Gå till innehåll

AK möter 3-bet


Recommended Posts

** Hand # 2232333606 starting - 2008-10-22 18:13:15

** Astro Chicken 2 [Hold 'em] (3.00|6.00 NL - Cash Game) Real Money

 

Blodbadet sitting in seat 1 with €525.00

Playboy85 sitting in seat 2 with €612.00

treixius sitting in seat 3 with €414.60

jeu77 sitting in seat 4 with €289.76

kv01mlg sitting in seat 5 with €1119.25[Dealer]

sohm13 sitting in seat 6 with €1670.55

sohm13 posted the small blind - €3.00

Blodbadet posted the big blind - €6.00

 

** Dealing cards to Playboy85: :Ks:, :Ad:

Playboy85 raised to €24.00

treixius folded

jeu77 folded

kv01mlg raised to €84.00

sohm13 folded

Blodbadet folded

Playboy85 raised to €264.00

kv01mlg went all-in - €1035.25

Playboy85 went all-in - €348.00

 

Jag misstänker att jag har en lucka på hur jag spelar mina AK. Det vanligast jag gör med AK när jag möter 3-bet är att jag 4-betar. Frågan är vad jag ska göra när jag då möter shove av kompetent TAG FI som i det här läget?

 

En rimlig HD kan vara:

 

JJ 10 %

QQ 20 %

KK 25 %

AA 25 %

AK 20 %

 

Jag har inte inget bra oddsprogram men jag tror ändå jag att som spelat denna hand har jag odds att syna all-in här?

 

1. Hur ska AK egentligen bäst spelas mot komptent TAG FI när FI har 3-betat?

 

2. Ifall ni tycker 4-bet är bäst, hur stor ska 4-beten vara samt vad blir reaktionen mot all-in?

 

3. Vilka mer händer tar ni med i er HD för det spel ni väljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Hand # 2232333606 starting - 2008-10-22 18:13:15

** Astro Chicken 2 [Hold 'em] (3.00|6.00 NL - Cash Game) Real Money

 

Blodbadet sitting in seat 1 with €525.00

Playboy85 sitting in seat 2 with €612.00

treixius sitting in seat 3 with €414.60

jeu77 sitting in seat 4 with €289.76

kv01mlg sitting in seat 5 with €1119.25[Dealer]

sohm13 sitting in seat 6 with €1670.55

sohm13 posted the small blind - €3.00

Blodbadet posted the big blind - €6.00

 

** Dealing cards to Playboy85: :Ks:, :Ad:

Playboy85 raised to €24.00

treixius folded

jeu77 folded

kv01mlg raised to €84.00

sohm13 folded

Blodbadet folded

Playboy85 raised to €264.00

kv01mlg went all-in - €1035.25

Playboy85 went all-in - €348.00

 

Jag misstänker att jag har en lucka på hur jag spelar mina AK. Det vanligast jag gör med AK när jag möter 3-bet är att jag 4-betar. Frågan är vad jag ska göra när jag då möter shove av kompetent TAG FI som i det här läget?

 

En rimlig HD kan vara:

 

JJ 10 %

QQ 20 %

KK 25 %

AA 25 %

AK 20 %

 

Jag har inte inget bra oddsprogram men jag tror ändå jag att som spelat denna hand har jag odds att syna all-in här?

 

1. Hur ska AK egentligen bäst spelas mot komptent TAG FI när FI har 3-betat?

 

2. Ifall ni tycker 4-bet är bäst, hur stor ska 4-beten vara samt vad blir reaktionen mot all-in?

 

3. Vilka mer händer tar ni med i er HD för det spel ni väljer?

 

1. Enligt mig ska man 4beta alltid. för att även kunna göra det med QQ+ samt en och annan bluff ;-)

Spec emot Kv01mlg som 3betar relativt löst. Har han på 7% över 5000 händer.

 

2. 4 betten borde bli ungefär 2,5gr hans bet. vilket blir 210 i det här fallet. Varför jag tycker man ska beta 210 istället för 264 är för att spara lite pengar när man väl 4bets bluffar.

Samtidigt ger det exakt samma effekt som 264, han kommer ändå aldrig att syna din 4bet PF då.

 

3. Hans HD för 3bet innehåller nog AJ+, KQ+ samt 77+ skulle jag tippa. Även en och annan Suited con.

Hans 5bets push HD innehåller nog AK och JJ+. Kan även lägga in 1/10 av där han pushar TT och AQ.

 

 

Jag håller då på att alltid 4bet AK i det där läget, annars sitter du ur pos med AK emot en duktig FI.

Inget läge jag skulle vilja befinna mig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Enligt mig ska man 4beta alltid. för att även kunna göra det med QQ+ samt en och annan bluff ;-)

Spec emot Kv01mlg som 3betar relativt löst. Har han på 7% över 5000 händer.

 

2. 4 betten borde bli ungefär 2,5gr hans bet. vilket blir 210 i det här fallet. Varför jag tycker man ska beta 210 istället för 264 är för att spara lite pengar när man väl 4bets bluffar.

Samtidigt ger det exakt samma effekt som 264, han kommer ändå aldrig att syna din 4bet PF då.

 

3. Hans HD för 3bet innehåller nog AJ+, KQ+ samt 77+ skulle jag tippa. Även en och annan Suited con.

Hans 5bets push HD innehåller nog AK och JJ+. Kan även lägga in 1/10 av där han pushar TT och AQ.

 

 

Jag håller då på att alltid 4bet AK i det där läget, annars sitter du ur pos med AK emot en duktig FI.

Inget läge jag skulle vilja befinna mig i.

