Gå till innehåll

Söker extrajobb i Sundsvall


Ferna

Recommended Posts

Egentligen skulle jag vilja börja moralisera och förklara läget för TS.

Eftersom "hyfs" inte är min bästa sida och eftersom TS inte vill ha någon predikan, så hjälper jag till lite istället...

 

Jag har bott i den där skitstan tidigare. Runt 6 år.

Prova med nattjobb på sjukhuset. Psykavdelningarna är lättast.

Känner du att du har mognaden, så sök även på Rättspsyk.

 

Har du några som helst hantverkskunskaper så går det att fixa extrajobb.

Det finns folk som lackerar svart och andra färger...

 

Diskare på krogarna är det en jävla omsättning på.

Glöm någon form av kassaansvar ifall du har berättat att du satsar på poker.

Surra med musikfolket. Roddare behövs alltid.

 

Extra på färdtjänst, ifall du nu har kk.

Takskottning nu när vintern kommer. Snacka med plåtfirmorna och några andra frijucklare.

 

Gränges och Ortviken tar säkert in yngre extrajobbare, eftersom ingen jävel vill jobba där. Svälj stoltheten...

 

Återkommer med fler idee'r när jag fått tänka efter.

Annars tycker jag att du är ute och cyklar:-D

 

Fan, det gick inte att hålla sig...:cry:

 

 

Trevligt inlägg tkr jag sånna som jag sökte!

Kan du förklara vad du menar med nattjobb på psykavd på sjukhuset osv? Vad får man göra då?

 

Har iaf hittat jobb nu, men kan alltid vara bra att veta vad du menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt inlägg tkr jag sånna som jag sökte!

Kan du förklara vad du menar med nattjobb på psykavd på sjukhuset osv? Vad får man göra då?

 

Har iaf hittat jobb nu, men kan alltid vara bra att veta vad du menar!

 

På de allmänpsykiatriska vårdavdelningarna är det oftast hur lugnt som helst.

Bara att sitta av tiden, oftast.

Perfekt tid att plugga eller läsa pokerteori, t.ex.

 

Ännu lugnare på rättspsyk, men när det händer något där kan det bli riktigt jobbigt. Svårare att få jobb där bara, eftersom svågerpolitik råder när det gäller vikariat eller timanställningar.

Det bästa är att känna någon som jobbar där.

 

Det kan ju vara bra att ha flera olika jobb att välja mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe, kan du förklara vad som är grejen med dig och enter-knappen? Jag är uppriktigt nyfiken.

 

Och vad är ditt problem?

Jag försökte uppriktigt hjälpa TS med goda råd, men det passade tydligen inte heller herrn.

 

Du har väl fastnat i "Klykafällan" och förutsätter att varenda inlägg från vissa postare bara är skit och borde bannas bort.

Jag tycker uppriktigt synd om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt inlägg tkr jag sånna som jag sökte!

Kan du förklara vad du menar med nattjobb på psykavd på sjukhuset osv? Vad får man göra då?

 

Har iaf hittat jobb nu, men kan alltid vara bra att veta vad du menar!

 

Det innebär att du jobbar med människor med olika psykiska sjukdomar, som t ex: bipolär(manodepressiv), depressioner, borderline, schizofreni, psykoser mm.

Som skötare på natten jobbar du tillsammans med sjuksköterskor och andra skötare. Vanligt är att t ex sitta vak för personer med självskadebeteende el självmordsbenägna, samt att allmänt hjälpa till, sköta om köket, följa med patienter ut för att röka

 

Att jobba inom psyk-vården passar inte alla dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de allmänpsykiatriska vårdavdelningarna är det oftast hur lugnt som helst.

Bara att sitta av tiden, oftast.

Perfekt tid att plugga eller läsa pokerteori, t.ex.

 

ehhh...det där råder det nog delade uppfattningar om. Kanske dumt att ta ett jobb med inställningen att man "bara kan sitta av tiden..."??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehhh...det där råder det nog delade uppfattningar om. Kanske dumt att ta ett jobb med inställningen att man "bara kan sitta av tiden..."??

 

Så ser det ut. Gilla det eller inte.

Grabben vill ha extrajobb för att kunna lira mer poker. Han vill ju knappast göra en samhällsinsats, eller?

 

Moralpredikan och vilken inställning man bör ha på arbetet är ju knappast relevant när det gäller TS ambitioner.

