Gå till innehåll

Allt om bordtennis!


Poque

Recommended Posts

Som gammal pingisspelare får man väl ta ansvaret och skriva en tråd om pingis EM. Sänds idag på eurosport från 16.00 till 19.20.

 

Väldigt starkt och överaskande att Danmark tog EM guldet i lag efter underläge 0-2 mot Österike. Bendtsen spelade grymt i avgörande matchen.

 

Vad tror ni om waldners och killarnas chanser att kamma hem en medalj då.

 

Som vanligt har ju Persson och Waldner åkt ut i dubbeln (spelat pingis tillsammans i trettio år ändå åker dom för det mesta ut i början av mästerskapen i dubbel.

 

Shit också åkte ut ur omaha turneringen nu efter att nån fjant slowplayat triss.

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Waldner impade emot Bentsen idag.Fyra raka-och gamle JO är alltid uppe när det vankas mästerskapsturnering.

Vet inte hur det gick för Kalle Kreanga-men troligtvis är han JO:s näste motståndare och det eventuella mötet tror jag Kreanga vinner rakt av.Har fått för mig att han bör passa Waldner ganska så illa nuförtiden.

Å andra sidan fick Kreanga stryk av Persson i OS,och jag trodde defenitivt inte att JO skulle ha SKUGGAN av en chans emot Ma Lin där så osvuret är väl bäst-men JO sjunger helt klart på sista versen.

I övrigt är det ganska natta.Jörgen Persson är unikt bra fortfarande även han,men lika bra som JO är han inte(längre)-och eftersom JO inte bör räcka till längre så...

Det finns inget underifrån i svensk pingis,inget nytt,inget fräscht.

Peter Karlsson är gubbe även han och han är trea(inte rankingmässigt men abilitetsmässigt).Lundquist blir ALDRIG en världsspelare.Inga övriga är ens värda nämnas.

Det blir som det varit med svensk herrslalom efter Fogdös krasch.Natta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir som det varit med svensk herrslalom efter Fogdös krasch.Natta.

 

 

Här är ju sverige på gång igen med såna som Myhrer, Markus Larsson och vad den tredje nu heter. Tror de kan bli något framöver.

 

Edit: vad gäller JO chanser mot Kreanga tror jag de är goda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Brolenius heter den tredje.Vad jag menar är att det tog ett decennium för dem att komma tillbaka.

När väl JO och Jörgen slutar är svensk pingis i ungefär samma utgångsläge som herrslalom var efter Fogdös krasch.

Kommer svensk pingis att på sikt producera nya världsspelare?

Det tror jag absolut.

Det kommer dock att dröja quite a while-men jag har GÄRNA fel i denna spådom.

Har stor respekt för Kreanga-som kan spela fullständigt lysande pingis.

Visst kan JO vinna,men Kreanga är förhandsfavorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo herr von oben, men vart hade vi tennisen innan dess? Det var en svacka pa nagra ar.

 

Pingis liksom tennis ar en svensk racketsport med anor i landet. I bada sporterna hade vi en period da vi dominerade sporten (det har vi t.ex. inte gjort inom herrslalsom sen stenmark). I bada sporterna sa fanns det ingen som riktigt tog over efter att Edberg o Wilander la av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...