XeroxFin Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Lånar jm_j's DB för denna kommentar om Antonius, så s*tans bra . http://www.expressen.se/poker/1.1843595/antonius-har-styrkan-att-inte-gambla Postat av powder-man den 14 jan 2010 kl 01:13 "klart han e bäst. han e ju finne. vi har inga känslor efter år av svåra bastubad och bänkpressande. för oss är livet i sig så deprimerande att en miljonförlust känns som frukost hos alf svensson. tänkte även passa på och tipsa er alla att man kan göra rätt festliga pokermarker av gamla ölkapsyler. ett budget-tips såhär i tider av ekonomisk osäkerhet. i finland är dock chippen av solitt guld såklart." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Låna fritt. Skickar själv hälsningar från en dunderfyrkyld finne och från Slovenien: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Youtube vill också hälsa: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 16 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 Måste nog skriva lite pokerrelaterad... Forumiterna eloket och macess hade bestämt sig för att lira en liten trevlig 600kr turnering på Krukan och jag bestämde mig i sista stund att hänga på. Donkade bort mig med A7ds där jag dundrade in alltilng efter höjning från eländiga loket. Hans A9s stod bra mot muppen mig och andra fienden. Tog en liten vilopaus efter det och klonkade in en mysko hand mot eloket och sen bombade på ganska ordentligt tills jag blev ohyggligt trött. Zoinka doinkade in en lillplus på cg på 1500kr men känner mig jäkligt spelsugen så de pengarna riskeras att spelas bort senare ikväll/inatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 16 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 Örfghrrr... Missade nog 3 öl + en cola på resultatet så det blir +1395 pesetas om det stämmer. Har för mig att jag hinkade i mig 3st bärs men kan ha dragit i mig 4st. Blir ingen större skillnad på resultatet ändå men rätt ska vara rätt. Smakar dessutom pyton i munnen. Borde nog att lägga ned att röka 2 paket cigg om dagen..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 16 Januari , 2010 Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 2pkt? konstant cigg i käften? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 2pkt? konstant cigg i käften? På ett ungefär. Jag är ungefär lika känd för min ständiga tiggeri för rökpaus som för mina reloads på cg (eller tvärtom). En rökpaus var femte minut tycker jag är lagom.... Kul att märka vad klockan är. Är nog ingen vidare hit att trycka i mig lite sömnmedicin sähär sent utan får lida en natt till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2010 Glömde nog att skriva om att jag vann en pott i Omaha med K-hög. Inte lika sjukt som när jag plockade hela potten med Q-hög i FLO8 för ett par år sen när både jag och fi bombade på med lågdrag men är ändå värt att nämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Tjuff! Fick dagens kommentar när jag hjälpte en söt fransyska (ja, det finns faktiskt sådana) med hennes dator och samtidigt lurade lite på forumet i Rock´n´Roll-tråden. Efter 10 sekunder från att jag börjat förklara undrade hon vad "Kumla" är för någonting. Antar att hon trodde att det var någon fest, fast trode hon det så hande hon det hyffsat rätt ändå... Sen hade hon lite svårt för termen "bounty" och undrade sen när jag förklarat vad det är att varför någon skulle sätta en sån på sig själv. Nu ska jag nog iväg och dricka all alkohol jag blir bjuden på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Fick dagens kommentar när jag hjälpte en söt fransyska (ja, det finns faktiskt sådana) Antar att detta är en level, fransyskor är allmänhet väldigt söta. De har hög lägstanivå, åldras bra (t.o.m. fast de röker) och blir inte överviktiga. Att belgiskor är fula är ju en helt annan sak . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Ingen level. Tyckar att fransyskor inte är allmänt söta och ja, den här tjejen hade både bolmat på och pimplat i sig vin som fan men av någon anledning lagt ner med det. Sen är det tur att jag inte blir bjuden på varenda pokerturnering. Hade nog blivit lite jobbigt om jag blivit anhållen i den här: Åja, nu ska jag leta efter en bastu och rulla naken i snön. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 23 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Vilka i-landsproblem man har... Ska bränna iväg till Riga på tisdag och sen beställa lite småprylar på nätet men har satt sprätt på alla pengar på kontot eftersom el bosso sa att jag skulle få min lön i torsdags eftersom en annan ville ta lönen lite tidigare. Trodde först att lönen hamnat på någon annans konto men den numera före detta kassören och chefen hade satt utbetalningsdatum till 25:e som man ska göra. Blir lite extra problem för mig och en annan (som är überförbannad) som han sagt skulle få lönen på torsdag. För mig går det att lösa genom att en polare får pengar i handen och han sätter in på mitt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 25 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Varit lugnt i pokerfronten ett par dagar pga förkylningar och annat trevligt ett tag men börjar må ok igen. Ska dock iväg till Riga imorgon så risken finns att jag har någon trevlig present med mig. Skulle posta den här fina biten av finsk folkmusik Rock´n´Roll-tråden men huvudtjärnar påminner lite för mycket av ett av kvinnliga deltagarna. Såhär mår åtminstone jag om en vecka: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 25 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Kopierat från ett Nazi-Amikerikanskt forum. Jag har inget med saken att göra. Me: “Do you have your rewards card with you, sir?” Customer: “Uh, no, I don’t. Do I not get a discount?” Me: “Of course you still can! What’s your phone number?” Customer: “How old are you?” Me: “Seventeen.” Customer: “You’re not even legal! I can’t do that.” Me: “Uh, no, sir. I need it to look up for your discount.” Customer: “Oh…” *tells me his phone number* “…but don’t call me after 5. That’s when my wife gets home.” :shock: :shock: :shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 25 Januari , 2010 Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Vad kostar öl & sprit i Riga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 25 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2010 Ungefär lika mycket som i Soviet-Estland eller lite billigare. Är lite billigare om man orkar ta sig till förorterna eller bakom järnvägsstationen (typ till Maxima eller en annan ok billig affär) istället för att köpa vid köpcentrumet/Stockmann. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Jahhas... Idag fick jag göra något för första gången i livet. Nämligen missade båten till Riga. Var några till som inte var så glada att båten lagt ut 10 minuter innan avgång. Får väl glädjas med att jag glömde Visa-kortet hemma och hade ändå haft bara runt 500kr + 180 i lettländska småpengar att leka med på resan. Nu ska jag försöka hinna till sista tunnelbanan som går 00:48 och se till att jag hinner med båten imorgon... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Ingen "riga balsam" då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Ska boka en ny resa till ikväll och ska också se till att inte missa den. Det finns vissa Neandertal-miffon som jag som har lite svårt med att ge upp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 27 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 Ööööö... Saker man inte bör ha med i sin CV: - Efterlyst av Interpol nästan 1 år - Efterlyst av finska polisen och försvarsmakten drygt 4 år - Suttit i fängelse Ska nog gå bra att fixa ny jobb om jag lämnar bort de där grejerna......... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 27 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 GRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Undrar om det är Nordea eller Wallenstam som försöker att tilta mig, Förra månaden fick jag 2 stycken hyresavier till min internetbank och den här månaden var det en på 0.00 som såklart inte gick att betala... EDIT: På något sätt magiskt hade jag lyckat med bedriften att betala förra hyran två gånger... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 - Efterlyst av Interpol nästan 1 år Efterspel av Estlandsäventyret? - Efterlyst av finska polisen och försvarsmakten drygt 4 år "Hann" inte avtjäna värnplikten före Sverigeflytten?/Repövning? . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2010 Wee!!! Överlevde ytterligare en båtresa! Båten var 2 1/2 timmar försenad till Riga pga aningen dålig väder som gjorde båten motsvarande en lite mindre berg-och-dalbana. Tur att man har åkt båt i drygt 1000 gånger så man blivit lite van vid "lite" sjögång. Blev förvånad att tullen inte plockade mig. Senaste 5 gångerna jag åkt från Estland eller Lettland har de plockat mig för en kontroll. Kanske att jag slapp den här gången beror på att de bara hittat massa konstiga grejer tidigare... Ingen "riga balsam" då? Balsam fixad! Även en flaska Rigas skumpa. Hoppas jag inte hinner hinka upp dom innan imorgon... Ursprungligen postat av jm_j Visa inlägg- Efterlyst av Interpol nästan 1 år Efterspel av Estlandsäventyret? - Efterlyst av finska polisen och försvarsmakten drygt 4 år "Hann" inte avtjäna värnplikten före Sverigeflytten?/Repövning? . Interpol: "Glömde" att berätta till morsan och farsan vart någonstans jag hade flyttat till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 31 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2010 Urk! Jag är antagligen den som är mest bakfull på forumet idag. Funderar starkt på att dra iväg till närmaste livsmedelaffär och införskaffa en 6-pack folköl för jag ska kunna uthärda resan Söder-Vällingby-Söder. Tips för alla som inte vill bli ruskigt bakfulla eller förstörda: Åk inte till MikeTimes turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 2 Februari , 2010 Rapport Share Postad 2 Februari , 2010 Trevligt att träffas igen i helgen hos mike. Precis som förra gången satte du det där lilla extra på upplevelsen i mikes bodega Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts