Gå till innehåll

Bluffa eller ge upp på river? (svs 2.5/5)


snoz_

Recommended Posts

Är väl ute på lite djupt vatten i denna hand, men som spelad, är det mest EV+ att ställa in eller checka river? Ligger 800 i potten och FI har 600 kvar.

FI verkar stabil och har 3-bettat mig tidigare några gånger under sessionen, stats 25/17/3 på runt 100 händer. Spelar själv med liknande stats.

 

***** Hand History for Game 828126203 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, October 13, 19:21:34 ET 2008

Table Diana Turbo 21 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Glenna1 ( $151.74 )

Seat 2: geller ( $1010 )

Seat 3: X_bitE ( $992.81 )

Seat 4: AngelNic ( $592.99 )

Seat 5: snoz ( $1245.45 )

Glenna1 posts small blind [$2.5].

geller posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to snoz [ Qs Ah ]

X_bitE folds.

AngelNic folds.

snoz raises [$20].

Glenna1 folds.

geller raises [$70].

snoz calls [$55].

** Dealing Flop ** [7c, Th, 9d]

geller bets [$111].

snoz calls [$111].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

geller checks.

snoz bets [$215].

geller calls [$215].

** Dealing River ** [ 3h ]

geller checks.

snoz ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som vid ett eventuellt bet lägger säg 450-500. Fi kommer tolka bettet på samma sätt som en push och kommer kasta i princip samma händer men kommer raisa all in med de händer som slår dig och du kan kasta för att spara en 100-150 (får en vek bluff image) och kan utnyttja det nästa gång.

 

Jag lirar visserligen lägre men typ så om jag inte viker direkt med en check.

 

Ovan spel förutsätter ju naturligtvis att du i ditt vanliga spel gör en del lägre värdebettar som blivit synade innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar nog ändå en push framför att beta 450-500 eftersom jag vill ha maximalt betalt när jag väl sitter på en hand, därför blir det inte lika trovärdigt om man inte ställer in och man riskerar oftare att få syn av en marginell hand.

 

Hör gärna vad fler av er säger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite dumt att riskera heeela sin stack på en bluff som kanske inte håller? =D

 

Smilien efter texten fick mig att brista i skratt, sen insåg jag att du var fullt allvarlig :-(

 

 

OP: Som spelat pushar jag oftast här. jag ser helt klart värde att trycka in keramiken här, när FI visat svaghet på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hint: Vad har du som vill spela för stack som flattar den där floppen?

 

Alla vet väl att det är ett skitdåligt spel att spela handen som postaren gjort med aq.

Men nu är frågan om han ska ge upp sitt skitdåliga spel och göra en skitmesig check bakom utan chans att vinna potten lr åtminstone försöka bluffa.

Jag tror att hans bluff här på river (som förmodligen får en syn) kan vara ev+ i längden att slänga in nån gång då och då.

Att visa att man är kapabel att bluffa för stack är en viktig del i ens repertoar då man kan shova fler nötter mm.

Vad man kan ha ser vi väl alla... kåk,fyrtal,triss,aa,kk,qq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...