Gå till innehåll

skaz NL$400-600 Ongame


skaz

Recommended Posts

asdfg, -$100 på 808 händer. Gick riktigt segt och blev utdragen när jag väl fick in pengarna. :-( Lägger upp den som var tråkigast.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($918.50)

SB ($417.60)

Hero (BB) ($448.40)

UTG ($268.80)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aspade.gif

UTG calls $4, Button calls $4, 1 fold, Hero raises $18, UTG calls $18, Button calls $18

 

Flop: ($68) 6club.gif, 7diamond.gif, 2spade.gif(3 players)

Hero bets $44, 1 fold, Button raises $88, Hero raises $382.40 (All-In), Button calls $338.40

 

Turn: ($920.80) 5club.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($920.80) 7club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $920.80

 

Results:

Button had Jspade.gif, 7spade.gif (three of a kind, sevens).

Hero had Adiamond.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and sevens).

Outcome: Button won $918.80

 

Fi på vännerlistan fort som sataaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi på vännerlistan fort som sataaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

 

Haha typ, han blev markad iaf. :-)

 

Nyss hemkommen från en kväll på den lokala ishallen. Rätt skoj att få åka lite. Jävligt jobbigt dock, var ett tag sen man spelade.

 

Tänkte ta mig en session till ikväll, tror inte det kommer bli så mkt mer de närmaste tre dagarna. Imorgon, obv julafton, så hinner jag nog inte då det blir att träffa släkten och öppna paket. Överst på önskelistan iår är medrigg!

 

På juldagen kommer jag käka middagen med en del släktingar och sen gå ut på kvällen, blir nog skoj att få träffa folk som man inte träffat på länge.

 

Fredagen blir en heldag i Skellefteå, ska dit med farsan och lillebrorsan och kolla på SAIK-Timrå. Verkar bli bra tryck i arenan, senast jag kollade fanns det endast 12 biljetter kvar.

 

Ska fika lite nu och sen grinda. Återkommer med resultat och händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en rätt lång session, gick riktigt kasst. Slutade totalt -$700 och har nu tre backdagar i rad. Månaden är fortfarande helt okej och är bara fyra eller fem inköp från ATH så det ska inte vara några problem att ta igen. Gjorde ett rätt kasst spel sista handen vilket gjorde att jag tappade ett inköp. Onödigt att fullfölja en bluff när inte rätt kort kommer på river. Lovat farsan att kliva upp tidigt så skippar att leta efter händer.

 

God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en rätt lång session, gick riktigt kasst. Slutade totalt -$700 och har nu tre backdagar i rad. Månaden är fortfarande helt okej och är bara fyra eller fem inköp från ATH så det ska inte vara några problem att ta igen. Gjorde ett rätt kasst spel sista handen vilket gjorde att jag tappade ett inköp. Onödigt att fullfölja en bluff när inte rätt kort kommer på river. Lovat farsan att kliva upp tidigt så skippar att leta efter händer.

 

God jul!

 

Trist att höra att du haft liten sämre period senaste dagarna. Bara ta nya tag efter lite skön Julmat!

 

God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att höra att du haft liten sämre period senaste dagarna. Bara ta nya tag efter lite skön Julmat!

 

God jul!

 

Jo, absolut. Liksom väntat att jag skulle springa lite sämre. :-) Gäller dock att ta "downswingen" på ett bra sätt och hålla sig kvar på 2/4.

 

Varit ute ikväll, är rätt full just nu men tror jag stavar rätt hyffsat. :-) Var rätt lugn hela kvällen. Skar upp tummen efter att ha plockat ur en glasskärva ur min sko, helt sjukt vad jag blödde.

 

Pokern har gått helt okej, plussade ett inköp igår samtidigt som att jag spelade jävligt dåligt. Så känns bra att jag springer helt okej. Kollade dock mitt ev för någon dag sen och såg att jag låg ett inköp under mitt ev. Känns bra och tror verkligen att mitt spel håller för NL400 och uppåt. Hoppas att jag kan fortsätta plussa under Januari och fortsätta klättra i nivå.

 

Imorgon ska jag iväg till Skellefteå vid 11, typ 3h bilresa. Kommer nog bli en bra match, men hoppas inte jag är allt för sliten. Verkar bli bra tryck i arenan, fullsatt är det nog också.

 

Sömn nu, återkommer om typ 24h om hur matchen gick osv. Får hoppas att jag inte är alltför bakis imorrn. :-)

 

God Jul alla som läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en rätt lång session, gick riktigt kasst. Slutade totalt -$700 och har nu tre backdagar i rad. Månaden är fortfarande helt okej och är bara fyra eller fem inköp från ATH så det ska inte vara några problem att ta igen. Gjorde ett rätt kasst spel sista handen vilket gjorde att jag tappade ett inköp. Onödigt att fullfölja en bluff när inte rätt kort kommer på river. Lovat farsan att kliva upp tidigt så skippar att leta efter händer.

 

God jul!

 

Nemas problemas!

 

Lite motvind är part of the game. Gäller för oss att vara playas. :ola:

 

Angående 67s handen så tycker jag att 3 barrellingen är på sin plats den här gången. Däremot kan det väl vara lite svårt att bluffa bort en 40/20/1? Han är inte så aggressiv så han kommer väl syna ner oss ganska ofta med skit? Men på den brädan är det väldigt svårt för honom att syna. Turn är inte direkt populärt kort för honom... tror dock han hade Axs :mrgreen:. Nej da.. han foldade väl?

 

god fortsättning!

glgllglgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God jul på dig med.. Nu är den ju äntligen över så nu kan man skriva de!

 

Haha, märkte nu att jag avslutat mina typ tre senaste inlägg med den frasen. :-)

 

Nemas problemas!

 

Lite motvind är part of the game. Gäller för oss att vara playas. :ola:

 

Angående 67s handen så tycker jag att 3 barrellingen är på sin plats den här gången. Däremot kan det väl vara lite svårt att bluffa bort en 40/20/1? Han är inte så aggressiv så han kommer väl syna ner oss ganska ofta med skit? Men på den brädan är det väldigt svårt för honom att syna. Turn är inte direkt populärt kort för honom... tror dock han hade Axs :mrgreen:. Nej da.. han foldade väl?

 

god fortsättning!

glgllglgl

 

Nä ingen större skada, bara att grinda på, är runt 30 inköp upp totalt för månaden så ska inte klaga. :-) Gäller att hålla sig kylig som sagt och inte låta resultaten rinna iväg.

 

Grejen är att killen var hyffsat tänkande, så jag tror att jag hade fått honom att folda mot en crai på turn. Hans af blir ju lite fuckad iom att han har så hög vpip och synar in sig ofta. Har dessutom rätt lite händer på honom så statsen kan vara missvisande. Blev lite tveksam igen vilket som är bästa spelet, men känns ändå som att det ska mycket till för att han ska kunna syna 3 barrels. Tror dock han kommer floata alla mina cbets på just denna bräda. Han tror säkert att jag kommer checka bakom många turn-kort så att han kan plocka potten där. Han stekte iaf länge på river och vek upp A9 för runner runner tvåparet. :-)

 

_________________

 

 

Åkte iväg till Skellefteå igår, klev upp vid 10 och var riiktigt sliten. Fick iaf sova under den 3h långa bilfärden. Matchen var rätt dålig, inte särskilt välspelad. Skönt med Timrå-seger, behövdes verkligen. Tom Wandell är riktigt grym också, viktigt att han är tillbaka. Hoppas han slipper åka över till Dallas något mer iår.

