Nemesis Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Usch, jag känner mig ganska värdelös på att spela fyrfärg bord på rivern. Hur borde jag tänka. Motståndaren är en solid LAG/TAG. 3/6 Limit Holdem 6 players Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BTN Q:diamond: K:heart: 3 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls Flop: K:spade: 3:spade: 9:club: (6.0 SB, 2 players) SB bets, Hero calls Turn: 5:spade: (4.0 BB, 2 players) SB bets, Hero raises, SB calls River: Q:spade: (8.0 BB, 2 players) SB checks, Hero ? Citera
plzgogame Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Du borde checka ner den. Han försöker nog få lite cash ur dig på rivern där tror jag. ELLER så försökte han bluffa dig båda gatorna men misslyckades och blev aningen rädd av rivern. Ett svårt beslut.. Citera
pokerfacket Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 Beta om du kan lägga dig mot en raise. Ganska få spader kvar i hans range eftersom Qs och Ks ligger på brädan och As ofta betar river. Citera
Nemesis Postad 26 September , 2008 Författare Rapport Postad 26 September , 2008 Jag gillar inte att bet/folda river. En bra spelare kan få för sig att check/höja rivern (med en made hand) som bluff och få mig lägga TP, 2par, set och kanske låg färg. Så bet/syn eller check känns som det jag gillar. Citera
pokerfacket Postad 26 September , 2008 Rapport Postad 26 September , 2008 Jag gillar inte att bet/folda river. En bra spelare kan få för sig att check/höja rivern (med en made hand) som bluff och få mig lägga TP, 2par, set och kanske låg färg. Så bet/syn eller check känns som det jag gillar. Har svårt att tänka mig att en solid lagtag gör om ett par i kungar till en bluff på river. Skulle väl vara pockets knektar och tior i så fall, men jag har svårt att se vem du vinner 1/12 mot om du blir checkraisad på river. Skit samma egentligen, beta bör du göra iaf, sen är det ju bara en bedömmningsfråga om du ska syna en raise. Citera
Recommended Posts