Gå till innehåll

Supersöndag 5 oktober (med satelliter) - help please!


High5ActionSupport

Recommended Posts

Jaja, ta det med en nypa salt - men lagpokern är ju en liten sajt, så vi tycker att tre tävlingar på en dag är supermycket :-)

Söndagstävlingar:

19:00 Frirulle, Tvåmannalag. Added biobiljetter till vinnarna.

20:00 Satellit till Pokerforum.nu ligan. €22 inköp, en biljett garanterad varje söndag.

21:00 Finalspel september ranking leauge.

 

Nåja, det var inte riktigt därför jag startade den här tråden egentligen, utan anledningen var att jag behövde era synpunkter på satelliterna.

 

Jag har pratat med Ola Brandborn (gdaily) om hur utbetalningsstrukturen kommer att bli om det blir mer pengar som ska delas ut än garantibeloppet.

 

Om vi tar ett exempel att vi får ihop en prispool på €200, så kommer alltså ettan och tvåan få vars en biljett värd €90. Sedan kvarstår €20 att dela ut.

 

I en "vanlig" satellit hade ju nu överskottet på €20 hamnat på trean. Men vi tänkte (och det är detta jag frågat Ola om) att vi faktiskt lägger pengarna på prisplatserna i stället, av flera skäl, bland annat

 

* Lättare att programmera

* Spelet tar inte slut när man är ITM, utan det finns en symboliskt liten slant att spela om - (vi tycker det är viktigt för att verkligen få fram lagpokertaktiken).

 

Vi är dock inte sämre än att vi kan ändra oss, om ni önskar det! Så vad säger ni?

 

Kommentera gärna här i tråden, och kom sedan och klonka på söndag i vår satellit (och railbirda finalspelet)!

 

/Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, det har jag haft förut, men när lagpokern frågade mig så tyckte jag att

 

1:a 90€ biljett + €14 cash

2:a 90€ biljett + €6 cash

 

är roligare än

 

1:a 90€ biljett

2:a 90€ biljett

3:a €20 cash

 

bara för att det så att säga blir spel hela vägen (stora argumentet var att det var lättare att programmera tydligen).

 

Jag inser nu att om det bara är ett pris i turren, så kan det bli lite "knasigt", och om det är jättemånga priser, så kan det bli "lite löjligt" men det senare är ju mest en fråga om att om det blir så, så kan man ju programmera om. Om det däremot blir 2-4 priser i turren, så tycker jag spontat att den här varianten är något roligare.

 

Discuss :ola::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...