linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 1600 Kr startavgift startstack 15000K 8 pers per bord blind 50-100 Tidigt i turren alltså så dåligt med reads än så länge. min han KK utg jag limpar 5 synar till SB som höjer till 1000 jag slår om till 5000, alla lägger sig fram till honom som synar efter visst kvid. jag sätter honom på ett par som 10 J Q alternativt AK svidat kanske med Q o e han en sopa så möjligt J. flopen kommer 5 8 J med två spader. han checkar o ja som egentligen inte gillar flopen bettar 5000. och han blixtställer. jag har 3500 o förstår ju att han settat Knecktarnam men kan inte släppa. tackohej för mig inte kommer det nån kung till räddning. min fråga, hadde ja kunnat spela annorlunda. preflop? på flop? synen jag gjorde då han satte mig allin? visst sett med facit så hadde ja foldat den direkt när ja såg den. Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 kungarna var röda, om nu det spelar någon större roll Citera
Vrakman Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Om du vill ha kommentarer på din hand så är det bättre om du i framtiden inte röjer resultatet... Är ju liksom själva poängen med handanalyser. Nu är det ju mest en whinepost. Varför gillar du inte floppen??? Dina resonemang haltar verkligen här. Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 sry ja visste inte att detta forum var för herkule pirot o hans vänner!!! ja vill bara veta om ja hadde kunnat spela annorlunda(sukk!!) detta är verkligen inte något gnäll, badbeats gär vi alla på. vet inte än om det är en badbeat det är "thenameofthegame" skulle ja vilja säga. men ja undrar ändå. borde ja ha betta mindre så ja inte blir komittad? Citera
fredde80 Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Du spelade bra, du ska få in det på J85 flopp med KK när du stoppat in 40% av stacken pre, allt annat är bara löjligt. Tråkigt att han hittat 2 outaren, men det kommer alltid fler turneringar... Var hittar man liveturrar med 96 pers i norrbotten föressten? Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 tack för svaret, borde kanske bettat mindre preflop o bara mini höjt han istället. för o få bort dom andra då menar ja.. o själv inte bli komittad. bor numer i kungliga hufudstaden där har vi gott om möjligheter till o hitta likasinnade:lol: Citera
SoderKrippa Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 tack för svaret, borde kanske bettat mindre preflop o bara mini höjt han istället. för o få bort dom andra då menar ja.. o själv inte bli komittad.bor numer i kungliga hufudstaden där har vi gott om möjligheter till o hitta likasinnade:lol: Det blev ju helt underbart för dig. Lyckas du få folk att begå så stora misstag pre flop så ska du vara nöjd. Du höjde väl till 5k pre? Alltså har du ett knappt pottbet kvar på floppen, så det e bara å pumpa på... Anledningen till att raisa mindre pre skulle i så fall inte vara att ge dig själv en chans att dra dig ur, utan snarare att du är rädd att FI viker sina knektar (eller andra händer som du slår ofc) när du höjer så stort. Att höja mindre "för att kunna dra sig ur" med KK är iget bra argument imo... Summa sumarum, allt blev exakt så som du ville, bortsett från att han klonkade sin 2outare... /SK Citera
sexyterran Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen? märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" .... patetiskt. Citera
Emilio Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen? märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" .... patetiskt. Du är patetisk. Citera
Tottyville Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 1600 Kr startavgift startstack 15000K 8 pers per bordblind 50-100 Tidigt i turren alltså så dåligt med reads än så länge. min han KK utg jag limpar 5 synar till SB som höjer till 1000 jag slår om till 5000, alla lägger sig fram till honom som synar efter visst kvid. jag sätter honom på ett par som 10 J Q alternativt AK svidat kanske med Q o e han en sopa så möjligt J. flopen kommer 5 8 J med två spader. han checkar o ja som egentligen inte gillar flopen bettar 5000. och han blixtställer. jag har 3500 o förstår ju att han settat Knecktarnam men kan inte släppa. tackohej för mig inte kommer det nån kung till räddning. min fråga, hadde ja kunnat spela annorlunda. preflop? på flop? synen jag gjorde då han satte mig allin? visst sett med facit så hadde ja foldat den direkt när ja såg den. Du borde givetvis ha ställt 15 000 när han höjde 1000, just för att få honom att folda händer som JJ, QQ och AK som du har brutalt slagen. För dom kan ju ibland dra ut. Eller? Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Det blev ju helt underbart för dig. Lyckas du få folk att begå så stora misstag pre flop så ska du vara nöjd. Du höjde väl till 5k pre? Alltså har du ett knappt pottbet kvar på floppen, så det e bara å pumpa på... Anledningen till att raisa mindre pre skulle i så fall inte vara att ge dig själv en chans att dra dig ur, utan snarare att du är rädd att FI viker sina knektar (eller andra händer som du slår ofc) när du höjer så stort. Att höja mindre "för att kunna dra sig ur" med KK är iget bra argument imo... Summa sumarum, allt blev exakt så som du ville, bortsett från att han klonkade sin 2outare... /SK DU ÄR EN SOPA!!! tror du ja levar för att få en klapp på axeln via nätet??? ja kan tänka mig att du är en sån. TÖNT!! men tack till er andra som svart någorlunda vettigt. Citera
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Då roddar vi upp den här tråden. Tycker man att en annan person är en idiot så håller man det för sig själv, ok? Citera
Vrakman Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 DU ÄR EN SOPA!!!tror du ja levar för att få en klapp på axeln via nätet??? ja kan tänka mig att du är en sån. TÖNT!! men tack till er andra som svart någorlunda vettigt. Om detta är ett försök till levling så är det ju bara sjukt tråkigt och väldigt uttjatat. Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 sorry söderkrippa det var inte dig ja mena som sagt sry!!! Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 farsan, ja har inte kallat nån för idiot. tönt o sopa o det står ja för Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 ""sexyterran 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen? märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" .... patetiskt."" kan du inte komma me ett lite bättre svar än så? hur hadde du spelat handen sett ur SB`s synvinkel o sedan kan du berätta om det ja frågar efter hur hadde du spelat den från min... Sexyterran du är en patetisk storsopa,,,, jag skämms åt dig:oops: Citera
mr-flow Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 ""sexyterran 10xbb rejs pre, slås om till 50xbb......... vart spelar du egentligen? märks att TS bara whinar och söker sympati "du är duktig" .... patetiskt."" kan du inte komma me ett lite bättre svar än så? hur hadde du spelat handen sett ur SB`s synvinkel o sedan kan du berätta om det ja frågar efter hur hadde du spelat den från min... Sexyterran du är en patetisk storsopa,,,, jag skämms åt dig:oops: Bara onödigt att skämmas åt honom OCKSÅ, du har tillräckligt ändå. För du om du inte hade varit för att söka lite sympati (vilket imo är helt ok) du startade tråden så hade du inte blossat upp sådär utan bara skitit i vad han sagt. Citera
popquee Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Jag hade höjt pre utg till ~4BB, hade han slagit om ~15BB hade jag förmodligen slagit upp ~50-60, sen synat om han ställt och ställt nästan any flop... Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 bästa svaret idag popquee. har varit inne på att det hadde nog varit bäst. då kanske han hadde hittat folden. för troligt senario hade nog blivit att han höjt tillbaka pre o då hadde ja gått allin. möjligt att han vikt då. Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Bara onödigt att skämmas åt honom OCKSÅ, du har tillräckligt ändå. För du om du inte hade varit för att söka lite sympati (vilket imo är helt ok) du startade tråden så hade du inte blossat upp sådär utan bara skitit i vad han sagt. ja e lättiltad va kan ja säga. sry Citera
kravmärkt Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Jag foldar alltid AKo ur possition i ett tufft livegame. Citera
popquee Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 bästa svaret idag popquee.har varit inne på att det hadde nog varit bäst. då kanske han hadde hittat folden. för troligt senario hade nog blivit att han höjt tillbaka pre o då hadde ja gått allin. möjligt att han vikt då. Fast om du ställer pre så vill vi ju få syn av JJ, eller? Citera
linklunk Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Fast om du ställer pre så vill vi ju få syn av JJ, eller? ja ja självklart. men då har jainte gjortnågot missag iallafall Citera
Maruzi Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 men vafan är det du inte fattar?DU HAR 4 K typ bakom och hur fan begår du ett misstag då COMITTTTTTTTTAD ? har han QQ på den där floppen så stoppar han in endå ? o då hade du varit glad o sagt : fan vad bra jag spelade den här handen ! gå o lägg dig vill du att han ska kunna folda JJ när du har KK ? Citera
Recommended Posts