Gå till innehåll

Servicepack 3


calloway

Recommended Posts

Nån dag sen uppdaterades min xp-dator med servicepack 3.

Bra tänkte jag,en nödvändig säkerhetsupdate från Microsoft,men jisses hela datorn varit seg o konstig sen dess.

 

Nån mer som känner igen sig?

 

Funderar starkt att avinstall skiten,spelar inte poker från denna dator men hur nödvändig kan denna update vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig när jag uppdatera till servicepack 3 och installationen kraschade. Tror inte din dator kommer bli snabbare om du tar bort det utan jag tror du kommer behöva göra en ominstallation av XP och jag råder dig att installera Sp 3 direkt när den är nyformaterad.

 

Edit: Sp 3 ska göra datorn lite snabbare och ta bort en hel del buggar.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån speciell seghet har jag inte märkt av.

 

Jag installerade SP3 för min XP-pro och efter det så kan jag inte vrida min externa skärm på högkant. Om jag ställer in i ATI Catalyst center att den ska vara vriden så tas det emot men den avslutar med att sätta den till 0° utan någon kommentar.

 

Jag har en HP laptop med grafik ATI Mobility Radeon X1600. Kollade för ett tag sen efter nya drivisar men det fanns i alla fall inte då. Nån som känner igen det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån dag sen uppdaterades min xp-dator med servicepack 3.

Bra tänkte jag,en nödvändig säkerhetsupdate från Microsoft,men jisses hela datorn varit seg o konstig sen dess.

 

Nån mer som känner igen sig?

 

Funderar starkt att avinstall skiten,spelar inte poker från denna dator men hur nödvändig kan denna update vara?

 

Det är en väldigt omfattande uppdatering. För varje servicepack brukar en del människor få problem. Se till att servicepack 3 installerats ordentlig, och uppdatera/ominstallera också alla väsentliga drivrutiner - ljudkort, grafikkort etc.

 

Själv har jag inte märkt någon som helst skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån speciell seghet har jag inte märkt av.

 

Jag installerade SP3 för min XP-pro och efter det så kan jag inte vrida min externa skärm på högkant. Om jag ställer in i ATI Catalyst center att den ska vara vriden så tas det emot men den avslutar med att sätta den till 0° utan någon kommentar.

 

Jag har en HP laptop med grafik ATI Mobility Radeon X1600. Kollade för ett tag sen efter nya drivisar men det fanns i alla fall inte då. Nån som känner igen det här?

 

Jag har också installerat SP3 och har inga problem med att ha skärmen på högkant. Tror tom att jag ställt in det i just ATI Catalyst om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också installerat SP3 och har inga problem med att ha skärmen på högkant. Tror tom att jag ställt in det i just ATI Catalyst om jag inte missminner mig.

 

Där ser man. Jag har prövat att installera om drivisarna men ingen skillnad. Men det väcker ju förhoppning att du fått det att funka. Är det den externa skärmen du tiltar eller är det huvudskärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...