plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Hur brukar ni spela små pockets utg rätt tidigt in i en sit&go? Jag är rätt osäker gällande detta, ibland spelar jag dom, ibland inte. Citera
dekutree Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Första leveln, limpa för setvärde. Sjukt genomskinligt för spelare med över 75 i IQ, men som tur e verkar majoriteten av spelare ligga under det. Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag frågade hur du/ni spelar små pockets utg tidigt i en turnering, jag bad inte om din jävla pissiga attityd om folks IQ. Citera
Snusarn Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag frågade hur du/ni spelar små pockets utg tidigt i en turnering, jag bad inte om din jävla pissiga attityd om folks IQ. Dagens skratt tror jag. Citera
joch Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Vad som är tidigt i turren är ju relativt, jag brukar limpa så länge detta innebär att jag investerar mindre än 10% av stacken (samt att jag är täckt av ett flertal motståndare). Helst inte mer än 5% av stacken faktiskt... Tar även hänsyn till hur aggro bordet är, man vill ju inte riskera att någon höjer för mycket preflop, och heller inte att man får svårt att dubbla postflop. Annars foldar jag. Citera
joch Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Eller förresten, vad som är tidigt kanske inte är relativt, däremot är ju val av spel relativt, baserat på odds såklart. Yä yä Citera
Snusarn Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Det är inte bra att limpa för 1/20, eller ännu värre 1/10, av stacken som skrevs ovan. Första nivån kan det vara ok att limpa eller höja annars suger de oftas tills du kan openpusha dem istället. Citera
Bubblan Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag frågade hur du/ni spelar små pockets utg tidigt i en turnering, jag bad inte om din jävla pissiga attityd om folks IQ. Övertänd? Jag limpar oftast låga pocketpar på låga nivåer och synar höjningar ibland så länge man får bra odds. Man träffar ju var 8,5e flopp så man ska helst inte investera mer än 10% av stacken om man inte har andra bra anledningar som att fi är grymt vek postflop. Citera
Gäst Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Jag frågade hur du/ni spelar små pockets utg tidigt i en turnering, jag bad inte om din jävla pissiga attityd om folks IQ. lol. I billiga sngs, limp. Citera
joch Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Det är inte bra att limpa för 1/20, eller ännu värre 1/10, av stacken som skrevs ovan. Första nivån kan det vara ok att limpa eller höja annars suger de oftas tills du kan openpusha dem istället. Mitt resonemang kring det hela gäller givetvis bara kring sng:s med låg buyin, tycker ofta jag ser flera spelare som limpar hej vilt och är ganska löspassiva i största allmänmhet. Om man då med ett flopat set ofta inte har problem att slå ut en eller flera spelare samt själv minst dubbla borde väl limp med låga pockets inte vara så dumt? Ofta är ju postflopspelet i dessa fall inte särskilt svårt heller. Limp med MINDRE än 1/10 av stacken skrev jag ju. Kanske kan dra mig till max 1/20 iofs? Nu är jag iofs knappast sng-haj, men så dumt kan väl ändå inte limp vara? På micro-nivå vill säga... Motivera gärna andra tankar, jag har ju (precis som jag antar trådskaparen har) ingenting emot att täppa till mina luckor. Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Övertänd? Jag limpar oftast låga pocketpar på låga nivåer och synar höjningar ibland så länge man får bra odds. Man träffar ju var 8,5e flopp så man ska helst inte investera mer än 10% av stacken om man inte har andra bra anledningar som att fi är grymt vek postflop. Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen. Citera
Bubblan Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen. Hehe, jag förstår det. Kan vara en del dryga kommentarer ibland ... Jag fick nyss slå ut två spelare på semibubblan med floppat set med ett lågt par som jag hade limpat, kändes klart värt med den limpen Det var för 1/10 av ena spelarens stack och 1/16 av den andre spelarens, själv hade jag större men man får tänka mycket på dom andras stackar också när man ska spela låga par. Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Vann själv en sng efter en timmas spel. Fyfan vad drygt det är i slutet, dom foldar varenda hand och hoppas på att komma itm. Fick slå ut en med heder iaf, floppad kåk mot två par. Citera
