Gå till innehåll

NL 100 - Många raises pre-flop. Floppar nästnötdrag


jna

Recommended Posts

haha okej :D tack för infon. Nej jag va ju seriös! menar inte att QQ är en dålig hand och den ska ju solklart 3-betas pre, men blir man rehöjd igen så bör fundera...

 

Vem counter betar med lägre pps om man är en TAG multigrinder? man måste ju fundera vem man möter. Möter man fisk är det en sak, möter man dock en TAG stabil multigrinder så är QQ inte mycket att komma med om fallet är som topic.

 

Såhär hade jag spelat handen exakt: syn preflop, checkat ner flop, turn kom tydligen Q, då hade jag betat, om han ställer hade jag blixtsynat och hoppats på det bästa. Hade inte turn visat Q och han betar hade jag kastat handen då fi är en okänd multiTAG. Tight, men vinnande i längden... iaf på NL100.

 

 

Varför ger du råd när du inte har någon koll? Diskutera kan du möjligen få göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha okej :D tack för infon. Nej jag va ju seriös! menar inte att QQ är en dålig hand och den ska ju solklart 3-betas pre, men blir man rehöjd igen så bör fundera...

 

Vem counter betar med lägre pps om man är en TAG multigrinder? man måste ju fundera vem man möter. Möter man fisk är det en sak, möter man dock en TAG stabil multigrinder så är QQ inte mycket att komma med om fallet är som topic.

 

Såhär hade jag spelat handen exakt: syn preflop, checkat ner flop, turn kom tydligen Q, då hade jag betat, om han ställer hade jag blixtsynat och hoppats på det bästa. Hade inte turn visat Q och han betar hade jag kastat handen då fi är en okänd multiTAG. Tight, men vinnande i längden... iaf på NL100.

 

Du resonerar alltså att fi är en tight grinder som antagligen har Hero slagen, så Hero bör syna av 1/3 av sin stack för att c/f:a flop? Om du nu är så säker på att fi har Hero slagen borde du inte föreslå fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslog fold men halva pf började gråta, därför så föreslog jag syn för att eventuellt få in set/skrämmande bräda där man kan trycka in degen eller skrämma bort fi.

 

Tycker ni seriöst att QQ är en stark hand om fi fyrbetar pre och flop kommer K? Är det rätt att instapusha bara för man slängt in 27$ av 100$?

 

Jag är en vinnande NL100 multigrinder, förklarar bara hur vi tänker, sen om ni tycker jag har fel är väl eran sak. Jag har väl för fan all rätt att skriva vad jag tycker, om ni är så smarta och duktiga får ni väl vara det, kul för er. Men vill bara förklara för Hero hur vi multigrinders tänker, sen om ni 3-4 tablespelare instashovear QQ, fine. Tack för pengarna...

 

Har MÅNGA gånger instashoveat QQ, dock inte mot en sån här spelare. Bara om jag möter fisk/någon med bred 3-betsrange. Ni måste inse att dem flesta nitregs på NL100 inte shovear något förutom AK/KK/AA preflop, sen finns det ju undantag men dem har man noterat. Det gäller att veta vilket spel man gör mot vem, inte att göra samma spel helatiden, typ ha som standard att shovea QQ när man blir kontrahöjd är ju idiotiskt.

 

folda inte pre, skicka in degen, allt annat är ett brott;)

nejdå men folda pre Kan du bara inte göra, om fi har rangen AK AA KK har du iaf 40% att vinna den, och finns det minsta lilla chans att han inte har nån av dessa händer så ligger du bra till.

 

Pokermannen, oddsen för QQ vs AK är 56/44, vs AA/KK är det 20/80. Ser du det som bra odds? seriöst, tänk.

 

Vill inte vara otrevlig mot någon, ville bara ge killen ett tips hur jag som multigrinder tänker. Säger verkligen inte att han ska folda QQ varje gång, men han bör fundera på att göra det om han möter mig/andra som har samma spel som mig om han inte vill skänka oss pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslog fold men halva pf började gråta, därför så föreslog jag syn för att eventuellt få in set/skrämmande bräda där man kan trycka in degen eller skrämma bort fi.

Du synar för att bluffa bort fi från AA/KK? Lol.

 

Tycker ni seriöst att QQ är en stark hand om fi fyrbetar pre och flop kommer K? Är det rätt att instapusha bara för man slängt in 27$ av 100$?

Pottodds+FE ldo.

 

Men vill bara förklara för Hero hur vi multigrinders tänker, sen om ni 3-4 tablespelare instashovear QQ, fine. Tack för pengarna...

Vet du hur tight din 3-bets-range måste vara för att fi inte ska göra autopengar med 4bet på dig om du viker allt utom AA, KK? Tack för autopengarna.

 

typ ha som standard att shovea QQ när man blir kontrahöjd är ju idiotiskt.

Tvärtom. Man kan eventuellt vika om fi är en kass nit.

 

Pokermannen, oddsen för QQ vs AK är 56/44, vs AA/KK är det 20/80. Ser du det som bra odds? seriöst, tänk.

44/56 är bra. Tänk på pottoddsen.

 

Säger verkligen inte att han ska folda QQ varje gång, men han bör fundera på att göra det om han möter mig/andra som har samma spel som mig om han inte vill skänka oss pengar...

Om det oftast är korrekt att vika QQ mot dig spelar du för nitigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okocha, du inser väl hur sällan du blir 4betad preflop av en nitig TAG? Hur många gånger måste jag säga det, du spelar olika mot olika motståndare. Du vet vilka som är kapabla att 4-beta och då är det en annan sak. Det är inte många NL100 spelare som gör det, mer på NL200 och uppåt börjar folk "anfalla" nitregs.

