Gå till innehåll

NL600 Turnbeslut


Recommended Posts

***** Hand History for Game 2225369153 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, October 17, 10:11:59 ET 2008

Table Something Beautiful (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Callekamel ( $591.00 USD )

Seat 2: Why__Not ( $741.00 USD )

Seat 3: goodOpSsss ( $1083.37 USD )

Seat 4: Devilishis ( $370.00 USD )

Seat 5: Nickelbag ( $119.70 USD )

Seat 6: Katsoja ( $1518.20 USD )

goodOpSsss posts small blind [$3.00 USD].

Devilishis posts big blind [$6.00 USD].

Dealt to Why__Not [ Qs Ad ]

Nickelbag folds

Katsoja folds

Callekamel folds

Why__Not raises [$24.00 USD]

goodOpSsss raises [$78.00 USD]

Devilishis folds

Why__Not calls [$57.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qd, 6s, 7h ]

goodOpSsss bets [$102.00 USD]

Why__Not calls [$102.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jc ]

goodOpSsss bets [$897.37 USD]

Why__Not xxx ?

 

Vad att göra här? killen spelar 17/8 och 3betar 4.4 % vilket är rätt tajt men ändå inte supertajt.

 

Kändes som ett konstigt spel av han att ställa där.

 

Vilken är hans förmodliga range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa lägen man bara vill spy, som spelat nu får du bara sitta och gissa,

samt mot en som lirar 17/8 så skulle jag nog finna folden relativt ofta, om han inte är på tilt eller dyl.

 

Man önskar att han ska ha KQ, men det kommer han aldrig ha i princip.

 

Du får tyvärr folda denna och ta han i ett senare läge.

Av 5 sådana lägen kommer du garaterat förlora 4st.

 

Han range är nog sick tight. JJ+ eller AQ för splitt. Splitt är nog det bästa du kan få i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-KK-QQ-JJ (fast AA mindre sannolikt och QQ o JJ verkligen inte så sannolikt), AK, AQ, AJs, och en del andra händer som han kan gå crazy med.

 

Summa kardemumma, du kan inte spela en trebetad pott med AQ o släppa en sån bräda, då kan du lika gärna folda pre.

 

Aq är ju ffs i absoluta toppen av din range. Ska du släppa allt förutom topp 2% av din range då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer på knappen så han kan ju se din höjning som en steal och slå om med ganska mycket, fast med tanke på att han bara 3betar 4.4 % så är det ju iofs en mindre risk att han försöker sig på en re-steal, såvida du inte spelat mycket aggresivt och har höjt mycket pre då ökar ju hans re-steal %.

 

Med detta sagt så de händer han bör ha med tanke på sitt spel efter floppen (om vi utesluter helt tom) är ju AA, KK, JJ, AK & AQ fast jag tycker nog det vore ett lite konstigt spel med AA, KK, JJ & AQ att ställa dig all-in med en bet på 561$ i en pott som är 366$. För mig känns det som han vill att du ska folda och luktar AK lång väg, vissa spelare spelar ju så med tanke på fold-equity och med tanke på ditt resonemang så verkar det ju vara ett bra spel om du tom funderar på att vika din AQ.

 

Spelar man AQ och hamnar i det här läget så kan i varje fall inte jag hitta en läggning enda möjliga undantaget skulle väl kunna vara ifall killen är super tight......fast enda skillnaden för mig hade nog varit att det dröjt aningen längre innan jag tryckte ner syn-knappen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga in lite info.

 

Han skulle förmodligen inte 3beta A8s-AJ PF

Hans 3bet range där emot mig är 99+, AJs+ kan vi säga.

 

Men sen efter hans turnspel så tycker jag att vi kan utesluta

99 och TT.

 

Har spelat en del emot FI och han har en tendens att vilja få in degen så fort som möjligt när han har en riktigt bra hand.

Även med monster.

 

Tex, har han 3betat KK PF och floppen är K64 Rainbow så vill han helst pusha in degen på floppen även fast risken är väldigt liten att någon ska kunna dra ut han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga in lite info.

 

Han skulle förmodligen inte 3beta A8s-AJ PF

Hans 3bet range där emot mig är 99+, AJs+ kan vi säga.

 

Men sen efter hans turnspel så tycker jag att vi kan utesluta

99 och TT.

 

Har spelat en del emot FI och han har en tendens att vilja få in degen så fort som möjligt när han har en riktigt bra hand.

Även med monster.

 

Tex, har han 3betat KK PF och floppen är K64 Rainbow så vill han helst pusha in degen på floppen även fast risken är väldigt liten att någon ska kunna dra ut han.

 

jaja, men vad hände? vek du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite info.

 

 

Med denna infon finns det väl bara ett spel som funkar och det är ju att vika. Det är alldeles för löst att betala av med tptk mot en motståndare som denna.

 

Hans range bör ligga omkring; JJ+, AK, AQ, AJs. Han kan ju sitta på 66, 77 vilket hade stämt överens om din analys av hur han spelade SET, men skulle han verkligen spela trips såhär?

 

Nej, denna kan du gott vika imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

not to yourself: Öka bluff-frekvensen. Folk foldar toppen av sin range.

