Gå till innehåll

Erik Sjödin finalbordsbubbla EPT


Recommended Posts

Hej alla glada!

 

Här är en hand från finalbordsbubblan i EPT London alldeles nyss. Inköp 5 000 pund och förstapris 1 000 000 pund.

 

Vi är Erik Sjödin, 12,5 BB, en av shortstackarna på finalbordsbubblan med nio man. Vi sitter på cutoff och har dessa spelare bakom:

 

Knappen: Eric Liu, 30 BB, en mycket duktig highstakeslirare som främst spelar cashgame men även gått bra i en del liveturneringar. Vi är bra kompis med honom och vi har bytt lite procent. Hålkameror filmar hans hand.

 

Small Blind: Johannes Strassman, 15 BB, erfaren livespelare sponsrad av PokerStars. Har precis gjort en SINNESSJUKT tajt läggning mot oss där han fick 3:1 preflop med AJ.

 

Big Blind: Philippe D'Auteuil, 16 BB, Ung framgångsrik highstakesspelare på nätet. Hade tidigare varit chipleader och visat sig vara ganska orädd, men gör sitt första stora framträdande i en liveturnering.

 

Vi har köpt in oss i turneringen och vi spelar vanligtvis vinnande på 5/10-10/20-25/50 på nätet. Om vi klarar oss till finalbordet är vi garanterade ca 30 000 pund mer.

 

Vår hand är :As::Jh: och vi är först in.

 

A) Vad gör vi?

 

B) Vilken stackstorlek behöver vi ha för att, om vi spelar handen, raisa standard 2,5 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är Erik Sjödin och det är en in i helvete standard push med 13 bb i CO. De bästa spelarna på bordet stödde mitt spel (eric, han som var till höger om mig (highstakes-jänkare) och takechip) och jag tycker själv inte det är nåt o diskutera

 

gg mig, fuck my life

 

ps san remo-tvåan är den mest efterblivna nolla jag någonsin haft äran att spela livepoker med (när det gäller poker, trevlig annars)

 

GL eric liu, och micke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ just i den här situationen, som har tiltat mig något sönder o samman, är att Eric o jag är bra vänner o jag tror inte han skulle bullya mig med något kasst, speciellt inte som jag varit tight som en igensydd nunna.

 

Kunde raisat till 2.5bb o sen foldat till hans raise, men whatever... Har AJ i CO och det är bara sjukt jävla äcklig fitt-timing att han råkar vakna med KK

 

Ska bli ett nöje att få 50 000 pund av honom om ha råkar vinna, vilket han förtjänar eftersom han är bäst på bordet (han elr takechip antar jag, men takechip har ingen stack att tala om) :D

 

Micke for second place för övrigt, please!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS Strassmans sinnessjukt tighta läggning är irrelevant eftersom han erkände att han gjorde ett 100% retard-move och blev ledsen i ögat när jag visade TT

 

han gjorde en för stor raise från början av misstag och sen tänkte han inte särskilt länge efter min allin, antar att han var tiltad som en gris, utan ville väl mest släppa handen och inte tänka på att han förmodligen droppade 100k+ på rent klanteri. Hade han tänkt 2 sek extra hade han insett att han hade 3:1 i odds på o syna men...

 

Inte för att det spelar nån roll om det spelar nån roll eller inte, det är jag som shovar in i dom, med en bra hand med tre kvar med 13 bb så.... tighta eller lösa, whatever

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens min teori med att höja 2.5xbb funkar, hade nog skallen inställd på att blinds var 10-20 då

 

höjja till 75 o sen folda för 320 till med 200k i potten när man höjjer i CO... gross

 

bättre att openfolda då

 

dom andra täcker mig o har perfekta shovestackar mot mig, så om man raisar med aj utan att våga ta en syn... bläää' (därför jag bara shovade, för att slippa orka med o ta beslut mot folks lurigheter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyllan talar lite

 

 

Menar väl mest att de med hjärna vid bordet (de som skulle agera efter mig hade hjärna och mer därtill) vet att jag är bra o höjjer där i CO med hyfsat loose range trots min tidigare tighthet (de vet att jag är stabil spelare, eric gör det, tysken gör det, o takechip tycker nog också jag är hyfsad + jag visade att jag vågade ta en allin med TT mot tyskens knashöjning, även om han la sig, borde nog inte visat kanske??), o om jag gör det o har 10bb bakom efter raisen har dom faktiskt fe så.. men perfekt shovestack var efterblivet formulerat

 

 

 

rolig hand från tidigare btw, helt fantastisk hand:

 

raisar 25k, blir 3bettad till 60, 4bet shovar med 16 bb på 5-10 med 88 mot idiotfiskstorstackens 3bet, han tänker 3 minuter o foldar JJ faceup som han fick över 2:1 i odds o syna med. gillar inte min shove där egentligen men var tiltad o det kändes som ett starkt ess, oh welll, o kan inte folda 88 efter att ha raisat som så short hur pissigt det än känns tycker jag, var raise o go with it sen eller push som gällde typ tyckte jag!

 

han har noll koll iaf den snubben... kommer donka av sina chips snabbt som blixten, alternativt flowa på och grisa till sig en topp-placering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Shove

(Nästbästa altenativet är raise (2,5bb ungefär) och syna shove.

 

2. Såg inte att det stod men antar att det är ante som är ungefär 10% av bb styck. Då börjar jag openraise vid 17bb ungefär, beror lite på hur tight bordet har varit, ju tightare bord, desto fler openraises kan vi göra och vi kan göra dom med mindre stack*.

 

*Ta som exempel om du har 8bb i sb mot bb och bb foldar allt förutom AA som han shovar, då kan vi ju miniraisefolda allt mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan för att åka på finalbordsbubblan när denna hand varit på bubblan tidigare:

 

 

Marcin Horecki gick all-in med Q9 och fick snabb syn av Johannes Strassman med AA Floppen kom 742 och folk började packa sina väskor då Strassman med bred marginal täckte Hordecki som behövde "runner-runner" av något slag. Turn kom en halvt mirakulös 9 , som ändå gav Horecki outs på river - två nior och tre damer. River kom 9 och Horecki dubblade upp till 456 000. Strassman förlorade 270 000, men har ändå kvar 660 000.

 

 

runner runner för 31 000 pund extra, små spelare som jag hade ju gråtit floder :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Shove

(Nästbästa altenativet är raise (2,5bb ungefär) och syna shove.

 

2. Såg inte att det stod men antar att det är ante som är ungefär 10% av bb styck. Då börjar jag openraise vid 17bb ungefär, beror lite på hur tight bordet har varit, ju tightare bord, desto fler openraises kan vi göra och vi kan göra dom med mindre stack*.

 

*Ta som exempel om du har 8bb i sb mot bb och bb foldar allt förutom AA som han shovar, då kan vi ju miniraisefolda allt mot honom.

 

Mycket bra inlägg! Skönt att se att du är saklig och skippar alla dryga oneliners!!!! Mer sånt på PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...