 

Jag hade som sagt foldat preflop, men eftersom folk säger att det är en solklar syn så om man synar måste man i princip bet/folda eller pusha men på en bräda med K är det för fan ren idioti att pusha. Därför tycker jag det är bäst att checka bakom eller eventuellt beta för att försöka få honom att släppa sina sämre händer och om han shovear är det bara kasta. Pottodds for sure, men orka sitta och hoppas man drar ut varje hand...

 

En annan sak om brädan visar 2 5 10 t.ex., då är du ju tvungen att pusha...

 

44/56 är väl bra, men chansen att han har AA/KK återstår.

 

Och ja, jag spelar nitigt nu på sistonde men det funkar bättre för mig. Alla har olika spelstilar. Men ni inser väl att trådskaparen skriver att hero var en TAG reg? med andra ord så är det inte fel att folda QQ, hade jag mött någon jag vet 3-betar/4-betar ofta eller ger action så hade shove på QQ inte varit fel. Allt handlar om reads och motståndare, QQ är skräp mot vissa, och nöt mot andra. Jag uppfattar det iallafall som fi var en TAG/nit och hade enkelt hittat foldknappen, eventuellt synat och hoppas på set/schysst bräda där ja kan shovea och få ut mer outs. Har jag sagt att fi foldar KK/AA? lol, det jag menar är att 910J flop ger oss fler outs än 6K3 flop t.ex. och då kan man hitta shove för potoddsen. Bara idioti att försöka shovea QQ på 6K3 flop då fis range skriker K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag håller med Starvin helt här.

Ni som tycker att man bör pusha 100% av gångerna, vad tror ni oftast denna TAG multitable grinder sitter med?

 

Hero sitter på knappen och bör 3betta rätt brett här. Fi vet detta och kommer 4betta med åtminstone KK+, AK. Kombinera detta med att vi har FE och att det ligger 41 bbs i potten redan.

 

Hand 0: 60.143% { KK+, AKs, AKo }

Hand 1: 39.857% { QQ }

 

Om fi synar kommer potten att vara på 203 bb. 89/203= 0,438

vi behöver alltså ha 43,8% equity i handen gå +-0. Hur mycket FE vi behöver för att det ska vara vinnande orkar jag inte räkna ut men det borde inte vara alltförmånga procent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi utgår från den snäva HDn. Lägg till runt 10% för bluffar o annat som QQ dominerar totalt.

 

Poängen som starvinmarvin försöker få fram är att en nittig multitablande TAG spelar korten i första hand och kommer att bluffa här kanske max 1% av gångerna. Beroende på vekhet så kan han dessutom mkt väl bara syna med AK i hälften av situationerna vilket sänker vår allin equity ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen som starvinmarvin försöker få fram är att en nittig multitablande TAG spelar korten i första hand och kommer att bluffa här kanske max 1% av gångerna. Beroende på vekhet så kan han dessutom mkt väl bara syna med AK i hälften av situationerna vilket sänker vår allin equity ytterligare.

Jo, men vi har inte den informationen att fi är en nit, så vi får ta vårat beslut baserat på att han är en multitablande tag.

 

Iaf i min värld så är TAG != NIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar 6-10 bord och spelar vettigt, men med få kreativa moves. Han spelar inte extremtajt, utan mer "lagom" tajt skulle jag säga.

 

Fi skulle kunna ha t ex JJ och TT, men känslan var nog att stål var troligare. Ofta när man spelar (för) många bord, blinkar bordet till och man har kanske inte riktigt hängt med i spelet. Då är min erfarenhet att de flesta såna spelare väljer att spela "enkelt", d v s möter man en fyrbet är det väldigt ofta stål. Dessutom verkar många TAG-grinders hata varians.

 

Visst händer det att man leder pre-flop, men det vanligaste är nog ändå att man ligger under mot den typen av spelare efter den betsekvensen.

 

Men säkert har många av er mycket mer NLT-rutin än jag, som oftast spelar PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen som starvinmarvin försöker få fram är att en nittig multitablande TAG spelar korten i första hand och kommer att bluffa här kanske max 1% av gångerna. Beroende på vekhet så kan han dessutom mkt väl bara syna med AK i hälften av situationerna vilket sänker vår allin equity ytterligare.

 

exakt, är väl lite dålig att förklara mig antar jag... blivit en livlig disskusion :D. Vet inte varför men hade fått för mig att fi var nit, men dem flesta TAG multiregs spelar nitigt då dem ogillar variansen och försöker hitta en så "stabil" inkomstkälla som möjligt. Många aggresiva spelare kan vinna enorma summor på bara några dagar, men samtidigt kan dem förlora också...

 

Så om vi utgår att fi var nit, vilket han förmodligen är så är mina slutsatser korrekta. Om vi utgår ifrån att fi är en standard TAG som har ganska bred 3-betsrange så är shove preflop ett alternativ, eftersom det ger equity för dem gånger han bluffar/har AQs/AJs/TT/JJ osv. Dock förstår jag inte varför han skulle 4-beta dessa händer då det blir idiotiskt i längden på NL100, men visst det beror ju såklart på vem man möter... vissa 3-betar ofta men foldar lätt 4-bet, alla har ju sina luckor.

 

Jaja, men ni förstår iallafall min tankebana så kommentarer som att jag är ett hån för NL100/att jag inte borde ge råd osv undanbedes då jag är en av dem bättre regsen på ongame... sen om jag har fel så behöver ni inte göra personangrepp, ni kan väl förklara varför eller behålla era åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-bet push är definitivt EV- på NL100 även om det ser ut som en isoleringsraise från knapp och squeeze från BB. Det kanske funkar fem nivåer högre upp med här så är BB's range KK+ och inget annat.

 

Som spelad checkar vi bakom på flop, om vi mot förmodan leder lär vi även ha bästa draget så frikort gör inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...