer sannolikt att man har bästa handen där, om man i blixtens läge sitter med en A-flush.. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker fi lirar handen sämre än hero.. han försvarar den juh inte för fem öre (han borde väl fundera på färgen med?). Set vs Set kan man inte göra mkt åt... bara betala av, speciellt som det blir kåk på river.. och som du tänkte, han kan lika gärna spela Ahx på samma sätt (tom färdig färg på flopp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...