Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 413
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fint med kommentarer och tips, Ängeln har som vanligt mkt bra åsikter och tankar, tackar för det :-)

Ruud, trodde aldrig du skulle hitta hit! Ska ta en månads stenhård träning nu så kör vi milen i knähögt vatten 4 rollz när jag kommer ner till er fiskar? ;-)

Gick trots förmiddagens missöden bra idag, plussade nånstans runt 9k tror jag och månaden är återigen på sin peak.. Vet inte riktigt vad morgondagen har att erbjuda.. Ska ju träna på morgonen såklart och sen skulle jag basta med lite polare mot kvällen, de vill självklart ut och supa, vettefan hur sugen jag är på de dock..

Postad

Ut och gå! Jag har lagt om kosten lite, går kanske 5km 3-4dagar i veckan och kör ett badminton pass med polare på kanske en timme. verkar ge ganska ok resultat!

Åka till thai för att gå ner är BS, såg ut som en ballong efter två månader där borta, folk skrattar åt det än idag..

Vart går man ut i sthlm en lördag om man vill ha bra musik, ej tance eller hårdrock, hyffsad blandning av folk och skön stämning?

Förfesten blir på söder men efter midnatt har vi inte en aning om vart man ska gå..

Postad

För tillfället känner jag att jag hittat träning jag trivs ganska bra med i form av en timme på motionscykel när jag vaknar. Lite naturlig träning som armhävningar och situps på de känns perfekt i dagsläget. När jag kommit in i det ännu mera så kommer jag givetvis att utveckla osv, men som sagt så trivs jag bra med det jag gör nu.

Angående thai så är Ruud i själva verket heltokers respartner och jag kommer förmodligen joina dem i slutet av november.

Angående uteställen i sthlm så är jag långt från expert.. Är sällan på krogen då jag tkr de är ruskigt överskattat.. Och när jag väl är där så blir jag oftast så packad att jag ändå inte minns vart jag varit :-P Nu har det varit snack om nåt lokalt här i Tyresö där jag bor... Jag personligen tror de kommer suga ganska hårt, men mina polare verkar inte dela min uppfattning, så jag får väl se om jag dras med eller lyckas motstå det kraftiga grupptrycket man kommer utsättas för imorgon :-P

Postad
För tillfället känner jag att jag hittat träning jag trivs ganska bra med :-P

Det här är nog det allra viktigaste om du sikter på att tappa vikt. Otrivsel skapar ointresse skapar påhittade ursäkter för att inte göra det.

Postad
Åk lite tidigare än slutet av november så bjuckar jag på en öl 8-)

Kruxet är att ytterligare en resenär måste ombord, en låglimitfisk vid namnet PenelopeZ.. Killen verkar vara fattig som en kyrkråtta, måste helt enkelt vänta tills han fått ihop lite cash på ett eller annat sätt.. Ska ligga på han som en igel nu så kanske vi kan komma iväg tidigare :-)

där håller jag med dig till 100%, trots att du idiotförklarade mig i heltokers blogg lal

Skön debut på forumet, geniförklarad här och idiotförklarad i lilla ekes :-)

Den är så mkt mer än bara en blogg.8-)

Där har du fel, vet inte ens om det kommer upp i bloggklass imo.

Det här är nog det allra viktigaste om du sikter på att tappa vikt. Otrivsel skapar ointresse skapar påhittade ursäkter för att inte göra det.

Håller helt med här.. Jag har tidigare provat att lyfta skrot osv på allmänna gym men det gillar jag verkligen inte.. Och precis som du säger så tappar man lätt suget om man inte gillar hur man tränar.

Postad

Urk.. Lirade en session och var snabbt 4k upp. Sen hamnade jag på fel sida i några kalla potter, sen i sista handen spelade jag nog mitt livs sämst hand :-P Tänker inte ens posta skiten, men man kan säga att jag trasslade in mig ordentligt och alla mina "planer" gick käpprätt åt helvete. Så slutar sessionen på trista 700 upp.

Postad

Bastat nu med lite polare.. Tanken är att käka middag hemma för att sedan joina dem på utgång.. Vettefan hur taggad jag är på att dra ut dock så kanske stannar hemma med en film och lite grind istället.. Får se hur jag gör, känns ju lite onödigt dock att ha druckit en 4-5 bira + några groggar utan att dra ut, men som sagt, vi får se vad som händer..

Postad
Bastat nu med lite polare.. Tanken är att käka middag hemma för att sedan joina dem på utgång.. Vettefan hur taggad jag är på att dra ut dock så kanske stannar hemma med en film och lite grind istället.. Får se hur jag gör, känns ju lite onödigt dock att ha druckit en 4-5 bira + några groggar utan att dra ut, men som sagt, vi får se vad som händer..

Utgång ffs, låt inte pokern förstöra ditt sociala liv!

Postad
Utgång ffs, låt inte pokern förstöra ditt sociala liv!

Hehe, inte så att de är pokern som håller mig hemma :-P Jag är bara allmänt trött på att dra ut på krogen osv, känner mig ganska färdig med det liksom. Nu är jag mest sugen på att träna, komma i form osv. Då känns inte utgång som ett klockrent alternativ.

but... it's poker...

Poker är alltid poker, men det är som sagt bara ett spel. Kanske bara blir film ikväll vad vet jag, vad jag vet är dock att utgång inte är högt på önskelistan.

Postad

Som ni kanske listat ut så blev det ingen utgång ikväll och jag ångrar inte mitt beslut de minsta.. Nu kommer jag kunna träna utan bakfylla imorgon, great sucess!

Gick ju inge vidare i 500kr texas där jag givetvis blev utköpt. Gick iaf + dryga tusenlappen på cg trots en del rejäla setuphänder som KK vs AA osv. Så med kvällens lilla + så slutar väl dagen på dryga 1300 upp.

Om jag kan springa fint nu i slutet av månaden så kanske man kan skrapa ihop ett riktigt bra resultat. Ligger i skrivande stund ca 40500:- upp för månaden.

Vet inte om jag ska göra ett försök att hålla mig vaken och kolla UFC inatt.. Känns ganska så svårt och nästan lite onödigt med min nuvarande dygnsrytm, dessutom så kommer ju galorna i 10000 repriser den kommande veckan iaf, så jag kan nog hålla mig en dag eller två.

Avrundar nog kvällen med nåt avsnitt south park. Laterz

Postad
såg nu att jag helt fattat saken fel, du ligger ju 40k plus denna månad. Inget synd om dig eller? Spelar du bara Svs?

Hehe lätt hänt när man ser vissa händer jag postar :roll: Yes bara svs som gäller för tillfället, hade en sjukt jobbig månad på ipoker i september och valde då att vända hemåt :-)

varför ligger klienten nere idag?

Genierna på svs bestämde sig att natten till idag (lönelördag) var en utmärkt tidpunkt att stänga ner pokerrummet med vintertid som anledning......... Varför den ligger nere idag kan jag bara förklara med ett ord.. Inkompetens.

Postad

Stänger ner nu innan jag gular.. Det är verkligen nån mental spärr jag har vid 100k gränsen på svs.. Har aldrig haft över 100k inne på siten, en gång tidigare hade jag runt 93k och då började det gå käpprätt neråt. Dagen började idag med 95k på kontot och jag vann in en hand, jag var inte ens nära. Pang så var man nere på 87k igen.. Funderar seriöst på att sätta in så jag har över 100k så kanske spärren släpper..

Ingen mer jävla spel idag iaf.

EDIT: Gjorde min insättning, så nu ska väl spärren vara borta? :-P

• Skapa nytt...