karlu Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 3 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2008 . Vad stog det i inlägget det låter intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tokstolle Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 vill också veta mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hallqvist Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Om det nu finns en tråd som heter såhär kan vi ju styra upp det! Vilka tycker ni är top5 på b2b på NL50, NL100 & NL200? Kommentera & motivera gärna era listor! Jag har ingen erfarenhet av NL200 men mina listor ser ut såhär iaf: NL50 (utan inbördes ordning) nuZMora (nit, men duktig) TILTmePLZZ(vet vad han pysslar med, även om han är väl tight) kebabclaes(helt okej spelare som är jobbig att sitta ur pos mot) YaCyKaKpyT (stabil reg) rozkoszny7(stabil reg) NL100 -Spaccone- (vet vad han pysslar med och är riktigt jobbig att möta) Tadgik (Klart kompetent T/AG som är jobbig att spela ur pos) Jdrama ( 3betar mkt och är riktigt duktig) Mr_omaha (duktig reg) Tureh (stabil Tag) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Om det nu finns en tråd som heter såhär kan vi ju styra upp det! Vilka tycker ni är top5 på b2b på NL50, NL100 & NL200? Kommentera & motivera gärna era listor! Jag har ingen erfarenhet av NL200 men mina listor ser ut såhär iaf: NL50 (utan inbördes ordning) nuZMora (nit, men duktig) TILTmePLZZ(vet vad han pysslar med, även om han är väl tight) kebabclaes(helt okej spelare som är jobbig att sitta ur pos mot) YaCyKaKpyT (stabil reg) rozkoszny7(stabil reg) NL100 -Spaccone- (vet vad han pysslar med och är riktigt jobbig att möta) Tadgik (Klart kompetent T/AG som är jobbig att spela ur pos) Jdrama ( 3betar mkt och är riktigt duktig) Mr_omaha (duktig reg) DUVDEV Har över 100k händer på NL100 @ B2B så jag skriver in statsen på dom spelarna du angivet här ovan.. -spaccone-: 20/17/4 -20€ på ~ 5000 händer Tadgik: 19/13/3 +42€ på ~ 1000 händer Jdrama: 22/15/2 -78€ på ~1500 händer Mr_Omaha: Kan knappast vara reg på NL100 nivån, endast ~150händer mot honom. DUVDEV: Endast ~100 händer och då har han spelat 37/7/1 stats(?!) så det känns inte heller som någon duktig reg direkt Dom jag tycker är jobbiga är bla: Thaitta Vindborste Draft Ivan666z Monolitti Finns väl ett gäng till duktiga spelare, men detta var några som jag kommer på så här direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Är det överhuvudtaget något smart att spela NL50/NL100/NL200 på B2b, med tanke på att cappen ligger på 3€? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hallqvist Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Glöm DUVDEV Såg fel i databasen, menade Tureh (20/14/2,5) Thaihitta är duktig, väldigt aggressiv. Vindborste nämnde jag inte eftersom han har gått upp till 1/2. Monolotti tycker man många är jobbig men iom spewar han alldeles för mycket, faktiskt den enskilde spelare jag är mest upp mot, på 30k händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hallqvist Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Är det överhuvudtaget något smart att spela NL50/NL100/NL200 på B2b, med tanke på att cappen ligger på 3€? Eftersom i princip alla grinders har förhållandevis hög rb så är det inga problem, men det är faktiskt sjukt att dom ska kunna ta så mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 På NL200 tycker jag draft, b_kimball, instahit är de jobbigaste att möta av de jag kan komma på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
owster Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Detta är några av dem jag anser vara jobbiga att möta: NL100 Ivan666Z (25/20) JDrama (26/20) Monoliitii (24/21) Tureh (20/15 NL200 B_Kimball (34/29) Vindborste (25/20) os_pubis (20/13) Sedan en spelare jag tycker ni glömt på NL200, Tazar777 (17/15). Riktigt vass ryss imo. Sedan finns det ju gott om spelare som jag inte direkt undviker men som inte är så easy money som Marubozu, DDrogba. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prislapp Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 Ivan666Z är en spewmonkey, absolut ingen bra reg. Om han plussar så tror jag det är ganska marginellt. Bara tighta till sig och göra sig redo för att få in det lite lättare än normalt pre mot honom. Han stackar gladeligen av med AJ/AQ+ 77+ pre. Bara att ge honom snaran. Kan inte hålla sig från uppenbara squeeze-lägen heller så har ni honom på bordet flatta pfr med premiums och förvänta er en squeeze från ivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
