Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Postad

Eddie, jag tror att alla (eller åtminstonde jag) ibland känner ett visst sug efter att gå upp en nivå eller köpa in sig i nån dyr turnering. Men då är det bara att stå emot och tänka tids nog är jag redo (och framför allt BR är redo så)

Detta sug är givetvis störst när man vinner på en nivå om det nu så beror på att man är inne i ett stim eller eller verkligen är en vinnande spelare.

Du säger att du är en vinnande spelare och vill gå upp en nivå men inte har bankrulle för det och då är det enligt mig väldigt dumt att göra det men din lilla BR.

Som du nämner så såg du ju hur snabbt du förlorade förlorade $100 när du var uppe och nosade på 3/6.

Så för att gå upp den nivån så måste du ju vara beredd öka på din BR men pengar utifrån, om du nu inte kommer in i ett superstim ifrån början.

Och fast du nu kanske gör detta så är det ju ingen garranti att du inte förlorar hela BR. För även om man är en vinnande spelare på en viss nivå behöver inte innebära att man är det på en högre.

Utan är det inte bätte som vissa redan har nämnt här att du gnetar ihop en BR som är tillräcklig för att gå upp.

Visst det kommer ta tid och det kanske kommer tära på ditt tålamod men å andra sidan är det en väldigt bra disciplinövning och man kan alltid utvecklas.

Sen tycker jag en del av glädjen är att få se sin BR växa och när tiden väl är mogen gå upp en nivå.

För då när man verkligen har slitit och spelar ihop pengarna så värderar men dom mycker mer och det är inte alls lika lätt att man tiltar bort dom.

Sen är det ju ett utmärkt förslag som flibben kom med att börja bonushora vilket gör att du kommer öka din BR mycket snabbare.

Men om du verkligen inte har disciplin och tålamod att spela på de lägre nivåerna så måste du nästan ställa dig frågan vad tycker du är roligast egentligen spela poker eller vinna snabbapengar ?

Nu är väl det här inlägget inget svar på din egenliga fråga som gällde tips. Men jag anser att om man kan grunderna väl så är det väldigt svårt att ge tips om man inte har specifika sitationer eftersom det finns så många saker man vill veta innan man ger tips.

Postad

Jag tror att alla svaren redan ar dar ute. Du ville ha tips fran rutinerade spelare, och det fick du ocksa.

Om du ar en bra spelare, grinda. Det finns inga genvagar.

Det basta tipset ar det trakigaste. Borja pa laga nivaer, och bygg upp din BR. Nar du har tillrackligt stor BR, ga upp i niva. Det tar tid, men man maste borja nagonstans.

Det ar latt att fastna i den har pokerhysterin, speciellt nar man ser en massa unga killar som har tjanat hundratusentals kronor. Det du maste komma ihag var att aven dessa killar borjade nagonstans.