 

Att tro att fi slår om 66 o 77 här är ju bara inte sannolikt med tanke på hans relativt tajta 3betsrange.

 

Jag förstår inte riktigt va man söker efter om man synar 3bet med AQ om inte den här floppen.

 

Har han dig slagen så får du väl betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

not to yourself: Öka bluff-frekvensen. Folk foldar toppen av sin range.

 

Att tro att fi slår om 66 o 77 här är ju bara inte sannolikt med tanke på hans relativt tajta 3betsrange.

 

Jag förstår inte riktigt va man söker efter om man synar 3bet med AQ om inte den här floppen.

 

Har han dig slagen så får du väl betala av.

 

Med 120 bb tycker jag att du ska folda pre mot en kille med dom statsen. Som spelat kan du inte gora annat an att syna av har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet>fold/syn

 

Vi snackar om 4 bet for bluff antar jag. Ratt sa bra stackdjup for det. Dock vet jag inte om fi har till rackligt mkt air i sin 3 bets range for att gora 4 bets bluffen profitabel. Sen vill jag jag garna ha ett hum om fi har en balanserad eller polariserad 3 bets range

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snackar om 4 bet for bluff antar jag. Ratt sa bra stackdjup for det. Dock vet jag inte om fi har till rackligt mkt air i sin 3 bets range for att gora 4 bets bluffen profitabel. Sen vill jag jag garna ha ett hum om fi har en balanserad eller polariserad 3 bets range

 

Fi lirar 17/8 och du undrar om hans trebetrange är balanserad? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ganska lätt vik imo, snubben kan betta tom 1 gata men oftast ger dessa spelare upp på turn när de får syn. Och håller inte med ni som säger att man måste syna här när man väl får en sån träff med AQ, slår i princip ingenting i hans range om han lirar sitt vanliga game. Kan bli en annan sak om FI e på tilt och/eller HERO har lirat überslaskigt.

Men i längden bör det vara EV+ att folda här.

 

Edit: såg nu att HERO raisar knappen vilket kan göra det lite mer synbart. Men samtidgt e frågan hur pass mkt FI vill bråka då han är ur pos..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tanke var först att syna hans AI, men som föregående talare sa.

Tror jag att han skulle gett ut på turn med väldigt många händer här.

 

Men sen har vi även altenativet att han pushar AIR som AK eller någon annan slags combo, vilket jag iofs ser som mindre troligt än att han sitter på AA-JJ.

 

Jag foldade men är lite halvosäker om jag spelade rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch för fyrbet. Ännu mer usch för att syna nits trebet med AQ och sen ändå VIKA när man väl träffar sitt par. Vad vill man isåfall floppa? Tvåpar+? Lycka till.

 

Snubben lirar 17/8, det uppenbara alternativet är fold pre.

 

Varför jag synade hans 3bet PF var pga att jag känner att jag kan spela ut han postflopp speciellt när jag har pos.

 

Har gjort det förut och lyckats trycka bort han på flopp/turn väldigt ofta när han slowat ner utan träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! PF har den första pokerliraren i världen som "spelar ut någon" på flop/turn genom att syna trebets och sen vika TPTK :mrgreen:

 

Alltså. Till att börja med. NEJ, folda är inte EV+. Snälla :(

Och nej, det är inte ett "ganska lätt vik" om man ska syna in sig med AQo från första början.

Om man inte slår något i fis range här synar man inte preflop. Det är så enkelt.

 

"såg nu att HERO raisar knappen vilket kan göra det lite mer synbart. Men samtidgt e frågan hur pass mkt FI vill bråka då han är ur pos.."

Fi vill alltså nog inte bråka så mkt när han är ur pos. Hur får man då ihop det med att man vill spela handen mot hans trebet överhuvudtaget. Det är inte logiskt nånstans. Man spelar handen för att man ser något värde i det. Det finns inget värde i att spela den från början om fi är en supernit som dessutom nog inte vill bråka så mkt när han är ur pos.

 

GL allesammans! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså. Till att börja med. NEJ, folda är inte EV+. Snälla :(

Och nej, det är inte ett "ganska lätt vik" om man ska syna in sig med AQo från första början.

Om man inte slår något i fis range här synar man inte preflop. Det är så enkelt.

 

GL allesammans! :-D

 

 

det jag säger, vet inte om jag gjorde rätt spel som foldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, väldigt beroende på image, jag kan lätt 4bet/c denna när jag har rätt image, men har du en tag image så är AQ inte så rolig att syna 3bet med pre imo. vilket gär den till en fold/4bet.

 

som spelat, R flop och betala av känns rätt standard, även fast det inte är FD ute. jag menar du kan ju inte syna den för att försöka floppa trip Qs liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda här är katastrof och helt jävla värdelöst när du tagit dig hit. Om du inte vet vad du ska göra i det här läget ska du inte syna in dig med AQo mot en sån här FI till att börja med.

 

Och snacka för guds skull inte om att fyrbetbluffa :( :( :( Fyrbetar man AQ gör man det givetvis för värde och med avsikten att få in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...