Nemesis Postad 28 September , 2008 Rapport Postad 28 September , 2008 Hej, jag försöker göra en analys av en situation men fastnar i funderingar på halva vägen. Min första fråga var hur ofta vi bör syna ner en optimal spelare på en A22o bräda efter att ha blivit check/höjda på floppen i en BB vs steal situation. För att ta reda på detta så bör jag utgå från vilket pris en optimal spelare (låt oss kalla honom polaris) får för att check/raise bluffa oss här. Men här fastnar jag mellan två varianter av uträkningar: variant 1: Polaris betalar 6SB (2 på flopp, 2 på turn och 2 på river) Han kan vinna 5.5SB (pre flop + flop c-bet) + 3SB (det vi betalar på flopp och turn) + 6SB (sin egen bluff investering som han kan vinna tillbaka) 6 / (5.5+3+6) 6 / 14.5 0.41379 41.38% Polaris bör alltså bluffa oss med ~41% av sin check/raise range och därför måste vi syna ned med 59% av våra bluffångar händer. variant 2: Polaris betalar ca 4SB i genomsnitt (ibland vinnar han direkt på flopp, ibland på turn och ibland på river) för att vinna 5.5SB + 2SB extra av oss i genomsnitt (ibland lägger vi oss på flopp och ibland lägger vi oss på turn) + 4SB (som var hans egna investering) 4 / (5.5+2+4) 4 / 11.5 0.3478 34.78% Polaris bör då ha ~35% bluff i sin check/raise range och vi bör då syna ned med 65% av våra bluffångar händer ---------------------------------------------------------------------- Jag har mer men först vill jag veta vilken variant är mer rättvisande och är det något jag har missat i detta steg? Citera
Recommended Posts