dekutree Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 var e attityden? jag menade att det är ett profitabelt spel att limpa eftersom folk är sjukt dåliga.. ? vad är problemet ? Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 var e attityden? jag menade att det är ett profitabelt spel att limpa eftersom folk är sjukt dåliga.. ? vad är problemet ? Missuppfattade dig totalt, ursäkta. Citera
dekutree Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Missuppfattade dig totalt, ursäkta. np. gl med spelet. Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Vann precis ännu en sng på stars efter ca 40min spel. Har bara spelat 2st idag då jag inte orkat göra ett skit faktiskt, placerad 1a i båda två. +$9 för dagen Citera
pokerpewe Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen. Tja , det var länge sen vi körde en sån här tråd. standard vs mupp: PokerStars Game #20948957716: Tournament #110949668, $200+$15 Hold'em No Limit - Level IV (150/300) - 2008/10/05 13:31:59 ET Table '110949668 254' 9-max Seat #3 is the button Seat 1: ingenskillz (11870 in chips) Seat 2: oren54 (9250 in chips) Seat 3: jlewis10748 (10825 in chips) Seat 4: HerdFan118 (14150 in chips) Seat 5: BB_ShiNing (16730 in chips) Seat 6: zaya-bis (10480 in chips) Seat 7: Riccoché1985 (8545 in chips) Seat 8: jordie1982 (13825 in chips) Seat 9: m3tph (16425 in chips) HerdFan118: posts small blind 150 BB_ShiNing: posts big blind 300 *** HOLE CARDS *** Dealt to ingenskillz zaya-bis: folds Riccoché1985: folds jordie1982: folds m3tph: folds ingenskillz: raises 465 to 765 oren54: folds jlewis10748: folds HerdFan118: folds BB_ShiNing: raises 1335 to 2100 ingenskillz: raises 3855 to 5955 BB_ShiNing: calls 3855 *** FLOP *** BB_ShiNing: bets 10775 and is all-in ingenskillz: calls 5915 and is all-in Uncalled bet (4860) returned to BB_ShiNing *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** BB_ShiNing: shows (three of a kind, Sixes) ingenskillz: shows (a pair of Aces) BB_ShiNing collected 23890 from pot *** SUMMARY *** Total pot 23890 | Rake 0 Board Seat 1: ingenskillz showed and lost with a pair of Aces Seat 2: oren54 folded before Flop (didn't bet) Seat 3: jlewis10748 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: HerdFan118 (small blind) folded before Flop Seat 5: BB_ShiNing (big blind) showed and won (23890) with three of a kind, Sixes Seat 6: zaya-bis folded before Flop (didn't bet) Seat 7: Riccoché1985 folded before Flop (didn't bet) Seat 8: jordie1982 folded before Flop (didn't bet) Seat 9: m3tph folded before Flop (didn't bet) Sjukt dåligt spelat av dig den handen. jag gillar dig Citera
plzgogame Postad 6 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2008 jag gillar dig Haha, sa ju bara sanningen? Citera
HughHefner Postad 6 Oktober , 2008 Rapport Postad 6 Oktober , 2008 jag gillar dig Det roligaste är ju att han vinner $9 när han kommer på 1:a plats på 2 sng och ändå tror sig ha skillz nog att leka smart.. Citera
pokerpewe Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Haha, sa ju bara sanningen? han spelade okej. Appropå pp så funkar det att limpa in för setvärde iaf på lägre nivåer. sätt bara inte dit turneringsliv på det preflop Citera
plzgogame Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Det roligaste är ju att han vinner $9 när han kommer på 1:a plats på 2 sng och ändå tror sig ha skillz nog att leka smart.. MEN VAR DET NÅGOT MER DU VILLE ELLER? Citera
HughHefner Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 MEN VAR DET NÅGOT MER DU VILLE ELLER? Nee, tyckte bara att det var roligt när en low limit fisk ska förklara för andra hur man ska spela, och skriver bara typ "Sjukt dåligt spel.", sen så stänger de ner pf.nu och hoppas på klonk i sin $1 sng. Citera
Recommended Posts