Gå till innehåll

NL600 Turnbeslut


Recommended Posts

Ni sitter och spekulerar i vad man kunde gjort och vad som är mest "ev+". Jag frågar dig vad din känsla var när han pushade turn?

Eh. Då är det ju självklart att han ska syna.

Han har hamnat i paybackvarianten, som med sina implicita ska motivera att han överhuvudtaget ska spela handen pre.

Generellt sett så är det riskfritt att syna turnen. Känner han sig osäker så är det absolut nödvändigt att syna. Han riskerar inget på att syna, därimot gör han det om han foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i den förnuftiga kören som säger: FOLD PRE ANNARS STACKA AV FÖR HELVETE!!!!

 

Jag raisar/överbetspushar flop för att reppa färgdraget och låta honom bluffsyna med så stor del av hans range som möjligt och betalar av dem gångerna han har mig slagen.

 

Kan du reppa ett färgdrag på den floppen så är du väldigt duktig:-) .

Raise flopp är dåligt, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade absolut som avsikt att stacka av han när jag synade floppen....

 

Blev bara totalt ställd när han pushade på turn.

Som han spelat tidigare har han antingen gett upp turn eller så värdebetat ut halvpott typ.

Nu Överbetspushade han turn, vilket jag blev förvånad av.

 

I efterhand låter det ju som att han pushar AK nu när jag tänker på det, men i stridens hetta blev jag för paff och kunde inte tänka rätt helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...