Gå till innehåll

Hjälp: Laptop vägrar ladda


kraclob

Recommended Posts

Har en dell laptop ala sexyterran finns nån tråd om den några mån tillbaka. Använt den ganska flitigt eftersom min stationära krasha kort efter jag köpte den. Stänger också ganska sällan av den av vaneskäl från stationära.

 

Nu har det blivit så att batteriet vägrar ladda gått från och till en vecka knaske men nu laddar den inte alls. om jag startar om datorn får jag nått om att de tär fel spänning eller linkande i laddaren. Kan laddaren gått sönder eller är det min dator som nått är fel på. Går det att lösa på egen han på nått sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det här är exakt samma sak, men jag har haft följande problem:

 

Min Dell Inspiron med ca 2.5 år på nacken har senaste 4-5 månaderna ibland krånglat genom att inte vilja starta när jag slår på den. Jag trycker på strömknappen (med adaptern i väggen) och den surrar igång lite, men skärmen startar inte. Det som då visar sig fungera är att slå på datorn med strömkabeln urkopplad, dvs från batteriet, sedan sätter jag i kabeln direkt och allt flyter fint.

 

Jag får också nån gång ibland samma felmeddelande som du när jag startar upp, men har inte märkt av att det påverkar på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det här är exakt samma sak, men jag har haft följande problem:

 

Min Dell Inspiron med ca 2.5 år på nacken har senaste 4-5 månaderna ibland krånglat genom att inte vilja starta när jag slår på den. Jag trycker på strömknappen (med adaptern i väggen) och den surrar igång lite, men skärmen startar inte. Det som då visar sig fungera är att slå på datorn med strömkabeln urkopplad, dvs från batteriet, sedan sätter jag i kabeln direkt och allt flyter fint.

 

Jag får också nån gång ibland samma felmeddelande som du när jag startar upp, men har inte märkt av att det påverkar på något vis.

 

Ska testa det att slå på utan och sen sätta in. bara rädd för att den inte ska starta om den får helt slut på batt och vägrar ladda. nere på 23% nu :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...