Gå till innehåll

Fem dollar är fler än fyra euros


henk1s

Recommended Posts

Tjingeling,

 

Här räknar vi dollares så det sjunger om det, tre av fyra från "Peking kontoret" kommer vara aktiva här, den fjärde "mrdawwe" har egen dagbok här på forumet.

 

Som sagt håll utkik, här kommer vi att grinda så det står härliga till och räkna dollares som frugan räknar durkslag.

 

Liten kort presentation av mig:

 

25 år(?) som gjort mitt på arbetsmarknaden och lirat poker nu på heltid i 2 år. Lirat NL100 senaste året, sjukt överrullad men jag är nöjd med mina cash every month. Spelar på ipoker för tillfället, men kommer att börja grinda @ Party Poker också. Är en stor djurgårdare så är ni sugna på match är det bara att säga till :).

 

De andra "nötterna" får presentera sig själva, men här kommer det vara fullrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade nyss 2000 händer @ ipoker och ibland undrar man verkligen hur klienten är uppbyggd. Shortstack riggen äter upp mig, medans jag snor från de rika (bättre?). Slutade even men mitt ev är +3 inköp. Men vem bryr sig, ny session senare...

 

Börjat med ett inköp plus denna månad, har dock inte lirat mycket efter en rejäl grind månad i september där jag bl.a vann carlospokers rakerace. Slutade +7000 dollar förra månaden.

 

Ska iväg och handla lite med familjen, sen blir det en session innan man sticker till Boden över helgen. Eventuellt åker dumburken med för en session på hotellet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw nån som varit på Tunisien i Sousse (eller hur det stavas)? Är det bra/dåligt? Fina stränder, bra snorklingsmöjligheter?

:roll:

 

Varit på Djerba och i Hammamet, skillnaderna lär ju inte vara överhängande. Jag tycker det är ganska nice, men var grymt onöjd med maten i Hammamet, dåligt kryddat, inga såser till någonting och lira för små portioner (och jag är inte så stor i maten). Men det är alltid bra väder och det mesta är jävligt billigt. Hittade bl.a. en resturang där man kunde äta rätt hyffsad 3-rätters med dricka till för typ 25 dinarer (100 spänn typ).

 

Stränderna är rätt bra men snorkla får du göra någon annanstans, finns inte så mycket att se under vattnet direkt (kanske finns något hyffsat om du åker ut med någon båt, men jag tvivlar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Djerba och i Hammamet, skillnaderna lär ju inte vara överhängande. Jag tycker det är ganska nice, men var grymt onöjd med maten i Hammamet, dåligt kryddat, inga såser till någonting och lira för små portioner (och jag är inte så stor i maten). Men det är alltid bra väder och det mesta är jävligt billigt. Hittade bl.a. en resturang där man kunde äta rätt hyffsad 3-rätters med dricka till för typ 25 dinarer (100 spänn typ).

 

Stränderna är rätt bra men snorkla får du göra någon annanstans, finns inte så mycket att se under vattnet direkt (kanske finns något hyffsat om du åker ut med någon båt, men jag tvivlar).

 

Jag som alltid är hungrig :roll: . Låter och ser iaf helt okey ut. Älskar dock snorkling och där va faktiskt Egypten helt sjukt najs. Men har en dotter att ta hand om så får väl bli att sola och bada istället. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket tjat och gnat från "hassanbrassan" om att starta upp en dagbok för att få skriva av sig lite så drar men härmed sitt strå så att säga.

 

Vi letar för närvarande ett place som ska bli office peking.. Närvarande grindstuga är hos mina päron som är bortresta halva året.

 

25 årig jobbig exnasare som tagit upp pokern och har grindat heltid på nl100-nl200 i över ett år. Som hassan kör jag massivt överrullad och sparar och har mig i fonder osv.

Målet är att känna sig tillfredställd" med sparandet och sedan köra inköpsvarianten och klättra i nivåer..

 

September blev gröna 6,5K$

 

Oktober har börjat som peking ligger i fotbollen... åt helvete alltså :evil:

 

Idag hamnade jag flera ggr i apatiska beteenden efter både utdragningar och bluffcatchers..

9 och en halvtimma höll jag på och sväva från +200 till minus 640 upp till +70 och sedan ner till 400...

Lyckades ändå ta mig samman pressa upp mer bord och hitta lillplusset på 30 dollars..

 

8105 spelade händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag trälat med Party Poker i 3 dagar och har ringt/fått samtal av dem ca 10 ggr utan att överdriva. Jag vet inte vad deras support tänker med, men de kan omöjligt vara välutbildade människor.

