Gå till innehåll

jm_j har för mycket fritid

jm_j

Recommended Posts

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Arrghh!!! Idag blev mitt "studiebesök" i Estland plötsligt mycket dyrare.

Bidragspapper till jobbet från SLL kom och det blev ingen utökad bidrag. Vi skulle klurat ut lite bättre ansökan när jag satt i fängelset.

Får lov att försöka ändra det i efterhand för det är lite svårt att få allting att gå ihop med sänkta inkomster på ca 5000 och utökade utgifter på ca 90 000...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch resten av dagen.

Ska antagligen hitta något djävuskap mot polackerna i Vällingby som jag börjar bli lack på.

Kul at fanskapen jämnt ställer grejer så att jag inte kommer åt mitt källarförråd. Är det jävla massa burkar med färg och annat skit i vägen idag så kan det behövas lite större sanering...

Länk till kommentar

Oki... Blev blåst på långlunchen pga arbete och hann inte jävlas med polackerna (säkert ett par stycken frirullesnyltarhoror bland dom).

Jag blir "verkligen glad" av att julruschen är igång ordentligt nu. Kräks bara på alla som ska vara trevliga inför julen i hopp om att tjäna lite pengar.

Tips för alla gubbar/gummor med småmonster att ersätta djurporren med nakna ankor och andra snuskiga djur på julafton:

6-bad-santa.jpg

Omg, Angel Witch, så fantastisk låt!

Enkel text men ibland fungerar det bra. Finns risk att jag postar lite andra "gamla godingar" i framtiden.

Länk till kommentar

Allright! Då är hela helgen nästintill spikat och klar.

När highstakestomtarna drar antingen iväg till Tallinn eller kryssningen drar jag iväg till Gamblerz på lördag med forumiterna eloket och Macess för att lira microstakes 600kr turre.

Hoppas att det kommer många bakfulla och trötta från kryssningen för det lär vara 1 timmes "late reg".

Länk till kommentar

Semiklonk x3 idag.

Ringde till Sergel Inkasso angående ett brev som gäller min lagerlokal där jag missat att betala 2 hyror år 2006. Det "roliga" är att jag aldrig hämtade ut några nycklar från Botkyrkaghettofiskmåsen men istället för att bara skriva ett brev att jag inte har lokalen ska fanjävlarna driva det i tingsrätten och kräva mig på 2410kr för idiotin.

Kan nog klonka lite pengar om jag anmäler ärendet som "kränkning" och kräva lite ersättning för förlorad arbetsinkomst eftersom fanjävlarna har bara öppet när jag jobbar.

Semiklonk #3: Frågade om jag hade andra skulder på kukSergel och det fanns en gammal liten från Felia på drygt 400kr. Lyckades att pruta räntan från 84kr till 34kr. Hade hoppats på att slippa hela räntan men får vara nöjd ändå.

Länk till kommentar

Jahhas... Min inofficiella hatlista har blivit lite längre idag.

Den inte så hedersvärda platsen får hyresvärden Einar Mattsson.

Kul för kellegerna att upptäcka att alla andra i huset får induktionshäll och dom får bara en vanlig skruttig spis. Till råga på det vägrade EM måla om köket eftersom det var en extra hylla uppsatt där.

Burn in hell EM.

Länk till kommentar

Jahhas... Då har man offrat lite pengar till en ny pokerdator. Blev en sån här liten och robust sak:

3475d1201088506-hp-compaq-business-notebook-nx6110-laptop-1987987.jpg

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Compaq-6910p-Notebook.10257.0.html

Bildskärmen är lite pissig med upplösning på bara 1440x900 men har en extra 24"-skärm med upplösning på 1920x1080 kopplad till den så upplösningen spelar roll bara när jag reser.

Länk till kommentar

Normale: Jag vaknar och ser att klockan är strax innan 10 och hoppar upp för att inte bli sen på jobbet bara för att strax efter att upptäcka att det är kväll och inte morgon nu...

Nx6110 är en riktig mördarmaskin!

Misshandlade den i 3år under min skoltid och den höll finnemang. Dock ska man inte bita i skärmen, de håller inte. De har jag provat...

Värt och nämna när vi har den passande topicen iqfiskmås

Min gamla följeslagare NC8000 har orkat med mig i 4 år. Den var hyssat mosad av förra ägaren i ett år innan den fick hamna hos mig för en billig penning. Enda problemet jag haft med den är att bara ungefär hälften av tangenterna fungerar utan att man ska banka på dom med en hammare och att den käkat upp 1 hårddisk/år.

Och sen lite engelsk barnprogram:

Länk till kommentar

Allright... Gårkvällens och nattens äventyr hittills:

Jag och eloket träffas vid Fridhemsplan, drar till Johnnys för att dricka varsin 2 Karhu. Sen en lite sen Macess hör av sig och till slut efter lite snurrande träffas vi på tunnelbananen.

