Matfrid Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Det här kan väl bara vara en reklamkupp? ”Obama är USA:s nye president” Irländsk vadhållningsagent anser att valet är klart – stoppar allt spel Valet i USA är över – åtminstone om du frågar Irlands största vadhållningsagent. Paddy Power PLC har stoppat allt spel och ger segern till demokraternas Barack Obama http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article3566087.ab http://www.electionbetting.com/article.php?articles_id=94 här ser man dessutom att Aftonbladet har fel, de har inte alls stoppat spelet. Så det vete tusan vad de har gjort egentligen? Citera
gdaily Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 McCain ger 6.60 på Betfair just nu. Jag tror att det kan vara bra att spela honom där, och sälja av senare. Det ser ut som en 20%-are just nu, men det kommer bli jämnare framåt valdagen. Vänta bara till kristna högern mobiliserar, se vill ite ha en demokratisk neger som president. Vadär oddsen förresten på att det blir en annan segarre. Jag tänker mer på att Obama nog kan bli skjuten och vicepresidentkandidatet tar över. Fick jag 100 ggr på det så skulle jag spela. Edit: Man får 370 ggr pengarna på Joseph Biden. In med en hundring sek på det. Citera
popquee Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Om McCain ger 6.60 kan du nog hitta obama till 2.01 och göra det till ett safe? Citera
CopShootCop Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Så vitt jag vet är detta den bästa sidan som sammanfattar och analyserar opinionsundersökningar. De är lite "liberala" i sina värderingar men samtidigt väldigt öppna med de statistiska metoder de använder. Jag tror att detta är den bästa uppskattningen av läget just nu. http://www.fivethirtyeight.com/ Personligen tror jag att det i stort sett är klart, Obama vinner ifall det inte händer något stort. Citera
CopShootCop Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vadär oddsen förresten på att det blir en annan segarre. Jag tänker mer på att Obama nog kan bli skjuten och vicepresidentkandidatet tar över. Fick jag 100 ggr på det så skulle jag spela. Edit: Man får 370 ggr pengarna på Joseph Biden. In med en hundring sek på det. Det där låter som ett sjukt bra bet, lite cyniskt men sjukt bra EV troligen. Citera
johjo Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Om McCain ger 6.60 kan du nog hitta obama till 2.01 och göra det till ett safe? Säg gärna till om du hittar 2.01 någonstans, extremt bra värde i det... Citera
highbury90 Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Säg gärna till om du hittar 2.01 någonstans, extremt bra värde i det... ehh...ja berätta direkt om det oddset finns någonstans. Andra sidor ger runt 1.10. Dock blir nog valet precis som gdaily säger, jämnare än vad opinionsundersökningarna visar på. Citera
lolzor Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Tror också att det finns en relativt stor sannolikhet för att Obama ska bli skjuten om han blir vald. Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 qdaily, du låser en tråd med omröstning på vem som vinner valet för en tråd om en bettingfirma? Citera
Snabelguy Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Jag tror som Pey att amerikanarna kommer att fega ur när det väl blir dags. Finns trots allt väldigt många konservativa i USA. Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 http://www.fivethirtyeight.com/ är väl den intressantaste källan för valbetting för pokerintresserade. Är ju en 2+2:are bakom som bland annat intervjuats på The Colbert Report och lite annan media. Citera
lolzor Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 qdaily, du låser en tråd med omröstning på vem som vinner valet för en tråd om en bettingfirma? +1 Såg fram emot den här tråden i "off topic" och inte i "övriga skicklighetsspel om pengar" Citera
schoolbook Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vänta bara till kristna högern mobiliserar, se vill ite ha en demokratisk neger som president. Mobilisera är det alldeles försent för dem att göra. Obama blir president om inte * han blir skjuten * En terroristattack inträffar före valet * Någon MYCKET stor skandal uppdagas. Citera
OsantVassSpelare Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Är nästan värt att dra iväg några hundra dollar på McCain om man får 6.60 odds. Vinner inte Obama, tja då får man ju lite pengar tillbaks win-win situation IMO. Citera
medullaoblongata Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Tror ni övervärderar risken för att han ska bli skjuten. Säkerheten lär bli enorm. Dessutom måste han bli skjuten innan han blir vald. Citera
Matfrid Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 +1 Såg fram emot den här tråden i "off topic" och inte i "övriga skicklighetsspel om pengar" ingen har egentligen kommenterat ngt om Paddys krumbukter Citera
Saint_Bjorn Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 ingen har egentligen kommenterat ngt om Paddys krumbukter Men den här tråden saknar ju rätt mycket en omröstning. Bortsett från vilseledande ämnesrubrik... Citera
Matfrid Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Men den här tråden saknar ju rätt mycket en omröstning. Bortsett från vilseledande ämnesrubrik... Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad? "We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. " Citera
Saint_Bjorn Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad? "We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. " Inte meningen att bli en massa OT nu. Inget ont sagt om den här tråden. Men den andra tråden innehöll en omröstning med frågan "Vem vinner valet?". Konkurrerar inte så mycket med denna tråd som handlar om en bookie som stängt vadet. Citera
Matfrid Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Inte meningen att bli en massa OT nu. Inget ont sagt om den här tråden. Men den andra tråden innehöll en omröstning med frågan "Vem vinner valet?". Konkurrerar inte så mycket med denna tråd som handlar om en bookie som stängt vadet. Jag håller med. Citera
schoolbook Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Vilseledane schwilzeledande, jag är fortfarande ett stort frågetecken inför hur en bookie kan betala ut pengarna i förskott. Vad gör de med dem de anser vara förlorare? Hur funkar det rent bookie-tekniszchkt? Har bookies gjort liknande saker förut med andra vad? "We’re certain Senator Obama will become President Obama and to back that up, we’re paying out over €1,000,000 on him to win the election with voting still weeks away. " De har tydligen gjort liknande saker tidigare. Om de anser att 538 har rätt och det är cirka 5% sannolikhet att Mccain vinner ger de bort EV €50000 för publicitet, de får ju onekligen en hel del sådan. Citera
Playboy Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Palin/McCain lär ju vinna vissa delstater iallafall. Läskig länk Citera
jojje44 Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Om McCain vinner har de då rätt att ta tillbaka utbetalda vinster? Citera
lolzor Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 He's not..He's an .. He's not.. No? Citera
Recommended Posts