Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lägger upp två händer som jag hoppas jag kan få lite respons på från er turneringstards runt om i landet :-) Har tyvärr ingen converter men ska försöka göra det så tydligt som möjligt. Eftersom jag lirade mkt bord samtidigt så har jag väldigt dåligt med reads.

Hand 1: Mitt i turneringen, ganska långt kvar till ITM.

Blinds 100-200 20 ante 8 handat

BTN 7k

SB 5k

JAG 3.8k

BTN höjer till 500. sb fold jag ställer med (x)

Vilken range bör man pusha här? pushar du annorlunda utan antes?

Ändrar du din range om du har 4.8k istället?

Förstår att just de här re-steals lägena är fruktansvärt readbaserade pga av att en del raise/foldar väldigt mycket här medans en del spelare väljer att bara höja de händer som man är villig att syan en push med men tänkte att man på nåt sett borde ha nåt slags standardspel i dessa situationerna eftersom man alltid sitter på 8 bord och skiter i alla spelare. :rolleyes:

Hand 2: Har precis kommit ITM, 200 spelare kvar top 10 ger bra betalt. väldigt liten prisökning till 10 platsen.

Blinds 600/1200 antes 75. 9 handat.

MP 21k

MP2 54k

CO 40k

JAG 22k

SB 15k

BB 19k

MP höjer till 3400. alla foldar fram till mig. Vilken range pushar jag här? samma fråga pushar du annorlunda utan antes? Enligt mig har jag ingen cold-call range här utom möjligtvis AA/KK men bevisa gärna motsatsen.

Postad

Hjälper oftast rätt mycket om du skriver vilken turnering och på vilken sajt :)

Bra att du inte har en flatrange i hand 2. Isåfall skulle det vara om någon av blindsen squeezar jättemycket och då kan du syna med AA och ibland KK.

Postad

Kommer helt ärligt inte ihåg exakt vilken turnering det var. Men spelade 100-200 freezeouts och 55+rebuy, 109+rebuy. (ofta stora garanterade prispooler) på bla stars,FT,cake. Så överlag tufft motstånd.

Postad

Okey

Blinds 100-200 20 ante 8 handat

BTN 7k

SB 5k

JAG 3.8k

BTN höjer till 500. sb fold jag ställer med (x)

Vilken range bör man pusha här? pushar du annorlunda utan antes? Ja, tightare

Ändrar du din range om du har 4.8k istället? Ja, pusha tightare med 4,8k.

Förstår att just de här re-steals lägena är fruktansvärt readbaserade pga av att en del raise/foldar väldigt mycket här medans en del spelare väljer att bara höja de händer som man är villig att syan en push med men tänkte att man på nåt sett borde ha nåt slags standardspel i dessa situationerna eftersom man alltid sitter på 8 bord och skiter i alla spelare. :rolleyes:

Hand 2: Har precis kommit ITM, 200 spelare kvar top 10 ger bra betalt. väldigt liten prisökning till 10 platsen.

Blinds 600/1200 antes 75. 9 handat.

MP 21k

MP2 54k

CO 40k

JAG 22k

SB 15k

BB 19k

MP höjer till 3400. alla foldar fram till mig. Vilken range pushar jag här? samma fråga pushar du annorlunda utan antes? Enligt mig har jag ingen cold-call range här utom möjligtvis AA/KK men bevisa gärna motsatsen.

Pusha lösare i ettan än i tvåan.

Pusha inte överdrivet löst i tvåan eftersom MP öppnar när 3/5 bakom honom har bra restealstacks och han har en stack som är bra att restela mot och en stack som är känslig för raise-folds. De flesta öppnar rätt tight med runt 18bb.

Tänk överlag på att det viktiga för dina resteals är hur ofta du får potten pre (i förhållande till hur stor potten är och hur mycket du riskerar för att vinna den) och hur bra din hand står sig mot en raise-synrange. Där skiljer sig openshove/foldranges rätt mycket från restealranges.

Du kanske opendegar A2o och viker T9s oexploativt i vissa lägen medan det T9s ofta står sig bättre mot en raise-callrange än vad A2o gör.