Lite mera öl och energidryck etc senare börjar turneringen standard 15 minuter sen.

Eloket tog bedriften att åka ut först medans Kraclob sov i nästan 2 timmar "aningen" trött efter kryssningen, sen slår jag ut 4-5 spelare genom min genuina finska "bomba på"-stil.

Sen bombar jag på friskt och lyckas med lagom fyllestil t.o.m. lägga ett par händer.

Vid 4 kvar kommer vi överens om att köra med 4 priser istället för 3 och att man drar 200kr från 1:an, 2:an och 3:an och 4:an får inköpet tillbaka.

Var snuskigt tajt ett tag men till slut kommer klonk-Macess etta och jag för nöja med andrapriset på 3k1.

Ännu senare blir det att åka til Krukan med Macess och hinka i sig mer bira. Vi var dock lite trötta eller åtminstone "esset"... Han hade lite svårt at hitta dit han skulle sen men som 12,7% äkta söderbo kunde jag visa honom rätt och röka en cigg på vägen...

Kanske ska hitta på något dumt nu...

Länk till kommentar

Var snuskigt tajt ett tag men till slut kommer klonk-Macess etta och jag för nöja med andrapriset på 3k1.

Snuskigt tajt, det vill jag inte påstå att du var, om du nu inte syftade på alla de gånger du höjer upp, jag reraisar och du foldar.

Sedan väl HU så hade jag bättre lotto skills än dig :mrgreen: .

Tack för en trevlig kväll, jag gör gärna om det...lägenheten jag sov i kommer att vara tom över jul och nyår..så det finns absolut risk för flera trevliga kvällar både på Krukan och Gamblerz ganska snart.

Länk till kommentar

Snuskigt tajt, det vill jag inte påstå att du var, om du nu inte syftade på alla de gånger du höjer upp, jag reraisar och du foldar.

Sedan väl HU så hade jag bättre lotto skills än dig :mrgreen: .

Vafan, lyckades hålla VPIP och 4-bettande på 50% eller mindre ett flertal varv...

Sen när du dök upp och hade pos på mig var det lite svårare att stjäla.

Lottoskillskvoten hade jag väl redan utnyttjad innan finalbordet så det är lugnt. Blir lite klirr i kassan ändå och du förtjänade faktiskt segern.

Tack för en trevlig kväll, jag gör gärna om det...lägenheten jag sov i kommer att vara tom över jul och nyår..så det finns absolut risk för flera trevliga kvällar både på Krukan och Gamblerz ganska snart.

Jag är på. Har ändå inget annat särskilt för mig än att kröka som fan.

Pratade med Lotta igår och han avstår nog. Han sa att ta det lugnt med pokern tills sista lördagen i januari men jag försökte få honom till Solna eller annanstans fredagen innan.

Kanske dyker upp lite övervärde under jul- och mellandagarna för att locka med även honom eller kanske någon/några andra forumiter.

Snabbedit: Medan jag pratade med Lotta i telefon fick jag en ganska "rolig" utdragning på en 18-manna shorthanded SnG, KK mot K5 och två femmor på floppen. Hade dock rätt i det jag sa, nämligen att: "Den här vinner jag lätt". Direkt efter höjer samma mupp och jag ställer med AKds. Muppen synar med KJs och ingen utdragning den gången och spaghettin är ute.

Länk till kommentar

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misstänker att två av mina kollegor försöker få mig att få nervöst sammanbrott.

Ena stunden säger hon att jag inte får ta på mig för mycket grejer för att jag blir så stressad. Nu fick hon och en annan idén att det ska vara snyggt på kontoret senast imorgon.

Dom vet mycket väl att jag har fullt upp med att rensa från min lägenhet och fullt upp med jobbgrejer i minst 2 månader. Då kommer "ha det snyggt på jobbet" inte så långt i min prioritering.

Ska påminna le boss om att jag får ha betalt ledighet tills slutet av juni innan jag sticker till Helsingfors ikväll.

Ni som har mig på Facebook kan nog klura ut varför jag vill vara för mig själv imorgon och varför kommer att stänga av mobben för att slippa en drös muppar.

Doublesuited?

Jajamen... Är inte alla finnar lite Omahaskadade? ;)

Länk till kommentar

Fegt att smita sådär. Får väl gratulera dig i förskott då (eller efterskott om du läser detta på torsdag)...

Du är snart ikapp mig gubbe!! //Macess

Jovars, lite dålig stil att smita iväg men jag tycker inte om att få massa löjliga "grattis" eller presenter.

Blev dock hämnad imorse i Frihamnen. Fick alla grejer jag hade med mig kollade och sen tvungen att plocka av alla kläder och bli kroppsvisiterad....

Efter det sa jag bara: "Ses om 2 månader" :-P

(Tips för alla Rigaresenärer: Se inte ut som en påtänd knarklangare eller ha med dig 15 limpor cigg)

Länk till kommentar