Gå till innehåll

Hur ska jag få ut mina pengar?


lullek

Recommended Posts

Tjabba!

Det är så här att jag har ett pokerkonto på titan med cirkus 1700dollar på som jag skulle vilja ta ut, dock är problemet att personnumret inte stämmer överens med mitt riktiga (reggade mig när ja var under 18) resten stämmer. Jag har inte skickat in några ID-handlingar eller liknande(spelade upp en 50dollar no deposit), men lär behöva om jag skulle göra ett uttag? Därför undrar jag hur jag bäst ska gå till väga.

 

Ska jag ring supporten och fråga dom om jag får byta till mitt riktiga personnummer? Eller ska jag testa att ta ut till Neteller och hoppas att dom inte kollar upp mig? Och vad skulle hända om dom gjorde det? Fryst konto? Tar dom mina pengar?

 

Har någon nån smart lösning? Eller idé? Skulle uppskattas enormt:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck* Jag rekomenderar INTE chipdumping. Säg hellre att du ser att du antagligen skrivit fel när du reggade dig. Borde inte vara några problem (vilket det med 90% risk blir om du chipdumpar).

 

wtf? Om man vet hur man chipdumpar lär det vara under 1% risk att man åker fast.

 

edit: Hur dum är du om du spelar på ett konto med felaktiga upgifter? Varför inte använda dina föräldrars personuppgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf? Om man vet hur man chipdumpar lär det vara under 1% risk att man åker fast.

 

edit: Hur dum är du om du spelar på ett konto med felaktiga upgifter? Varför inte använda dina föräldrars personuppgifter?

Likførbannat ær det knappast något man ska uppmuntra.

 

Det finns många i OP's situation som talat med support och fått ut sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du nu meddelar Titan att personnumret blivit fel, du är t.ex. född 1990 istället för 1980... så kommer Titan att upptäcka att du var 17 då du öppnade kontot? (t.ex.) Hur allvarligt är det?

Ärlighet vs chipdumpning? hmmm...

 

vet inte vad jennez o tidigare talare snackar om, men självklart kommer det inte gå att få ut några pengar från kontot. pengarna kommer bli konfiskerade - OP var under 18 när kontot skapades och har brytit policy och aldrig haft rätt att spela på sajten. inte en chans att det bara är att maila in och be att få uppdatera uppgifterna; möjligt om du hade varit 18 vid registreringstillfället.

 

följ gdailys råd eller säg hejdå till pengarna (och jag är 100% på detta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad jennez o tidigare talare snackar om, men självklart kommer det inte gå att få ut några pengar från kontot. pengarna kommer bli konfiskerade - OP var under 18 när kontot skapades och har brytit policy och aldrig haft rätt att spela på sajten. inte en chans att det bara är att maila in och be att få uppdatera uppgifterna; möjligt om du hade varit 18 vid registreringstillfället.

 

följ gdailys råd eller säg hejdå till pengarna (och jag är 100% på detta).

Då är chipdumpning enda möjligheten?

Skapa ett nytt konto på din polare (som har åldern inne och rätt personnummer!) och chipdumpa dit. Funkar det så grattis, om inte... tough luck. Man lär sig bäst av sina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personnummer? Personnummer har jag bara använt när jag reggat mig på SvS.

 

I övrigt (https://www.neteller.com/legalpolicies/index.jsf),

For identity validation and verification purposes, the following information may be provided to Merchants to or from whom you transfer funds: name, Account number, jurisdiction, postal code, e-mail address, and/or IP address.

 

Vilket jag tolkar som att det inte borde vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad jennez o tidigare talare snackar om, men självklart kommer det inte gå att få ut några pengar från kontot. pengarna kommer bli konfiskerade - OP var under 18 när kontot skapades och har brytit policy och aldrig haft rätt att spela på sajten. inte en chans att det bara är att maila in och be att få uppdatera uppgifterna; möjligt om du hade varit 18 vid registreringstillfället.

 

följ gdailys råd eller säg hejdå till pengarna (och jag är 100% på detta).

 

Jag har visserligen noll koll på Titans säkerhetsrutiner men många sajter har IP-koll, särskilt på de högre borden. Chansen att någon på supporten dubbelkollar hans ålder när han startade kontot känns bra mycket mindre än att han fastnar i ett automagiskt system.

 

Är dator-analfabet så jag kan tyvärr inte utveckla mer än så men generellt tips är att alltid gå via supporten och försöka förklara situationen så lugnt och sansat det går. I det här fallet kan han ju inte säga som det är men en "vit" lögn slinker han nog lättare med än ännu ett regelbrott.

 

Jag uppmanar inte till några regelbrott överhuvudtaget och egentligen kan du kyssa dina pengar adjö... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mitt inlägg osynligt?

 

Neteller skriver ju indirekt att de inte delar födelsedatum med sajterna. Han borde alltså inte behöva ändra några uppgifter av den anledningen.

 

Och chipdumpning borde fortfarande stå sist på listan.

 

vissa sajter begär ju att få in kopia på id-kort när man tar ut för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar de inte göra när man tar ut till samma Neteller som man satte in med.

 

everestpoker krävde det av mig i allafall och detta trots att jag bara använt mig av neteller.

 

Men om inte titan kräver det så borde det ju inte vara nå problem, jag skulle dock prova med att ta ut lågt belopp först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

everestpoker krävde det av mig i allafall och detta trots att jag bara använt mig av neteller.

 

Men om inte titan kräver det så borde det ju inte vara nå problem, jag skulle dock prova med att ta ut lågt belopp först.

Jag har satt in/tagit ut på fyra ipokersajter och i alla fall dubbelt så många sajter på andra nätverk utan att skicka in nåt. Förrän nu då, när neteller själva ville ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...