 

Tack för bra feedback. En till fråga:

 

Du 4-betar, han går all-in. Vilka händer tar du syn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare. När du 4betar till 260 ger du ju honom ingen FE att ställa med bluffar. Om du 4betar mindre kan du ju sen syna hans shove med AK och vara glad eftersom han förmodligen har bluffar i sin range också.

 

Sen kan man ju faktiskt 4beta ännu mindre än 210. Fi har ju ändå inte implicita odds att syna och spela fit/fold på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara en enkel hobbyspelare som tyckte detta va intressant.

 

Jag spelar endel på svs där det är 200gbb, hade ni spelat likadant om ni varit fullinköpta med 200gbb?

 

Alltså inte fyrbetta utan syna pre... men de säger ju säg självt men jag menar mer på skillnaderna på 100gbb och 200gbb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare. När du 4betar till 260 ger du ju honom ingen FE att ställa med bluffar. Om du 4betar mindre kan du ju sen syna hans shove med AK och vara glad eftersom han förmodligen har bluffar i sin range också.

 

Sen kan man ju faktiskt 4beta ännu mindre än 210. Fi har ju ändå inte implicita odds att syna och spela fit/fold på floppen.

 

Mmm, jag insåg i efterhand att min 4-bet var rätt klumpig. Den ger liksom inget utrymme för FI att begå misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för att ni tog er tid att svara.

 

Det jag har märkt när jag fyrbettaat och ibland fembettat på lägreblinds (2.5/5) är att de gångerna man blir synad eller fyrbettad / fembettad är att man springer in i det hårda kalla stålet.

Men i högre blinds så känns de som som det även finns mer utrymme för fyrbetbluff och fembetbluff, så efter denna krongliga formulering bör man kanske skärpa upp sitt startkrav på fyrbet/fembet och helt strunta i fyrbetbluff och fembetbluff i de lägre nivåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och det är inte 100bb djupt.

 

 

Because of balance, hombre. Pga stackdjupen och hans trebetssize så får du syna med många av dina fyrbetsbluffar även om du fyrbetar litet till 190 tex.

 

WTF snackar du om? stackdjupen blir 100BB då Playboy inte har mer än 100BB.

 

Förstår fortfarande inte varför han ska 4beta AI? sjukt kass motivering...

 

Klart som tusan han kan 4beta KQ utan att behöva syna AI push...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF snackar du om? stackdjupen blir 100BB då Playboy inte har mer än 100BB.

Nej, och om du hade förstått poängen så hade du förstått att jag syftade på att det effektiva stackdjupet var MINDRE än 100bb oavsett om Playboy har 1000bb eller 100bb.

 

Förstår fortfarande inte varför han ska 4beta AI? sjukt kass motivering...

 

Klart som tusan han kan 4beta KQ utan att behöva syna AI push...

Det är upp till dig om du vill fyrbeta en av de sämre möjliga fyrbetshänderna som KQo. Fundera du lite till så förstår du säkert annars kan du pma dr_roland så förklarar han nog gärna för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och det är inte 100bb djupt.

 

Blodbadet sitting in seat 1 with €525.00

Playboy85 sitting in seat 2 with €612.00

treixius sitting in seat 3 with €414.60

jeu77 sitting in seat 4 with €289.76

kv01mlg sitting in seat 5 with €1119.25[Dealer]

sohm13 sitting in seat 6 with €1670.55

sohm13 posted the small blind - €3.00

Blodbadet posted the big blind - €6.00

 

Du har rätt, 102bb djupt. My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blodbadet sitting in seat 1 with €525.00

Playboy85 sitting in seat 2 with €612.00

treixius sitting in seat 3 with €414.60

jeu77 sitting in seat 4 with €289.76

kv01mlg sitting in seat 5 with €1119.25[Dealer]

sohm13 sitting in seat 6 with €1670.55

sohm13 posted the small blind - €3.00

Blodbadet posted the big blind - €6.00

 

Du har rätt, 102bb djupt. My bad.

ROFL. Trodde det var blodbadet han mötte, tur att någon sa det innan jag hann skämma ut mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och om du hade förstått poängen så hade du förstått att jag syftade på att det effektiva stackdjupet var MINDRE än 100bb oavsett om Playboy har 1000bb eller 100bb.

 

 

Det är upp till dig om du vill fyrbeta en av de sämre möjliga fyrbetshänderna som KQo. Fundera du lite till så förstår du säkert annars kan du pma dr_roland så förklarar han nog gärna för dig.

 

Så du menar att 4beta en kille som har 3bet Range 77+, AJo+ och KQo+ är fel oavsett vilken hand man har om man inte tänkt syna AI PF?

 

Ni snackar vi hans 5bets range är inte större än JJ+ och AK+.

 

Varför skulle det då vara fel att 4beta KQ (IBLAND som bluff) som har blockers emot AK KK QQ ??

 

Vi får han att folda 77 88 99 TT AJs AJo AQs AQo KQo +alla andra suited con 95% av gångerna och vinner lite image?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att 4beta en kille som har 3bet Range 77+, AJo+ och KQo+ är fel oavsett vilken hand man har om man inte tänkt syna AI PF?

 

Ni snackar vi hans 5bets range är inte större än JJ+ och AK+.

 

Varför skulle det då vara fel att 4beta KQ (IBLAND som bluff) som har blockers emot AK KK QQ ??

 

Vi får han att folda 77 88 99 TT AJs AJo AQs AQo KQo +alla andra suited con 95% av gångerna och vinner lite image?

 

Med blockers menar du då att han inte har AK KK QQ lika ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...