Spelgalen Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Råkade backa mot en mur och skrapa i framdelen av BMW:n igår Blev en relativt djup, vit repa på ungefär 15cm. Vad kan det kosta att fixa. Måste jag lacka om en stor del av bilen eller kan jag bara måla på lite "täckstift"? Tror jag tog den billigaste försäkringen när jag förnyade senast. Suck. Fuck. Hjälp! Citera
Donner Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Gissar på att det blir omlackering=dyrt. Täckstift brukar inte va nån höjdare, repan syns rätt bra ändå Citera
Flesh2Flesh Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Bilder tack. Låter som att du har en gammal BMW och kan skita i kvalitén på jobbet... någon bakgårdsfirma kan säkert täcka över det för någon tusenlapp. Hade det varit ny bil kostar ett bra jobb på en repa från 15000 kr... Citera
Bjorn_ Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Altså varför lagar man ens repor på bilar? Är inte hela syftet med diverse karossdelar att de ska bucklas och repas och deformeras för att skydda innanmätet? OK om det är en större skada men en sketen repa? Har det kanske med rost och sånt att göra? /Bjorn Citera
Flesh2Flesh Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Altså varför lagar man ens repor på bilar? Är inte hela syftet med diverse karossdelar att de ska bucklas och repas och deformeras för att skydda innanmätet? OK om det är en större skada men en sketen repa? Har det kanske med rost och sånt att göra? /Bjorn Det har ju viss estetiskt värde också. Vi klär ju oss inte i vilka skitiga kläder som helst bara för att ha någonting på oss. Vi vill se bra ut och åka runt i fina bilar. Och om repan är djup blir det rostangrepp och ännu fulare. Citera
Donner Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Ser ju verkligen för jävligt ut med repor på bilen. Har man sen en bil med "fel" färg syns ju eländet på milsavstånd o verkligen sticker i ögonen. Citera
Spelgalen Postad 26 September , 2008 Författare Rapport Postad 26 September , 2008 Är en svart BMW 528i från -00. Kan ta bild senare om ngn med kunskap utifrån bilden kan ge tips på hur jag lämpligen ska agera. Ja, är rädd för rost. Citera
Recommended Posts