 

På kvällen mötte jag upp några polare och såg JVM. Var väl en helt okej match, var lite för trött för att hänga med på allt som hände dock. :-P

 

Kommer återuppta grinden ikväll efter ett två dagars break. Blir skönt att återgå till vardagen efter allt julfirande. Blir eventuellt turrelan imorgon med JGrande. Såg att Stars höjt garantin på Warmup och Million så blir nog att lira dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget lir igår, lirade istället nu en stund. Slutade +$900 på 1,1k händer. Spelade helt okej, lite ringrostig i början. Har inte bestämt mig vad det blir ikväll. Antingen åker jag tillbaka till Umeå, eller så grindar jag turrar här hemma hos föräldrarna.

 

Hade inga roliga händer så lägger upp de största potterna.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($194)

MP ($567.80)

Button ($577)

SB ($579.60)

Hero (BB) ($395.70)

 

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, Qspade.gif

3 folds, SB calls $2, Hero raises $12, SB calls $12

 

Flop: ($32) Jclub.gif, Jdiamond.gif, 10club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $20, SB calls $20

 

Turn: ($72) 9heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $52, SB calls $52

 

River: ($176) 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $148, SB calls $148

 

Total pot: $472

 

Results:

SB didn't show

Hero had Kheart.gif, Qspade.gif (straight, King high).

Outcome: Hero won $469

 

______________________

 

 

Denna var lite rolig, fjärde gången i rad som jag 3betar FI. Blev lite förvånad när han synade 5bet shove med KTo.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($120)

Button ($385.15)

SB ($402)

Hero (BB) ($511)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aheart.gif

UTG (poster) checks, 1 fold, SB raises $16, Hero raises $54, 1 fold, SB raises $122, Hero raises $453 (All-In), SB calls $262 (All-In)

 

Flop: ($808) 6heart.gif, 6diamond.gif, 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($808) Kclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($808) 7club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $808

 

Results:

SB had 10club.gif, Kdiamond.gif (two pair, Kings and sixes).

Hero had Adiamond.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and sixes).

Outcome: Hero won $915

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget lir igår, lirade istället nu en stund. Slutade +$900 på 1,1k händer. Spelade helt okej, lite ringrostig i början. Har inte bestämt mig vad det blir ikväll. Antingen åker jag tillbaka till Umeå, eller så grindar jag turrar här hemma hos föräldrarna.

 

Hade inga roliga händer så lägger upp de största potterna.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($194)

MP ($567.80)

Button ($577)

SB ($579.60)

Hero (BB) ($395.70)

 

Preflop: Hero is BB with Kheart.gif, Qspade.gif

3 folds, SB calls $2, Hero raises $12, SB calls $12

 

Flop: ($32) Jclub.gif, Jdiamond.gif, 10club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $20, SB calls $20

 

Turn: ($72) 9heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $52, SB calls $52

 

River: ($176) 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $148, SB calls $148

 

Total pot: $472

 

Results:

SB didn't show

Hero had Kheart.gif, Qspade.gif (straight, King high).

Outcome: Hero won $469

 

______________________

 

 

Denna var lite rolig, fjärde gången i rad som jag 3betar FI. Blev lite förvånad när han synade 5bet shove med KTo.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($120)

Button ($385.15)

SB ($402)

Hero (BB) ($511)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aheart.gif

UTG (poster) checks, 1 fold, SB raises $16, Hero raises $54, 1 fold, SB raises $122, Hero raises $453 (All-In), SB calls $262 (All-In)

 

Flop: ($808) 6heart.gif, 6diamond.gif, 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($808) Kclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($808) 7club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $808

 

Results:

SB had 10club.gif, Kdiamond.gif (two pair, Kings and sixes).

Hero had Adiamond.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and sixes).

Outcome: Hero won $915

 

Stiliga:-)

 

Hur mkt upp i dec käre skaz?

Antal händer, nivå mm är också av intresse:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stiliga:-)

 

Hur mkt upp i dec käre skaz?

