Gå till innehåll

HU sng $54 "jobbig river"


HughHefner

Recommended Posts

:Jc::Qd: Seat 8: hero ($1,740 in chips)

Seat 9: fi ($1,260 in chips)

ANTES/BLINDS

fi posts small blind ($10), hero posts big blind ($20).

 

PRE-FLOP

fi calls $10, hero checks.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,Jack of Hearts,Queen of Clubs ]

hero checks, fi checks.

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,Jack of Hearts,Queen of Clubs,5 of Hearts ]

hero bets $40, fi calls $40.

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,Jack of Hearts,Queen of Clubs,5 of Hearts,10 of Diamonds ]

hero bets $120, fi bets $600, hero?

 

Fi är passiv och har inte visat mycket aggresion. Han är ganska tiltad på mig eftersom jag spelat ganska aggro.

 

JaG Höjer knapp 95% och cb flop 90%, på turn brukar jag lugna ner mig, ligger kanske på 60-50%.

 

Det står 1-1, första matchen gick till han, A6 vs AK, och kan floppar K, kanske lite onödigt spel av mig, men läste han fel helt enkelt.

 

Andra matchen gick till mig, jag hade 24s höjer knappen och floppar färgdrag, cb, han synar, färgen sitter, cb och han synar bara och enkorts stegen sitter på turn och han c/r mig all in och visar floppad 2 par.

 

Hur gör vi här? Borde nog bettat floppen, men gick för c/r. Call eller all in? Kanske nån som foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du han limpar K9 och AK preflopp? Isf är det svårt att säga, väldigt readberoende. Skulle nog synat ändå, som den synfisk jag är.

 

Höjer han dem pre är det ju easycall.

 

Han höjer inga händer pre.

 

Jag skjuter mig hellre än foldar.

 

All-in.

 

Förlorar vi så har vi fortfarande 500 kvar och kan vända. Hade det varit lika i marker när potten började så hade jag bara synat.

 

mm fold hittar jag nog aldrig här, kanske med extremt mycket read.

 

All in allså, tror du att han har tröttnat på mig eller att han också sitter på 2 par?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, limpar han alla händer så synar jag bara.

 

Av två anledningar - dels så kan han ha tre stegar och inte bara en, dels är han sån fisk som jag inte har något problem att nöta ner, så där finns det ingen anledning att avsluta matchen. Spelare som bara limpar sina knappar är guld att möta, in med dom på "buddy-listan".

 

Jag uppfattade de statsen du skrev att det var fiendens stats, inte dina egna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, limpar han alla händer så synar jag bara.

 

Av två anledningar - dels så kan han ha tre stegar och inte bara en, dels är han sån fisk som jag inte har något problem att nöta ner, så där finns det ingen anledning att avsluta matchen. Spelare som bara limpar sina knappar är guld att möta, in med dom på "buddy-listan".

 

Jag uppfattade de statsen du skrev att det var fiendens stats, inte dina egna.

 

Ok.

 

Ja, det är mina stats, jag skrev en jättelångt inlägg men så råkade den försvinna :twisted: , så denna andra inlägg blev av lite sämre kvalitet:P

 

Ändrat nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kollar sharkscope och har han 8% eller mer i ROI blixtfoldar jag. Blir aldrig en all in iaf.

 

Kan verkligen en spelare som aldrig höjer pre ha 8% roi?

 

Vet att det finns en eller två duktiga på HUSNG på stars, men annars så är jag ganska tveksam.

 

Förresten så har han bara 26 games på sharkscope, så det hjälper oss inte mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen en spelare som aldrig höjer pre ha 8% roi?

 

Vet att det finns en eller två duktiga på HUSNG på stars, men annars så är jag ganska tveksam.

 

Förresten så har han bara 26 games på sharkscope, så det hjälper oss inte mycket.

 

Jo det hjälper ju ganska mycket. Har en spelare 26 games så är han troligen fisk. Om han inte är cashspelare förstås. han grindar ju uppenarligen inte HUSNG i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...