 

Varför vara så jävla skitnödig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ser det ut. Gilla det eller inte.

Grabben vill ha extrajobb för att kunna lira mer poker. Han vill ju knappast göra en samhällsinsats??, eller?

 

Moralpredikan?? och vilken inställning man bör ha på arbetet är ju knappast relevant när det gäller TS ambitioner.

 

Varför vara så jävla skitnödig?

 

du verkar så ödmjuk LappRoffe!!!!

Självklart är din erfarenhet av psykvården den enda rätta...ber om ursäkt! Ber även om ursäkt för min moralpredikan...vet dock inte var jag gjorde mig skyldig till detta??

Och självklart passar det alla sorters människor att jobba inom psykvården!!!

 

Ska genast gå å skita också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är ditt problem?

Jag försökte uppriktigt hjälpa TS med goda råd, men det passade tydligen inte heller herrn.

 

Du har väl fastnat i "Klykafällan" och förutsätter att varenda inlägg från vissa postare bara är skit och borde bannas bort.

Jag tycker uppriktigt synd om dig.

 

Ehm, va? Jag är faktiskt nyfiken, därav frågan. Ni poeter är så konstiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är densamma som Lapproffes. En kamrat jobbade på rättpsyk och det var om möjligt ännu lugnare. Visst, nån enstaka gång blev det ju liv men överlag var det soft.

 

Prata inte om rättpsyk..utan om allmänpsyk-avd! Rättpsyk är generellt lugnare

Ville bara säga att det inte alltid är soft på psyk-avd, samt att alla människor inte trivs att jobba inom psykiatrin då det är ett speciellt patient-klientel man jobbar med....men nu började jag nog moralpredika igen...bajsnödig blev också..FAAAAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Æsch, kom igen Chepplin. Det var inte ett hugg mot dig. Jag menade bara att min erfarenhet av psykavdelningar ær att det ær rætt lugna stællen att jobba på. Visst, precis som alla yrken inom någon form av social omsorg så har den sina avigsidor men om man nu ær ute efter extrajobb så ær det væl vært att kika nærmre på.

 

// Må flugorna från tusen kameler hemsøka moderkortet i den hær laptopen før att den inte låter mig ændra språkinstællningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Æsch, kom igen Chepplin. Det var inte ett hugg mot dig. Jag menade bara att min erfarenhet av psykavdelningar ær att det ær rætt lugna stællen att jobba på. Visst, precis som alla yrken inom någon form av social omsorg så har den sina avigsidor men om man nu ær ute efter extrajobb så ær det væl vært att kika nærmre på.

 

// Må flugorna från tusen kameler hemsøka moderkortet i den hær laptopen før att den inte låter mig ændra språkinstællningarna...

 

fan e du i Danmark??

Nä jag har inte tagit något personligt.

Att jobba inom psykiatrin är inte som vilket jobb som helst inom social omsorg hävda jag bara. Har många kompisar som jobbar inom sjukvården som inte vill jobba inom psyk eftersom det är lite speciellt. Det passar helt enkelt inte alla människor. Men det vet man ju inte förrän man har provat det...

Sen finns det människor som definitivt inte anser att psyk-avd är lugna ställen att jobba på! Men Sundsvall är kanske bättre. Har ju inte jobbat där så jag kanske bara ska hålla käften!!

 

over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar så ödmjuk LappRoffe!!!!

Självklart är din erfarenhet av psykvården den enda rätta...ber om ursäkt! Ber även om ursäkt för min moralpredikan...vet dock inte var jag gjorde mig skyldig till detta??

Och självklart passar det alla sorters människor att jobba inom psykvården!!!

 

Ska genast gå å skita också!

 

Jag har jobbat både på sjukhuset och rättspsyk i Sundsvall.

Jag vet hur nattjobben ser ut på bägge ställena.

 

Jag ger mig inte ut för att ha facit på samtliga psykjobb i Sverige.

Jag ville hjälpa grabben som behövde extrajobb.

 

Om du vill ha en diskussion om hur psykvården borde bedrivas, så starta en tråd om det. Jag blir den första att svara...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ferna. Vill du ha inside och kontakter så skicka ett PM.

Orkar fan inte gaffla med kretiner...

 

Kretiner!!!...snyggt LappRoffe!

Har aldrig frågat efter hur psykvården skall bedrivs eller bryr mig heller inte om detta...men jag är övertygad om att du har det slutgiltiga svaret på hur denna vård skall bedrivas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...