Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

hur skulle ni spelat följande hand, har i alla fall sen igår lärt mig att jag

antagligen bettade alldeles för lite preflop.

Players:

Macy77 (4,065.00 in seat 1)

JohanHjort (5,320.00 in seat 2)

martenmani (4,030.00 in seat 3)

Groo (4,125.00 in seat 4)

Jenzza1 (2,885.00 in seat 5)

pyret@ (1,415.00 in seat 6)

MrZero (3,960.00 in seat 7)

FingerFox (3,760.00 in seat 8)

Hristo77 (4,140.00 in seat 9)

Dealer: Hristo77

Small Blind: Macy77 (25)

Big Blind: JohanHjort (50)

Macy77 was dealt: Ad - Ac

martenmani Fold

Groo Call (50)

Alla lägger sig fram till mig..

Macy77 Raise (120)

JohanHjort Call (95)

Groo Call (95)

Flop Js - 2s - Ks

Macy77 Check

JohanHjort Check

Groo Bet (300)

Macy77 Raise (600)

JohanHjort Fold

Groo Call (300)

Turn Js - 2s - Ks - Kc

Macy77 Bet (300)

Groo Raise (1,800)

Macy77 Fold

Postad
Hej

hur skulle ni spelat följande hand, har i alla fall sen igår lärt mig att jag

antagligen bettade alldeles för lite preflop.

Players:

Macy77 (4,065.00 in seat 1)

JohanHjort (5,320.00 in seat 2)

martenmani (4,030.00 in seat 3)

Groo (4,125.00 in seat 4)

Jenzza1 (2,885.00 in seat 5)

pyret@ (1,415.00 in seat 6)

MrZero (3,960.00 in seat 7)

FingerFox (3,760.00 in seat 8)

Hristo77 (4,140.00 in seat 9)

Dealer: Hristo77

Small Blind: Macy77 (25)

Big Blind: JohanHjort (50)

Macy77 was dealt: Ad - Ac

martenmani Fold

Groo Call (50)

Alla lägger sig fram till mig..

Macy77 Raise (120)

JohanHjort Call (95)

Groo Call (95)

Nja, jag tycker nog du bettar rätt bra här. ~pott är ett rimligt bet.

Flop Js - 2s - Ks

Macy77 Check

JohanHjort Check

Groo Bet (300)

Macy77 Raise (600)

JohanHjort Fold

Groo Call (300)

Här bettar du dock för lite tycker jag. Har han färgen får du antagligen omslag, har han inte det ska det kosta honom rejält att dra till den.

Turn Js - 2s - Ks - Kc

Macy77 Bet (300)

Groo Raise (1,800)

Macy77 Fold

Vad hade Groo kan man undra?

//Hickmott

Postad

Tycker du spelar fel pre-flop. Med en limper ska du raisa mer: till kanske 4-5xBB, dvs till 200-250. Rekommenderar inte att du ska limpa själv, då du antagligen hamnar mot 3 motståndare och ökar risken att bli utdragen.

Jag hade höjt till 200-250. Groo limpade i tidig position, alltså tycker jag inte att det är helt otroligt att han kommer att syna ditt bet, särskilt då du sitter på knappen och han kan tro att du bara försöker roffa åt dig blindsen. Höj och hoppas på omslag för att ställa in!

På floppen hade jag definitiv bettat ut, och det rejält. Mot fyra motståndare så är det inte helt otroligt att någon fått in färgen, men en check eller ett litet bet ogillar jag i detta läge. Jag hade överbettat potten eller bettat pot, dvs ca 5-600 om jag räknar rätt. Får du syn eller omslag är det dags att tänka till rejält... Genom att checka ger du händer som Asx, Qsx, QT, Kx o.s.v. ett gratiskort om du har otur.

Nu blev du höjd med 300, men om du vill check-raisa här så får du höja rejält - till 900-1000. Får du omslag är du oftast slagen och måste folda. Ditt bet på turn rä också alldeles för lågt, det skriker ungefär "Snälla, låt mig slippa få denna pot".

Av de två HHs som jag läst av dig så verkar det som om du har problem att satsa rejält i NL, vilket är ett måste. I och för sig är jag en överaggressiv tomte, men ändå ;)

Postad

Det finns två vägar att ta här tycker jag. Antingen kör du standardvarianten med rejäl höjning preflopp, bet på flopp (och fold för omslag) och check/fold på turn.

Eller så kör du trixarvarianten och går all-in preflopp och hoppas på att Johan Hjort gör en tankevurpa och synar med KJ eller nåt för att "det kändes som en stealraise med skräpkort" ;)

Postad

Tack för svaren. En annan fråga, ungefär hur mkt bettar man efter floppen? Vet att det beror på gång till gång, (person mot person osv.) men finns det något ungefärligt bet vad man bör betta, om man ligger kring medelstack på en turnering.

ex1) med AKo

flop KT3 (Rainbow),

är det pot bet? mer eller mindre?

ex2) med QQ

flop T :club: 8 :club: 2 :heart:

bettar man mer än pot bet pga färgdrag då eller?

• 1 year later...
Postad
Tack för svaren. En annan fråga, ungefär hur mkt bettar man efter floppen? Vet att det beror på gång till gång, (person mot person osv.) men finns det något ungefärligt bet vad man bör betta, om man ligger kring medelstack på en turnering.

ex1) med AKo

flop KT3 (Rainbow),

är det pot bet? mer eller mindre?

ex2) med QQ

flop T :club: 8 :club: 2 :heart:

bettar man mer än pot bet pga färgdrag då eller?

Om du har TPTK så känns det som du kan slowplaya den på en rainbow flop, ifall du inte misstänkter att nån sitter på stegdrag, (tex QJ) Det som styrker en slowplay här är ju att det finns inget kort på turn/river som skulle göra att nån skulle få bättre par än dig...(förutom att dom sätter sett/stege/rr färg) Du får nog mest Ev+ ifall du slowplayar & låter fi tro att hans AT är bäst :)

Den andra är ju väldigt mycket svårare, men betta pott eller 3/4 borde funka för att skrämma bort fräg dragen, men dom kan ha 2 överkort vilket ger dom ännu bättre pottodds...så jag skulle rekomendera pottbet

de är lite så jag tänker alla fall