redlineer Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2008 os_pubis är en spewmonkey, absolut ingen bra reg. Om han plussar så tror jag det är ganska marginellt. Bara tighta till sig och göra sig redo för att få in det lite lättare än normalt pre mot honom. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Detta är några av dem jag anser vara jobbiga att möta: NL100 Ivan666Z (25/20) JDrama (26/20) Monoliitii (24/21) Tureh (20/15 NL200 B_Kimball (34/29) Vindborste (25/20) os_pubis (20/13) Sedan en spelare jag tycker ni glömt på NL200, Tazar777 (17/15). Riktigt vass ryss imo. Sedan finns det ju gott om spelare som jag inte direkt undviker men som inte är så easy money som Marubozu, DDrogba. Wow 34/29 så lös är jag inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tokstolle Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Vad tycker ni är de största skillnaderna mellan NL100 respektive NL200? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
owster Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Wow 34/29 så lös är jag inte! Litet sample, 280 händer . Sen var det nog en del 3-4 handed också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Eftersom i princip alla grinders har förhållandevis hög rb så är det inga problem, men det är faktiskt sjukt att dom ska kunna ta så mycket... Borde inte fiskens pengar ta slut mycket fortare då? Han lär ju knappast sitta med 60%RB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Borde inte fiskens pengar ta slut mycket fortare då?Han lär ju knappast sitta med 60%RB. Varför kan man inte ha 60%? Jag har 60% själv och det är inte så svårt att få tag i.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Burning Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2008 Varför kan man inte ha 60%? Jag har 60% själv och det är inte så svårt att få tag i.. Du menar inte GOLD-systemet utan en fast rb på 60%? Kräver väl att du spelar hyffsat mycket för att ett skin ska ge dig det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 marubozu ,vinnieJR, draft , starraiser, urinator och tallgolfer är nog vinnande regs med .. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 marubozu ,vinnieJR, draft , starraiser, urinator och tallgolfer är nog vinnande regs med .. Tveksam till Starraiser är vinnande, han ligger back ganska mycket i min PT-bas på nästan 4000 händer. Tycker han är extremt lättläst och en spelare jag gärna ser vid bordet, trots hans 15/11 spel.. Däremot så är dom andra helt klart bra spelare... Edit: Marubozu tycker jag inte är särskilt bra men på något sätt så lyckas han alltid när pengarna åker in vinna, antingen genom att dra ut en eller redan sitta med nöten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Upgrade Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 Var ett tag sedan jag lirade 1/2 på b2b, minns inte riktigt hur mkt jag fick i RB. Min fråga iaf är, ni som lirar 0.5/1 och 1/2, får ni ihop 30 000 poäng eller vad det nu är som krävs för att få 60% RB? Hur mkt brukar ni få ihop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 Var ett tag sedan jag lirade 1/2 på b2b, minns inte riktigt hur mkt jag fick i RB. Min fråga iaf är, ni som lirar 0.5/1 och 1/2, får ni ihop 30 000 poäng eller vad det nu är som krävs för att få 60% RB? Hur mkt brukar ni få ihop? Dom flesta grinders har nog en fast RB% deal. Som verkar ligga på mellan 35-60% . Men några 30.000 VIP lär du aldrig komma upp i en månad även om du spelar 8 bord på NL200 ett par timmar om dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Upgrade Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 Dom flesta grinders har nog en fast RB% deal. Som verkar ligga på mellan 35-60% . Men några 30.000 VIP lär du aldrig komma upp i en månad även om du spelar 8 bord på NL200 ett par timmar om dagen. okej, så med eran fasta rb deal, hur mkt brukar ni få tillbaka varje månad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 okej, så med eran fasta rb deal, hur mkt brukar ni få tillbaka varje månad? Hur många bord / timmar har du tänkt att spela? Jag kan bara prata för mig själv, men jag brukar få tillbaka drygt 800€ och då spelar jag mestadels NL100 och NL200 kanske 40 timmar i månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokermannen_ Postad 29 November , 2008 Rapport Share Postad 29 November , 2008 Intressant tråd, skönt att man har undgått er andra revs iaf:) Vindborste är riktigt duktig, men på nl100 är det inte många Som stället till overdrivet mycket problem, känns som om Det är antingen nits eller speewy som gäller , inte många duktiga Tags imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts