Gå till innehåll

NLTH - 10/20 Floppat topset, hur ta betalt?


Recommended Posts

Livesittning.

4 spelare runt bordet, blinds 10-20.

BB = Weaktightpassive. (Ca 5000kr)

UTG = Mycket LAG och kompetent spelare. (ca 15000)

Knappen = TAG Som kan göra moves även han kompetent. (Ca 8000)

Jag = Mycket LAG. (ca 12000)

 

Jag sitter på smallblind med 99.

UTG bettar ut 100.

Knappen synar.

Jag slår upp till ca 450.

BB synar.

UTG synar.

Knappen synar.

 

Flopp 359 Rainbow.

 

Jag checkar.

BB bettar ut 800. (Han bettar verkligen inte ut helt tom, de är jag säker på)

UTG lägger sig.

Knappen slår upp till 2300. (Detta move känns som en squeeze då han antagligen inte tror att jag checkar först in med en bra hand mot 3 spelare (Jag brukar betta ut de flesta träffar))

Jag ställer på ca 12000 och hoppas att detta ska se ut som ett move i mina motståndares ögon. Det blir väl alldeles för obv att jag har nöten om jag bara synar med här?

 

Jag känner mig lite osäker på dessa lägen och hur jag ska spela för att få max betalt. Några kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulleju se hyfsat kallt ut om du bara synade i SB med raise, re-raise efter dig. Så push är helt rätt!

 

Men en kall syn skulleju kanske få BB att känna sig comittad att se turn och potten växer på det viset, men det är alltid lätt att bli girig med flopp nöten. Tror fortf push är rätt!

 

Fick du inte betalt lr vadå?:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulleju se hyfsat kallt ut om du bara synade i SB med raise, re-raise efter dig. Så push är helt rätt!

 

Men en kall syn skulleju kanske få BB att känna sig comittad att se turn och potten växer på det viset, men det är alltid lätt att bli girig med flopp nöten. Tror fortf push är rätt!

 

Fick du inte betalt lr vadå?:lol:

 

Ingen har reraisat fram till TS.

 

Jag hade synat i förhoppning om att BB synar/pushar. Dessutom säger du att du tror att killen som raisade troligtvis squeezar. Vad är poängen med en push här isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livesittning.

4 spelare runt bordet, blinds 10-20.

BB = Weaktightpassive. (Ca 5000kr)

UTG = Mycket LAG och kompetent spelare. (ca 15000)

Knappen = TAG Som kan göra moves även han kompetent. (Ca 8000)

Jag = Mycket LAG. (ca 12000)

 

Jag sitter på smallblind med 99.

UTG bettar ut 100.

Knappen synar.

Jag slår upp till ca 450.

BB synar.

UTG synar.

Knappen synar.

 

Flopp 359 Rainbow.

 

Jag checkar.

BB bettar ut 800. (Han bettar verkligen inte ut helt tom, de är jag säker på)

UTG lägger sig.

Knappen slår upp till 2300. (Detta move känns som en squeeze då han antagligen inte tror att jag checkar först in med en bra hand mot 3 spelare (Jag brukar betta ut de flesta träffar))

Jag ställer på ca 12000 och hoppas att detta ska se ut som ett move i mina motståndares ögon. Det blir väl alldeles för obv att jag har nöten om jag bara synar med här?

 

Jag känner mig lite osäker på dessa lägen och hur jag ska spela för att få max betalt. Några kommentarer?

 

Så om knappen squeezar borde han inte ha något nämnvärt och BB har åtminstone något. Det finns ju inte en hand du är rädd för så därför vill du väl ha med maximalt value genom att få med BB också. Annars kommer du antagligen skrämma iväg både BB (som antagligen hade en hand att syna den första raisen med) samt knappen som bluffade som du spelat nu.

Det blir jobbigt att spela ur position om du bara synar nu iofs men om du har rätt read på spelarna så är det antagligen bäst sätt att få in mer pengar i potten med nöten. Föredrar dock att leda ut på floppen men har inga större problem med linjen du tagit heller.

 

Imho :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...