 

Problemet är att jag hade ett konto och har nu startat i tjejens namn för att jag ville gå via en affe. Men de har stora problem med att en tjej ska sätta in stora mängder dollares och har satt "lill" gränsen på 149 dineros.. Nu börjar tjejen dessutom bli jävligt irriterad på dem så snart får man själv ta luren a la "jimmy" (den 3:e personen i peking kontoret) och leka kvinna.. (han lyckades btw)

 

Hade hoppats på en lösning innan min boden turnè, men de verkar vägra ge med sig..:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som är Djurgårdare...:rolleyes:

 

Men Psyket lär väl bli efter att jag släpat med honom till storsatsningen i hockey nångång i januari. :-D

 

Ja Psykets händer är sjuka, men börjar bli vardag på ipoker. Efter över ett års lirande (lidande?) så känns det som att man kanske bör se sig runt efter en ny fiskedamm. Party Poker hoppas jag blir lösningen, men tydligen kör de med viktgräns på 1.49kg eftersom man endast får in 149 dineros..

 

Får bli en storsatsning nästa vecka, 50k händer eller liknande, eftersom jag slöat till rejält efter en hel månad i september. Förhoppningsvis börjar carlospokers rakerace snart så man har en sporre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hej, hej, tjena, tjena påre mittbena-bena.

Jag är del 2 av 3 i denna uppsättning av traktordäck. Förr skrev jag lite halvbloggigt i en egen tråd, men det är glömt och förträngt numera.

 

Har precis donkat in min rulle på Party Poker och försöker bli vinnande på NL50.

Ser ljust på framtiden med pokerkontor och mer vinster.

 

(Angående min kvinnliga sida så är jag faktiskt inte på något sätt nöjd över mitt framträdande, men det gick, och det i sig är en merit.)

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som alltid är hungrig :roll: . Låter och ser iaf helt okey ut. Älskar dock snorkling och där va faktiskt Egypten helt sjukt najs. Men har en dotter att ta hand om så får väl bli att sola och bada istället. 8-)

 

Komme rnog trivas bra i Tunisien om du åker med barn, är jäkligt lugnt och skönt. Till maten är det bara att beställa in en extra tallrik pommes eller att be om en dubbelportion eller något, det är billigt så gör ju ingen skada i reskassan direkt. Funderar på att ta en resa och fixa dykcert till Egypten över nyår, hur är det med temperaturerna där på vintern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komme rnog trivas bra i Tunisien om du åker med barn, är jäkligt lugnt och skönt. Till maten är det bara att beställa in en extra tallrik pommes eller att be om en dubbelportion eller något, det är billigt så gör ju ingen skada i reskassan direkt. Funderar på att ta en resa och fixa dykcert till Egypten över nyår, hur är det med temperaturerna där på vintern?

 

Jag va där i mitten på november förra året och då va det riktigt varmt, men åker man i december-februari tror jag man måste ha lite tur för att det ska vara riktigt nice, men hursom så är det nog tidig svensksommar värme.

 

Vaknade nyss och ska snart ta bussen till arlanda för flyg mot Luleå, jag som är flygrädd.. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag va där i mitten på november förra året och då va det riktigt varmt, men åker man i december-februari tror jag man måste ha lite tur för att det ska vara riktigt nice, men hursom så är det nog tidig svensksommar värme.

 

Vaknade nyss och ska snart ta bussen till arlanda för flyg mot Luleå, jag som är flygrädd.. :cry:

 

Aaah, Boden/Luleå är mina hemtrakter. Vad ska du hit och göra? :) Jag hatar också att flyga. Vid varje liten luftgrop blir jag bergis på att dö :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss landat i Luleå och checkat in på Luleå stadshotell, fräscht place men förbannat kallt. Ska ut och gå en sväng för att sedan gå in och lira lite poker alternativt bada/basta. Hursom blir det fint käk framåt 18.00, därefter Man U på c+. Ett par timmar poker ska man hinna med nånstans i programmet, även om det är ganska smockat. Om inte så får man lira inatt.

 

Lär bli nån pingisturnering här framåt kvällen också, senast kom jag 2:a så jag är garanterat revanchsugen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss landat i Luleå och checkat in på Luleå stadshotell, fräscht place men förbannat kallt. Ska ut och gå en sväng för att sedan gå in och lira lite poker alternativt bada/basta. Hursom blir det fint käk framåt 18.00, därefter Man U på c+. Ett par timmar poker ska man hinna med nånstans i programmet, även om det är ganska smockat. Om inte så får man lira inatt.

 

Lär bli nån pingisturnering här framåt kvällen också, senast kom jag 2:a så jag är garanterat revanchsugen...

 

Fotbollsmatch vs Boden imorrn..

 

Okej, bör bli seger för er då :)... Jo, jävlar vad kallt det är nu helt sjukt. Höll på att frysa ihjäl när jag gick till jobbet. Snöade till och med lite här för ett tag sen. Förra året hade vi knappt någon snö alls före nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis ett litet pass på en timme, slutade med +375 dollar. Rullade på fint trots nån riktig jobbig torsk. Allin efter flopp på 345 bräda med AA och han har tydligen synat min hårda raise preflopp med 56, givetvis kommer 2:an på river.

 

Ska se matchen på 4:an nu, sen ner i restaurangen för lite gott käk. Blir mer spel senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...