finnish_fox Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 ska sticka till usa ett tag och undrar lite över netellers debitkort. antar att man slipper alla växlingsavgifter och sånt om man tar ut $$$ i en ATM så att uttagsavgiften blir den enda kostnaden? isåfall måste det ju vara mycket bättre att ta med ett neteller debit card och använda för alla uttag än mitt vanliga visa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt? Hoppas att du är medveten att banköverföringar från Englands tar flera dagar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt? Hoppas att du är medveten att banköverföringar från Englands tar flera dagar ? Jo men jag funderade över om de inte borde dras pengar från kontot, som de görs på pokersiter, men så är alltså inte fallet? Tycker ju också den borde hamna under "pending" Inte direkt så jag förväntar mig att få pengarna till kontot direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt? tålamod! jag gjorde samma sak som du, trodde att pengarna skulle dras direkt men det tar en par dagar innan det e klart. saldot står oförändrat under tiden så avvakta! jag lyckade tom klicka withdrawl tre ggr innan jag snackade med dem på neteller och de verifierade att det tar ett tag och det bästa var att bara avvakta en tid! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt? tålamod! jag gjorde samma sak som du, trodde att pengarna skulle dras direkt men det tar en par dagar innan det e klart. saldot står oförändrat under tiden så avvakta! jag lyckade tom klicka withdrawl tre ggr innan jag snackade med dem på neteller och de verifierade att det tar ett tag och det bästa var att bara avvakta en tid! Okej tack för infon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 11 Januari , 2006 Rapport Share Postad 11 Januari , 2006 Jag har precis gjort ett Neteller konto och fick nu ett mail om att jag ska ringa deras Security. Ifall man inte är så bra på engelska då!? Vad gör man då? Är ju jätte pinsamt att ringa upp någon när man inte kan prata engelska! Äsch, det spelar väl ingen roll. Ingen du känner i alla fall. Har några frågor ang NETeller iaf: Kommer jag att behöva skicka in kopier på mitt körkort och pass? Kanske det, det fick jag göra (körkort och visakort). Men det är inte så jobbigt. Det är bara att scanna in, sudda några siffror i mitten på visakortet, och emaila. Och vad kommer det att bli för avgifter? Alltså pokersiten sätter in på mitt NETeller konto, jag för över till min site där jag spelar. Den överföringen, hur mycket kostar den? Tar de procent eller en specifik avgift varje gång? Min valuta är i Euro. Inga avgifter som sådana. Tar man ut $100 från party till neteller kan man sätta in exakt $100 på paradise från neteller sedan. Men växlingen från euro kostar skjortan som du ser här ovan. Fast man kan kanske öppna neteller i euro? Vad kan man skicka in om man varken har körkort/räkning eller pass? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Har lite problem med vertifieringen av mitt bankkonto. De satte in 0,49 på mitt konto. När jag skulle vertifiera det så skrev jag 0.49 och det var fel. Har 2 försök till på mig innan de låser kontot. Ska jag skriva in 0,49 eller ska jag dela det i dollarkursen så det blir typ 0,06? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
finnish_fox Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 kolla med banken hur mycket de satte in i $ och skriv in det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Jag har för mig att man skrev i vilken valuta ens konto var också före man skickade iban nummer och så. och det skulle vara under 1 vilket 0,49 är och det står ju inte $ brevid rutan när man ska fylla i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rambler Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Om jag inte missminner mig så står det 0, och sen en ruta där du skall fylla i summan =49 i ditt fall,inte 0,49 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagabo Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 ska sticka till usa ett tag och undrar lite över netellers debitkort. antar att man slipper alla växlingsavgifter och sånt om man tar ut $$$ i en ATM så att uttagsavgiften blir den enda kostnaden?isåfall måste det ju vara mycket bättre att ta med ett neteller debit card och använda för alla uttag än mitt vanliga visa? Nu kan jag vara ute och cyckla men har för mig att det blir Cad på netellers debitcard, och isf får du växllingavg iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 12 Januari , 2006 Rapport Share Postad 12 Januari , 2006 Tack rambler, det var exakt så. Jag måste ha varit blind eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fore_man Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag skulle logga in på neteller nu för att föra över pengar men då står det The account you are trying to log into has been closed due to automated features we have in place which close accounts based on certain criteria. Vad har hänt tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Vad har hänt tro? Kontakta supporten, så löser du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyestoeyes Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Hej! Jag har registrerat mtt bankkonto och väntar på att få in beloppet dom ska sätta in. Har väntat en och en halv vecka nu. Hur lång tid ska det ta? Fyllde i Bank clearing konto kontrollsiffra Hoppas jag inte gjort nåt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 kan ta mer än 5 bankdagar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Hur säkert är neteller? Hur mycket törs man ha på kontot? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Hur säkert är neteller?Hur mycket törs man ha på kontot? Helsäkert, och jag skulle våga ha mitt livs tillgångar där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
yohanf Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Hur ser skatteverket på överföringar från utländska banker som tex neteller? Man åker väl inte på att skatta på det man överför till sin svenska bank? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kydyl Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Hur säkert är neteller?Hur mycket törs man ha på kontot? Helsäkert, och jag skulle våga ha mitt livs tillgångar där. ehhh, eller inte. Jag tycker varken att det är helsäkert eller tillräckligt säkert för att anförtro dem med mitt livs besparingar. Det är väl lite halvsäkert. Två koder som skydd när man loggar in dock är bägge statiska, men de brukar vara pigga på att låsa kontona om man bryter sitt loginmönster (tex att du helt plötsligt loggar in från utlandet) vilket är mycket bra. Det finns ju inga garantier att man får tillbaka några pengar om de går i konkurs tex, dock så finner jag den risken som extremt liten i sammanhanget. Jag skulle dock vilja säga såhär att jag litar mer på neteller än på pokersiterna i allmänhet. Så att ha större delen av bankrullen på neteller är inget problem för mig. Men risktålighet och riskbedömning är ju någonting väldigt personligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 De har nu satt in 4,26 SEK på mitt bankkonto. Hur ska jag veta hur mycket det är i dollar? Måste jag ringa min bank (Nordea) och fråga hur mycket det är i dollar? Kan inte se någon kurs på NETeller:s hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 http://www.forex.se Använd sedan valutaomvandlaren till vänster! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 www.forex.se Använd sedan valutaomvandlaren till vänster! Tack för hjälpen men det stämde inte 4,26 = 0.54$ .. Dock stod det på NETeller sidan att det inte stämde... Mycket konstigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 De har nu satt in 4,26 SEK på mitt bankkonto. Hur ska jag veta hur mycket det är i dollar? Måste jag ringa min bank (Nordea) och fråga hur mycket det är i dollar?Kan inte se någon kurs på NETeller:s hemsida. har du angett rätt valuta som de ska betala in SEK till dig? isf ska du få under 1 en krona insatt, låter som du har fått under 1 en dollar insatt... hör med neteller, det är nog lättast! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts