Gå till innehåll

[9H Sit&Go] Små pockets utg?


plzgogame

Recommended Posts

Vad som är tidigt i turren är ju relativt, jag brukar limpa så länge detta innebär att jag investerar mindre än 10% av stacken (samt att jag är täckt av ett flertal motståndare). Helst inte mer än 5% av stacken faktiskt... Tar även hänsyn till hur aggro bordet är, man vill ju inte riskera att någon höjer för mycket preflop, och heller inte att man får svårt att dubbla postflop. Annars foldar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade hur du/ni spelar små pockets utg tidigt i en turnering, jag bad inte om din jävla pissiga attityd om folks IQ.

 

Övertänd? :D Jag limpar oftast låga pocketpar på låga nivåer och synar höjningar ibland så länge man får bra odds. Man träffar ju var 8,5e flopp så man ska helst inte investera mer än 10% av stacken om man inte har andra bra anledningar som att fi är grymt vek postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bra att limpa för 1/20, eller ännu värre 1/10, av stacken som skrevs ovan. Första nivån kan det vara ok att limpa eller höja annars suger de oftas tills du kan openpusha dem istället.

 

Mitt resonemang kring det hela gäller givetvis bara kring sng:s med låg buyin, tycker ofta jag ser flera spelare som limpar hej vilt och är ganska löspassiva i största allmänmhet. Om man då med ett flopat set ofta inte har problem att slå ut en eller flera spelare samt själv minst dubbla borde väl limp med låga pockets inte vara så dumt? Ofta är ju postflopspelet i dessa fall inte särskilt svårt heller.

 

Limp med MINDRE än 1/10 av stacken skrev jag ju. Kanske kan dra mig till max 1/20 iofs? Nu är jag iofs knappast sng-haj, men så dumt kan väl ändå inte limp vara? På micro-nivå vill säga... Motivera gärna andra tankar, jag har ju (precis som jag antar trådskaparen har) ingenting emot att täppa till mina luckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övertänd? :D Jag limpar oftast låga pocketpar på låga nivåer och synar höjningar ibland så länge man får bra odds. Man träffar ju var 8,5e flopp så man ska helst inte investera mer än 10% av stacken om man inte har andra bra anledningar som att fi är grymt vek postflop.

 

Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen.

 

Hehe, jag förstår det. Kan vara en del dryga kommentarer ibland :)... Jag fick nyss slå ut två spelare på semibubblan med floppat set med ett lågt par som jag hade limpat, kändes klart värt med den limpen :) Det var för 1/10 av ena spelarens stack och 1/16 av den andre spelarens, själv hade jag större men man får tänka mycket på dom andras stackar också när man ska spela låga par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag blir rätt övertänd på en del folk på forumet. Alldeles för mycket divor som hela tiden kommer med kassa kommentarer och tror dom är bäst i världen.

 

Tja , det var länge sen vi körde en sån här tråd.

 

 

standard vs mupp:

 

PokerStars Game #20948957716: Tournament #110949668, $200+$15 Hold'em No Limit - Level IV (150/300) - 2008/10/05 13:31:59 ET

Table '110949668 254' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: ingenskillz (11870 in chips)

Seat 2: oren54 (9250 in chips)

Seat 3: jlewis10748 (10825 in chips)

Seat 4: HerdFan118 (14150 in chips)

Seat 5: BB_ShiNing (16730 in chips)

Seat 6: zaya-bis (10480 in chips)

Seat 7: Riccoché1985 (8545 in chips)

Seat 8: jordie1982 (13825 in chips)

Seat 9: m3tph (16425 in chips)

HerdFan118: posts small blind 150

BB_ShiNing: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ingenskillz Ace of ClubsQueen of Spades

zaya-bis: folds

Riccoché1985: folds

jordie1982: folds

m3tph: folds

ingenskillz: raises 465 to 765

oren54: folds

jlewis10748: folds

HerdFan118: folds

BB_ShiNing: raises 1335 to 2100

ingenskillz: raises 3855 to 5955

BB_ShiNing: calls 3855

*** FLOP *** Ace of Spades2 of Hearts4 of Spades

BB_ShiNing: bets 10775 and is all-in

ingenskillz: calls 5915 and is all-in

Uncalled bet (4860) returned to BB_ShiNing

*** TURN *** Ace of Spades2 of Hearts4 of Spades8 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Spades2 of Hearts4 of Spades8 of Clubs6 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

BB_ShiNing: shows 6 of Diamonds6 of Spades (three of a kind, Sixes)

ingenskillz: shows Ace of ClubsQueen of Spades (a pair of Aces)

BB_ShiNing collected 23890 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 23890 | Rake 0

Board Ace of Spades2 of Hearts4 of Spades8 of Clubs6 of Clubs

Seat 1: ingenskillz showed Ace of ClubsQueen of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 2: oren54 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: jlewis10748 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: HerdFan118 (small blind) folded before Flop

Seat 5: BB_ShiNing (big blind) showed 6 of Diamonds6 of Spades and won (23890) with three of a kind, Sixes

Seat 6: zaya-bis folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Riccoché1985 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: jordie1982 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: m3tph folded before Flop (didn't bet)

 

Sjukt dåligt spelat av dig den handen.

 

 

jag gillar dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...