Antal händer, nivå mm är också av intresse:)

 

December har varit en hygglig månad. :-) Jag är runt $7k upp utan rb/bonusar över totalt 26k händer. Har spelat runt 10k händer på NL200 där jag är +$2,5k. Har sen 16k händer på NL400 där jag är $4,5k upp. Tror jag har runt $1,3k i rb nu också.

 

Om ngn vill så kan jag slänga upp ett printscreen på stats osv.

 

edit: Resultaten på nivåerna stämmer inte riktigt, HM har missat några händer. Är back runt 6-700 på MTTs också. Totalt $7k upp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs resultat!

 

Ja, gärna screen på stats mm.

 

Nja, tycker jag inte. Letade efter en smile som nickade instämmande men det fanns inte så det fick bli mr green. Men ja, lägg upp.

 

Fixar det senare ikväll då.

 

___________________

 

Nyss varit på ICA med JGrande och handlat inför kvällens turrelan. Lyckades med bedriften att köpa gammal glass, tilt. Har reggat mig för Warmup och 300k på Party. Kommer också spela 100k på Ongame. Ska leta vidare efter nån turnering till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lanet är över för denna gång, jag donkade mig ur mina två första turneringar rätt tidigt och avreggade mig från resterande då jag kände mig rätt tiltad. Satte mig istället och såg Sagan om de två tornen samt JVM.

 

Gick desto bättre för JGrande som fortsätter visa upp fina turneringsresultat. Han klonkade hem runt $40k i Partys 300k. GG WP & GZ!

 

Imorgon åker jag tillbaka till Umeå vid 12-tiden. Hade tänkt stanna där över nyår och sen åka hem till föräldrarna nån vecka igen. Har en del att stå i, men hoppas kunna lira typ 2-2,5k händer till detta år. Återkommer efter nyår med lite mål för nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi? FI spel 26/17/2 och verkar ok. Observera stackarna.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Button ($829.50)

SB ($400)

BB ($650.40)

UTG ($651)

Hero (MP) ($688.50)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Qheart.gif

1 fold, Hero raises $12, Button calls $12, 2 folds

 

Flop: ($30) Qspade.gif, 6spade.gif, Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets $22, Button calls $22

 

Turn: ($74) 4heart.gif(2 players)

Hero bets $58, Button calls $58

 

River: ($190) Adiamond.gif(2 players)

Hero bets $136, Button raises $366

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi? FI spel 26/17/2 och verkar ok. Observera stackarna.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Button ($829.50)

SB ($400)

BB ($650.40)

UTG ($651)

Hero (MP) ($688.50)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Qheart.gif

1 fold, Hero raises $12, Button calls $12, 2 folds

 

Flop: ($30) Qspade.gif, 6spade.gif, Kdiamond.gif(2 players)

Hero bets $22, Button calls $22

 

Turn: ($74) 4heart.gif(2 players)

Hero bets $58, Button calls $58

 

River: ($190) Adiamond.gif(2 players)

Hero bets $136, Button raises $366

 

Tung situation, men killen sitter nog på AK skulle jag tro. Eller så bluffar han dig för att han tror att du har missat flushen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med att svara på handen tills det kommit fler kommentarer.

 

_______________

 

 

Lirade en session nu på kvällen. Blev runt 1,4k händer och slutade 1,5k upp, vilket gör att jag endast är -$300 för dagen. Gick rätt bra och spelade bättre än tidigare. Hade lite oflyt i två stycken 200bb-potter där jag var uppe mot KK och AA med min QQ. Lirat drygt 2,8k händer idag, så är helt slut just nu. Skippar att lägga upp några fler händer.

 

Imorgon vet jag itne hur mycket jag kommer hinna lira. Ska iväg en sväng på stan under dagen, kanske hinner spela på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel fold som spelat... men skulle checka river... Skulle sätta honom på A X i spader...

 

Om man sätter honom på enbart Ax i spader tycker jag det är en rätt given syn iom att den enda Ax jag är rädd för är A4s. Tror dessutom att FI skulle checka bakom sitt A på river iom att han får showdown value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...