Myt4z Postad 29 December , 2008 Rapport Share Postad 29 December , 2008 Håller med om att det är fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 30 December , 2008 Rapport Share Postad 30 December , 2008 Ser honom bara ha i princip nuts här. Tror sällan folk är kapabla till att spela river sådär med era stackar utan en riktigt bra hand. Han spelar ju den exakt som en JT också. All cred till honom ifall han gör det där movet på river tom, så fold är väl ok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
blavittmarcus Postad 30 December , 2008 Rapport Share Postad 30 December , 2008 Ser honom bara ha i princip nuts här. Tror sällan folk är kapabla till att spela river sådär med era stackar utan en riktigt bra hand. Han spelar ju den exakt som en JT också. All cred till honom ifall han gör det där movet på river tom, så fold är väl ok Du har en poäng, tror också på det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 30 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2008 Håller med om att det är fold. Ser honom bara ha i princip nuts här. Tror sällan folk är kapabla till att spela river sådär med era stackar utan en riktigt bra hand. Han spelar ju den exakt som en JT också. All cred till honom ifall han gör det där movet på river tom, så fold är väl ok Gick för betfold här och imo är det bästa linjen. Var dock rätt sugen på att syna så slängde upp den. Rent generellt så spelar folk mkt mer straight forward när man blir lite djupare. Tror inte heller att denna FI är tillräckligt duktig för att göra detta move med en bluff heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 31 December , 2008 Rapport Share Postad 31 December , 2008 Enkel fold som spelat... men skulle checka river... Skulle sätta honom på A X i spader... Varför vill vi checka river om vi sätter honom på Ax-spader? Tycker det är betfold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 31 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2008 Knappt lirat ngt idag, slutade runt BE. Blev inte många händer. For till en polare och lirade Fifa09 istället. Kommer med en årssammanfattning och mål för 2009 när jag har tid. Månaden slutade iaf $6k upp utan rb. Är rätt missnöjd mtp att jag låg $8k upp efter halva. Men men, bara att kämpa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 31 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2008 Blev inget mer lir iår, vairt på stan hela dagen med några polare. Ska iväg på middag om typ 1h också. Återkommer imorgon med en årsrapport! Gott nytt år! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 31 December , 2008 Rapport Share Postad 31 December , 2008 Blev inget mer lir iår, vairt på stan hela dagen med några polare. Ska iväg på middag om typ 1h också. Återkommer imorgon med en årsrapport! Gott nytt år! Gott nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 31 December , 2008 Rapport Share Postad 31 December , 2008 Gott Nytt År! Hörs sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slow_fox Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Varför vill vi checka river om vi sätter honom på Ax-spader? Tycker det är betfold. Såg inte att det var tvåpar men jag tycker check syn är bra där nu i efterhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Året slutade $33k upp. Är missnöjd med resultaten men är rätt så nöjd med min utveckling det senaste halvåret. Ser fram emot 2009 och tror att det kan bli ett bra år. Känner att mitt spel har tagit ett steg i rätt riktning och hoppas kunna fortsätta klättra i nivå. Började 2008 på NL100 för att ganska snabbt ta steget upp på NL200. Plussade rätt bra i januari, februari och halva mars vilket gjorde att jag testade på NL400. Hamnade därefter i en rätt djup downswing och var tvungen att kliva ned först till NL200 och därefter NL100. Hela sommaren var rätt seg, gick rätt trögt och harvade kvar på NL100 med blandade resultat. I slutet på augusti flyttade jag till Umeå för att börja högskola. Gick civilingenjör energiteknik i drygt en och en halv månad innan jag tröttnade. Klev samtidigt upp på NL200 och fick börja vinna igen. Sen dess har spelet flytit på helt okej och nu i december har jag nästan uteslutande spelat NL400. Vann som sagt $33k i år och $17k 2007. Känns som ett lagom mål att ha $66k för 2009. Mål för 2009: • +$66k • 25k händer/månad • Spendera mindre tid på PF.nu och annan slösurfning • Läsa/skriva mer på 2+2/Cardrunners • Spela 1-2 liveturneringar • Testa på 5/10 • Fixa en turreklonk • Bli en bättre HU-spelare • Göra högskoleprovet och ev. hitta en utbildning till hösten • Få igång träningsrytmen igen • Hålla en normal dygnsrytm under större delen av året • Spendera mindre tid vid datorn och börja gå fler promenader • Åka utomlands under sommaren i år igen Har kanske glömt något, får väl lägga till det senare isf. Ska spela årets första session nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Hur plussar man? edit: -$2,5k, inte den start jag ville ha direkt. Kanske lirar en session till ikväll om värdet är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Blev iaf 1146 händer och -$2,6k. Börjar bli rätt less på Ongame, känns riggat som aldrig förr. Funderar på att testa på Boss, så ska leta deal där imorgon. Orkar inte lägga upp några händer, var en del dåliga spel. Bara att komma igne med nya tag imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Du fick ju vinna en flipp mot mej i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Du fick ju vinna en flipp mot mej i alla fall Haha joo! Men det var fan enda handen över 40bb som jag vann. Hade några osköna QQ vs KK. Det gick inge vidare för dig va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Vad heter du på ongame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Vad heter du på ongame? Håller det hemligt tills vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Haha joo! Men det var fan enda handen över 40bb som jag vann. Hade några osköna QQ vs KK. Det gick inge vidare för dig va? Början av dagen gick rakt åt helvete. Låg back 5k $ som mest efter bland annat 0-6 i flipps pre osv osv : ) Sedan vände riggen och jag slutar dagen på "bara" 1k $ back. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 1 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Början av dagen gick rakt åt helvete. Låg back 5k $ som mest efter bland annat 0-6 i flipps pre osv osv : )Sedan vände riggen och jag slutar dagen på "bara" 1k $ back. Oj, inte att leka med. Skön vändning iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Share Postad 1 Januari , 2009 Aldrig testat niit-ipoker? Edit: Om du ville byta nätverk alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Aldrig testat niit-ipoker? Edit: Om du ville byta nätverk alltså... Nae, inte det. Ska kolla runt lite vilka alternativ jag har. Men kommer antagligen sluta med att jag stannar kvar på Ongame. Lirar du ngt där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Nae, inte det. Ska kolla runt lite vilka alternativ jag har. Men kommer antagligen sluta med att jag stannar kvar på Ongame. Lirar du ngt där? Lirade där lite i december. Regsen är sämre men mindre fisk än på ongame. Sen e de ju 6-manna o mkt nitigare spel. Vikket gör swingsen mindre och de e ju alltid trevligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Lirade där lite i december. Regsen är sämre men mindre fisk än på ongame. Sen e de ju 6-manna o mkt nitigare spel. Vikket gör swingsen mindre och de e ju alltid trevligt Aha okej, kanske får ta och testa det då. Tycker dock att 5max är mkt skönare än 6. Testade litegrann på Party men blev liksom ett annat spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Drog en session till på 1235 händer, +$1,6k så är endast 1k ner idag. Känns skönt att jobba igen stora delar av backet. Spelade en del HU och fick plocka ett eller två inköp där, skönt med lite flyt i spelet. No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown Hero (BB) ($360) Button ($833.10) SB ($66.40) Preflop: Hero is BB with K, K Button raises $12, 1 fold, Hero raises $40, Button calls $32 Flop: ($90) 2, 10, 9(2 players) Hero bets $65, Button raises $789.10 (All-In), Hero calls $251 (All-In) Turn: ($722) Q(2 players, 2 all-in) River: ($722) 2(2 players, 2 all-in) Total pot: $722 Results: Button had 9, 7 (two pair, nines and twos). Hero had K, K (two pair, Kings and twos). Outcome: Hero won $720 ____________________ No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown BB ($676.70) Hero (Button) ($988.80) SB ($202.50) Preflop: Hero is Button with 4, 5 Hero raises $12, SB calls $10, 1 fold Flop: ($28) Q, 3, 4(2 players) SB checks, Hero bets $18, SB calls $18 Turn: ($64) 4(2 players) SB bets $14, Hero calls $14 River: ($92) 10(2 players) SB bets $18, Hero raises $944.80 (All-In), SB calls $140.50 (All-In) Total pot: $409 Results: Hero had 4, 5 (three of a kind, fours). SB had A, Q (two pair, Queens and fours). Outcome: Hero won $1193.30 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 Spelade en session på drygt 600 händer nu och plussade $650. Sprang rätt hyffsat och fick dra ut i några mindre potter. FI var en riktig fisk som synade ner med any pair, så skulle spela handen likadant varje gång. Tyvärr är väl inte riverkortet det bästa kortet i leken. No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown Button ($884) SB ($414.50) Hero (BB) ($653.30) Preflop: Hero is BB with K, K Button calls $4, 1 fold, Hero raises $18, Button calls $18 Flop: ($46) 6, 10, 3(2 players) Hero bets $40, Button calls $40 Turn: ($126) 4(2 players) Hero bets $118, Button calls $118 River: ($362) 8(2 players) Hero bets $322, Button raises $644, Hero calls $151.30 (All-In) Total pot: $1308.60 Results: Button had 6, 9 (flush, ten high). Hero had K, K (one pair, Kings). Outcome: Button won $1477.30 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts