Gå till innehåll

jm_j har för mycket fritid


jm_j

Recommended Posts

Funderar på att sadla om...

 

Har hittills i veckan klonkat över $420 i frirullar på nätet, annat spel plus också men långt ifrån frirulleresultatet.

 

Är ovanligt trött idag & har fullt upp imorgon med jobb & möten från 12:00 till ca 20:00 så det lär inte bli något livespel för min del den här veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten resten, bjuder på dagens spartips:

 

Om någon tänker åka till Asien, Afrika eller annat område där man riskerar att bli smittad av Hepatit B finns det vaccination att få gratis.

 

Bara att ringa till stadens/byns beroendecentrum att man behöver vaccination pga sitt jobb så får man det gratis.

 

Har lyckats få detta + 100kr ICA-kupong på betalt arbetstid för att jag svarade på lite frågor & lät läkarna göra ett HIV- & Hepatit C-test på mig.

Gäller det frilansande pokerskribenter också?

 

Annars kan man gå och lämna blod en gång om året. Eftersom det var så länge sedan sist så blir man först testad, "tills nästa gång". Sen hoppas du att du inget hör (gäller testerna alltså, inte vaccinationen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul väckning man fick imorse...

 

Någon fanjävel hade sparkat in fönstret i dörren till jobbet (kontoret) och kollega #1 ringde chefen om det, sedan kom kollega #2 förbi och sa ungefär samma sak.

 

Det lustiga var att jag sov över på jobbet och inte märkte något,

5m från dörren borde jag vaknat till.

 

Bilder kommer när jag hittat kabeln till kameran.

Inte du som gått i sömnen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul väckning man fick imorse...

 

Någon fanjävel hade sparkat in fönstret i dörren till jobbet (kontoret) och kollega #1 ringde chefen om det, sedan kom kollega #2 förbi och sa ungefär samma sak.

 

Det lustiga var att jag sov över på jobbet och inte märkte något,

5m från dörren borde jag vaknat till.

 

Bilder kommer när jag hittat kabeln till kameran.

 

Inte du som gått i sömnen?

 

Troligtvis inte...

 

För att jag kunnat göra det fär i sömnen skulle jag ha lyckats ta mig genom mina skor & annat bråte,

låst upp dörren,

öppnat dörren mot gatan,

sparkat in rutan

och sedan samma omvänt utan att jag vaknat.

 

Inte helt omöjligt men vääääldigt långsökt.

 

Gäller det frilansande pokerskribenter också?

 

Annars kan man gå och lämna blod en gång om året. Eftersom det var så länge sedan sist så blir man först testad, "tills nästa gång". Sen hoppas du att du inget hör (gäller testerna alltså, inte vaccinationen)

 

Skulle nog kunna fungera på Maria beroendemottagning.

 

Ifs har du råd att betala för dig men kan ju vara värt ett försök för skojs skull.

 

För de lite fattigare har jag rådet att ljuga att man jobbar/har kontakt med sprutnarkomaner/folk med HIV eller Hepatit C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på efter förra inlägget att det är en till mupp som är skyldig mig pengar.

 

Ca 3K SEK fick han låna och använda till resor när vi var i Tallin på NordicBet Superweekend i somras.

 

Lustiga är att han skulle betalat dagen efter vi kom hen i Sverige och då "blev rånad" när han tog _alla_ sina pengar från bankomaten.

Sedan försäkrade han om att han aldrig skulle blåsa någon & att några gemensamma bekanta kan intyga om det.

 

Ska ta kopior av kvitton och skicka det hen till honom imorgon.

Vet att han har pengar så jag förstår inte riktigt varför han halar sig.

 

Än så länge kan han (och troligtvis gör) känna sig väldigt ovälkommen både på mitt jobb & Maria Beroendecentrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brist på "svenssonturneringar" på en pokerklubb i närheten kan jag offra 500kr till Svenska Fels Plast-SM-Omahaha.

 

Kan garantera rolig & udda intervju/svar på frågor om jag skulle råka klonka.

 

Får bli lite finska kampsånger som "Metanol Man" under turneringen för att hålla lagom hög aggressivitet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingenting särskilt att rapportera på pokerfronten utom jävla massa "goodbeats".

 

Har inte riktigt haft tid & ork att spela och dessutom missade sista satelliten till Sviten/PAF-kryssningen igår.

 

Har lett brett och garvat i 2 dagar på alla nyheter om omskärningar inom företag & dåliga tider.

 

Råkade själv förhandla mig till en löneförhöjning på ca 1500kr netto + pensionsförsäkring på 1100kr. (per månad)

 

Bara ett bevis på att bra folk & folk som är bra i sitt yrke kommer alltid att ha/få jobb.

 

 

och en på engelska...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Måste lägga till i förra inlägget att det är helt omöjligt att ha reads på morsan.

 

Hon ser nästan alltid jättenervös ut.

 

På "gamla goda sovjettiden" kollade ryssjävlarna alltid hennes väskor i tullen och hon hade aldrig något förbjudet med sig.

 

Farsan däremot är/var snuskigt lugn och brukar slippa alla kontroller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Wee!

 

Idag är det speldags!

 

Blir en 300kr rebuy med obegränsade 200kr rebuys på "fiendelandet" som en kompis säger.

 

Mår bra efter att inte vaknat förrän 3 timmar efter väckarklockan ringde.

Sov kanske 10-11 timmar inatt så lider inte av någon sömnbrist och orkar definitivt vara uppe länge.

 

Laddar med en välfylld plånbok och ovanligt lite alkostol...

1 liter vin före & max 10 öl på klubben får räcka.

 

Ska passa på och leta efter skor i fiendelandets centrum.

Mina enda bra svarta skor läcker i vänstra skon.

Kan bero på att sulan är i två delar & sitter fast med hjälp av mycket Karlssons Klister...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja... en del får spader & jag får klöver, inget konstigt med det.

 

Gårkvällens äventyr slutade att jag var med råge den onyktraste i lokalen även med bl.a. "Wacko Jackos" försök att hålla mig nykter.

Han ville ha cigg och fick en ask av mig och tjatade om att betala en hundring för det.

Jag ville inte ha någonting och efter en tids tjatande kom vi överens att han kan bjuda mig på en öl.

En liten Hof (drycket med minst alkohol i baren utom läsk & Red Bull) blev det.

 

Ett antal öl senare hade jag klonkat till höger & vänster och tagit mig till finalbordet.

 

Behövde deala exakt 0st händer under turneringen.

Ante från Årsta Klubbparti var vänlig nog att deala åt mig större delen av turneringen.

Jag nämligen "fumlar med korten" värre än Seth Engström och är ruskigt långsam. Är helt enkelt kass på finmotorik och att någon får ett kort i ögat när jag blandar är inte alltför långsökt.

 

Som tack för vänligheten kom Ante 1a eller 2a, orkade inte titta på turneringen när jag åkt ut på 3e plats.

 

Sen var jag nog rätt gasad så skulle inte komma ihåg ändå.

 

Har bara 2st händer jag kommer ihåg som är värda att berätta:

Nivå 1 på 25/50 (startstack 5000) instasynar jag en all-in med A6 klöver och klonkar färgen, tripplar upp & får skäll för min "dåliga" syn av bordskamrater.

Ropade ut flera gånger senare men det verkar bara fungera första gången...

 

Lite längre fram hittar jag höjning med 69ds, får all-in med ca 4ggr så mycket och efter för mig en lång fundering (ca 15 sekunder) hittar jag synen.

Får titta på en 9a med bättre kicker men det kommer en räddande 6a på turn om jag inte minns fel.

 

Jaja... Det roliga var inte slut än.

Hade tydligen tagit 1000kr i cashchips av mina vinstpengar märkte jag när jag skulle köpa chips för en lusentapp.

Vi hittade inte chipsen någonstans och jag drog iväg sur som satan.

Imorse när jag plockade upp byxorna från golvet rasslade det lite på golvet.

Muppen jag hade lagt chipsen i bakfickan och märkte inte det.

 

Jag var nog rätt väck inatt... :oops:

 

Andra gången jag fått med mig chips i fickan på klubben dessutom.

 

Tar och skriver med om chips i fickan & annat när baksmällan lättar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja... en del får spader & jag får klöver, inget konstigt med det.

 

Gårkvällens äventyr slutade att jag var med råge den onyktraste i lokalen även med bl.a. "Wacko Jackos" försök att hålla mig nykter.

Han ville ha cigg och fick en ask av mig och tjatade om att betala en hundring för det.

Jag ville inte ha någonting och efter en tids tjatande kom vi överens att han kan bjuda mig på en öl.

En liten Hof (drycket med minst alkohol i baren utom läsk & Red Bull) blev det.

 

Ett antal öl senare hade jag klonkat till höger & vänster och tagit mig till finalbordet.

 

Behövde deala exakt 0st händer under turneringen.

Ante från Årsta Klubbparti var vänlig nog att deala åt mig större delen av turneringen.

Jag nämligen "fumlar med korten" värre än Seth Engström och är ruskigt långsam. Är helt enkelt kass på finmotorik och att någon får ett kort i ögat när jag blandar är inte alltför långsökt.

 

Som tack för vänligheten kom Ante 1a eller 2a, orkade inte titta på turneringen när jag åkt ut på 3e plats.

 

Sen var jag nog rätt gasad så skulle inte komma ihåg ändå.

 

Har bara 2st händer jag kommer ihåg som är värda att berätta:

Nivå 1 på 25/50 (startstack 5000) instasynar jag en all-in med A6 klöver och klonkar färgen, tripplar upp & får skäll för min "dåliga" syn av bordskamrater.

Ropade ut flera gånger senare men det verkar bara fungera första gången...

 

Lite längre fram hittar jag höjning med 69ds, får all-in med ca 4ggr så mycket och efter för mig en lång fundering (ca 15 sekunder) hittar jag synen.

Får titta på en 9a med bättre kicker men det kommer en räddande 6a på turn om jag inte minns fel.

 

Jaja... Det roliga var inte slut än.

Hade tydligen tagit 1000kr i cashchips av mina vinstpengar märkte jag när jag skulle köpa chips för en lusentapp.

Vi hittade inte chipsen någonstans och jag drog iväg sur som satan.

Imorse när jag plockade upp byxorna från golvet rasslade det lite på golvet.

Muppen jag hade lagt chipsen i bakfickan och märkte inte det.

 

Jag var nog rätt väck inatt... :oops:

 

Andra gången jag fått med mig chips i fickan på klubben dessutom.

 

Tar och skriver med om chips i fickan & annat när baksmällan lättar lite.

 

Omaha Optimistens syn på en texas hand.... I love it:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAAAARGHRRRR!!!

 

Är nyvaken efter ett par timmars tupplur och redan sur som satan.

 

Skulle ringt till Parbet & bett dom att skicka nya CG-chips men missade de både igår och idag.

 

Det mesta annat har också gått åt helvete men jag klarar mig som vanligt.

 

Ska lyssna och titta på min favorittyska en stund:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrmmph.

 

Lyckats ta en tupplur och vaknar på att jag drömmer att spöa upp en före detta kompis på pokerklubben pga en obetald skuld på drygt 3000kr + ränta.

 

Tar inte ränta när jag lånar ut pengar men att lova att betala skulden till mig i ett halvår och ändå skita i det orsakar en hel del kortslutningar i min hjärna.

 

Vet var hans brevlåda bor men har ingen lust att åka dit även om det är bara 30 minuters åkande kommunalt.

 

Tar nog och skriver ett ilsket brev med en röd tuschpenna om dagen och bifogar en sådan här i varje för att börja med:

 

 

(skulle nog vara surare än kattfan om någon döpt mig till Burger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt hur lite skrivande och 20 minuters promenad till närmaste brevlåda kan lugna ner en.

 

Skickade min skrivelse skriven med svart tuschpenna eftersom jag inte lyckades lokalisera en röd.

 

Med tanke på mitt dåvarande sinnesstillstånd är jag nöjd med både handstilen och med endast ett stavfel.

 

Brev-till-L-20090116.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...