Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 2209802347 *****

$100.00 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 07, 02:36:38 2008

Table Heart Of Gold (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: justnow ( $87.44 )

Seat 2: P-son ( $102.00 )

Seat 3: Hero ( $208.66 )

Seat 4: aceshigh1818 ( $48.71 )

Seat 5: Godplayer ( $111.65 )

Seat 6: Fi ( $163.44 )

Godplayer posts the small blind [$0.50].

Fi posts the big blind [$1.00].

Dealt to Hero [ 9s 9h ]

justnow folds

P-son raises [$4.00]

Hero calls [$4.00]

aceshigh1818 folds

Godplayer folds

Fi raises [$15.00]

P-son folds

Hero ??

Denna gången var jag på tilt, så för mig var en syn självklar. Men skulle jag kunnat hitta folden här? Var går gränsen man bör syna en stor raise med pocketpar överhuvudtaget? Känner att jag lika gärna kunde suttit på 22.

Notera effektiva stackdjupet på 163big blinds.

Fi spelar 17/12/4 över 15k händer.

Postad

Du kan inte syna för att dra mot ett set här. Så frågan är hur ofta tror du du leder mot han.

Med de statsen du anger så indikerar det, tycker jag, att fi troligan har AK (AQ) JJ+ här och då ligger du fett efter.

Så ja jag foldar här.

Text results appended to pokerstove.txt

452,048,256  games     0.078 secs     5,795,490,461  games/sec

Board: 
Dead:  

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 	34.943%  	34.75% 	00.20% 	     157065108 	   894942.00   { 99 }
Hand 1: 	65.057%  	64.86% 	00.20% 	     293193264 	   894942.00   { JJ+, AQs+, AKo }

Postad
Du kan inte syna för att dra mot ett set här. Så frågan är hur ofta tror du du leder mot han.

Med de statsen du anger så indikerar det, tycker jag, att fi troligan har AK (AQ) JJ+ här och då ligger du fett efter.

Så ja jag foldar här.

Board: 
Dead:  

Hand 1: 	65.057%  	64.86% 	00.20% 	     293193264 	   894942.00   { JJ+, AQs+, AKo }

Tycker du det där är en rimlig 3betsrange?

Postad

Så ja jag foldar här.

Board: 
Dead:  

Jodå syna och dra mot set. Inga problemas

Postad

Okej. Lite feedback iallafall. Jag är ändå inte nöjd, och känner att jag fortfarande inte vet hur jag spelar handen nästa gång.

Kan jag kasta in 10% av stacken för att hoppas på ett set? Säg för enkelhetens skull att jag träffar mitt set var 9onde gång. Detta gör att jag förlorar 12(+ 4 redan investerade i potten..)BB 8 av 9 gånger = -$128.

När jag träffar så ligger potten på $36, och jag behöver få upp potten i $256 för att gå jämnt upp. Jag behöver få upp potten på 256, därför att de gångerna jag missar så förlorar JAG $128. Och när motståndarn är med så lägger han bara hälften av pengarna i potten.

Stämmer min uträkning?

(Detta om man spelar korten. Jag satt dessutom i position.)

Synpunkter?

Vilken range av pocketpar kan man syna en 3bet med? Säg en spelare på 20/12/6. Vilket jag tycker är ganska standard.

Postad

Det här kan variera, är fi så vek att han contbetar sen checkar ner AK kan du ta syn och hoppas han har just AK/setminea.

Är fi ganska jobbig att möta så foldar du, förutsatt att du inte tror du har honom slagen vilket du i 9/10 fall inte har (50/50 mot AQAK osv).

Ganska svåra lägen, brukar syna ibland för att hoppas på set, vilket har hänt en hel del då det kommer whine i chatten ;). Men ibland foldar jag... beror helt på.

Du kan ju floppa 78T t.ex vilket ger dig fler outs ifall han har just KK/AA och då kan du pusha och hoppas på att dra ut. Men i längden bör du ju folda.

Postad
Okej. Lite feedback iallafall. Jag är ändå inte nöjd, och känner att jag fortfarande inte vet hur jag spelar handen nästa gång.

Kan jag kasta in 10% av stacken för att hoppas på ett set? Säg för enkelhetens skull att jag träffar mitt set var 9onde gång. Detta gör att jag förlorar 12(+ 4 redan investerade i potten..)BB 8 av 9 gånger = -$128.

När jag träffar så ligger potten på $36, och jag behöver få upp potten i $256 för att gå jämnt upp. Jag behöver få upp potten på 256, därför att de gångerna jag missar så förlorar JAG $128. Och när motståndarn är med så lägger han bara hälften av pengarna i potten.

Stämmer min uträkning?

Synpunkter?

Vilken range av pocketpar kan man syna en 3bet med? Säg en spelare på 20/12/6. Vilket jag tycker är ganska standard.

Är juh inte direkt bara 9xx floppar vi kör vidare på så uträkningen blir lite felaktig självklart.

Postad

Då har jag kommit fram till följande:

Jag ser en flopp mot en aggresiv spelare i hopp om set(+andra träffar), som jag vet nästan alltid betar ut flera gator, alternativt synar.

