Gå till innehåll

Siter med EPT satelliter?


hf89fc

Recommended Posts

Klipper in hela min artikel om det...

 

Jag är en kalenderbitare av rang. Jag menar alltså att jag är en sådan där nörd som håller reda på vilket år det var som den och den spelaren vann den och den tävlingen, vilken vinnande handen var och ibland vad man hade ätet till frukost. Nåja, jag kanske överdriver lite där – men jag tycker det är kul att följa stora tävlingar för att se vem som råkar vinna. Jag har hängt med i Poker-VM sedan tiotalet år tillbaks, så länge det har funnits vettig rapportering kring tävlingen, och följt slutstriden.

 

När en sådan tönt som jag då tycker att årets poker-VM är totalt ointressant, så måste den här idén med att flytta finalbordet i Poker-VM till november lätt kvala upp till topp tre dummaste idéer inom pokervärlden någonsin.

Hemkommen från Las Vegas i somras så undrade mamma hur det gått för mig, och ”var det någon man känner som vann”? Ja, det var ju en söt fråga såklart, chansen att någon av de fem deltagarna mamma känner skulle råka vinna är såklart väldigt liten. Men det fungerar inte riktigt att svara att ”nej, det är dessutom inte avgjort än. Vi var i öknen i massa veckor i somras och spelade kort, men nu ska de vänta tills november innan de lottar finalbordet”. Det är mycket möjligt att de lyckas få den mediahype de önskar borta i USA, men här i Europa och resten av världen tappar WSOP rejält i intresse.

 

Den näst viktigaste tävlingscirkusen efter WSOP har jag alltid tyckt vara EPT. Europatouren är liksom hemmaplan, och det har känts mycket intressantare än WPT i USA. Årets Europatour verkar än så länge åter igen bli en succé, men jag är rädd att arrangörerna även här har gjort ett stort misstag som kan få intressekonsekvenser i framtiden.

 

Förra året införde EPT kravet att alla som rapporterade eller bloggade från tävlingarna skulle skriva Pokerstars EPT i första inlägget för dagen, annars skulle de bli av med sina pressleg. Okej, det knorrades kanske här och var, men man kan ju förstå syftet – sökmotoroptimering helt enkelt, att starkt förknippa Pokerstars med EPT. Nu är det ju så att det finns andra sajter än Pokerstars som skickar sina spelare till EPT, och som bloggar därifrån kring sitt team. Jag misstänker att exempelvis Betsson inte var helt glada över att behöva nämna Pokerstars på sin hemsida. Men okej, so be it. Sajterna svalde stoltheten och bloggade vidare.

 

I år har dock EPT skruvat åt kraven ännu mer. Nu måste alla sajter som arrangerar satelliter skriva Pokerstars EPT i sin pokerklient! Tacka fan att det då inte finns några satelliter att spela till EPT förutom hos Pokerstars. Okej, några enstaka sajter har även här svalt stoltheten, men det stora flertalet skiter nu fullständigt i att arrangera satelliter till EPT. Och om man inte arrangerar satelliter, så finns det heller ingen anledning att skicka sitt team av proffs eller kändisar till EPT. Och om det blir så att sajterna mer eller mindre bojkottar EPT så det bara blir en Pokerstarsintern sak, ja då tappar EPT allt mitt intresse i alla fall. En EPT utan Johnny Lodden eller Patrick Antonius är inte spännande att följa.

 

Touren gör proffsen lika väl som proffsen gör touren, helt enkelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...