Jag ser även en flopp mot en svag spelare om jag har position, och floatar på vissa brädor.

Jag ser inte en flopp mot en spelare som jag inte har någon read/hh på, eftersom handen är väldigt marginell.

Jag strävar efter att spela handen mot en uppmärksam spelare, eftersom mitt spel hamnar lite i kategorin "kreativa spel".

Låter det vettigt?

Tack för lite brainstorming förresten :)

Postad

Stämmer min uträkning?

Synpunkter?

..hmm,ja undrar om d inte e så att han spelar dig å inte korten?!..hur mkt har ni spelat emot varann?..syn e givetvis ok men om du höjer honom så får du antagligen veta mer om var du står..han har junte gjort mer än standardhöjning gentemot 2 limpare å sitter på BB så antingen har han nåt bra (vilket iofs enligt honom kan va connectors,suited lr mellanpar,samt A) å vill veta var han står lr så har han en monsterhand som han inte vill sälja billigt t limpare..99 e annars en fold för du bör ha minst TT för å kunna battla honom vid en riskfylld flop..(om du vill följa alltså - annars får du testa å spela honom (bet/raise/checkraise etc) efter floppen , ) ..allt beror på hur mkt du e villig å förlora om d e så att han bara bestämt sig för å köpa potten å bluffar dig redan från start,hehe..(då e d ju bäst å veta hur han spelar för att överhuvudettaget ha en chans å dra honom ur potten , )

Postad
..hmm,ja undrar om d inte e så att han spelar dig å inte korten?!..hur mkt har ni spelat emot varann?..syn e givetvis ok men om du höjer honom så får du antagligen veta mer om var du står..han har junte gjort mer än standardhöjning gentemot 2 limpare å sitter på BB så antingen har han nåt bra (vilket iofs enligt honom kan va connectors,suited lr mellanpar,samt A) å vill veta var han står lr så har han en monsterhand som han inte vill sälja billigt t limpare..99 e annars en fold för du bör ha minst TT för å kunna battla honom vid en riskfylld flop..(om du vill följa alltså - annars får du testa å spela honom (bet/raise/checkraise etc) efter floppen , ) ..allt beror på hur mkt du e villig å förlora om d e så att han bara bestämt sig för å köpa potten å bluffar dig redan från start,hehe..(då e d ju bäst å veta hur han spelar för att överhuvudettaget ha en chans å dra honom ur potten , )

Stämmer. Men det känns ändå lite som att den här tankegången kommer från någon som spelar högre.. Kanske NL600+?. Jag tvivlar nämligen på att det kan ge mig en edge över Fi, att basera mina beslut på starka psykologiska grunder, på min nivå. Vi var fräscha för varandra, men jag vet att Fi tableselectar upp till minst NL600.

Jag har fått mycket bättre koll på medelhöga pockets tack vare denna tråd.

Får väl lägga till att jag fick in hela hans stack efter floppad kåk. Fi visade KK och drog inte ut denna gången. Min tilt gick över, och nu är jag på väg fram igen. :-)

Postad

tror inte han 3-betar mycket lösare. släng in 99 o TT så förändrar det ju inte din situation mycket. Dessutom ska du spela handen ur pos efter flopen. Och odds för setvärde har du ju inte så jag foldar.

Postad

Han 3betar pre och då kan man nog utesluta många andra händer han höjer med.

17/12/4 på 6 max är en tight aggresiv spelare och nu har jag ingen procent på hans 3-bet range men nog så kan man förvänta sig ganska starka händer.

Du får spela 99 OOP vilket inte är ett bra läge för att lyckas spela ut motståndaren efter flopen.

Din uträkning om det är värt att syna för setvärde är felaktig pga:

A) du kommer inte alltid vinna mer pengar av han när du träffar ditt set.

B) du kommer ibland träffa set och ändå förlora.

Du behöver ungerfär 20:1 i stackodds för att i långa loppet göra det lönsamt att syna för setvärde.

Postad

Jag tror att det är en ganska rimlig 3b range på en hyfsat aggresiv spelare.

Vad tror du är rimligt här?

Det är klart att ibland kommer han 3b ett lägre par och ibland en låg SC, men det är mer som semibluff kanske 10% men inte varje gång han har en sån hand.

Postad

Om du tror att du Minst kommer snitta (14*7.5= typ 100. ) varje gång du träffar ditt set så varsegod syna, dock. 3betar han en vidare range så kommer han inte slänga in särskilt mkt mer i potten. så syna för enbart setvärde känns ju inte så bra.

Postad
Ja, antag inte att han har JJ+ AQ+ som 3betsrange iallafall. Vad gör du med tex KQo och ATo som bb här?

Jag har missläst HHn ser jag när jag kollar igen. Vi sitter ju på knappen och då blir det annorlunda.

BB 3b range med tanke på squeeze läget ökar ju markant och då kan vi såklart syna med 99 med flera möjligheter att ta hem potten än att ha/få bästa handen.

Jag svarade tidigare i tron att vi satt OOP från knapp 3b.... varför kan inte alla HHs vara formaterade lika :P my bad sorry.