Gå till innehåll

Konfiskerade domännamn i Kentucky


Juggler

Recommended Posts

Pakistan stänger av tillgången till Youtube. En distriktsdomstol i Kentucky nöjer sig inte med det tillvägagångsättet utan vill konfiskera domännamnen för ett gäng sajter som anses bedriva illegal spelverksamhet i delstaten.

 

Roligt grej tycker jag, blir intressant att se hur länge det håller.

 

Länk till Pokerpages artikel

 

Är det kanske Everest som ligger bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad det ena har med det andra att göra. I Sverige får man inte diskutera piratkort på Internet. Internet är inte helt fritt någonstans. Vad vill du ha sagt?

 

För övrigt är det sjukt irriterande med de automatiska länkarna. Trodde att det var något relevant på Pantypoker-länken.

 

Jag tycker det är intressant hur man juridiskt försöker hantera det "nya" fenomenet Internet.

 

Ser du verkligen ingen skillnad på att diskutera piratkort (som man inte behöver internet för att göra) och att konfiskera utländska företags immaterialrätter?

 

Ändrade till Everest som också saknades på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad det ena har med det andra att göra. I Sverige får man inte diskutera piratkort på Internet. Internet är inte helt fritt någonstans. Vad vill du ha sagt?

 

Menar du mig?

 

Vad jag vet har Sverige aldrig gått till ICANN för att få domäner överlämnade, där man kan diskutera piratkort. Eller? Det vore helt enkelt orimligt. På olika platser gäller olika lagar, Kentucky är inte hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pakistan stänger av tillgången till Youtube. En distriktsdomstol i Kentucky nöjer sig inte med det tillvägagångsättet utan vill konfiskera domännamnen för ett gäng sajter som anses bedriva illegal spelverksamhet i delstaten.

 

Roligt grej tycker jag, blir intressant att se hur länge det håller.

 

Länk till Pokerpages artikel

 

Är det kanske Everest som ligger bakom?

 

Det här försöket att ta domännamn är så absurt, att jag tippar på en kraftig motreaktion som omintetgör försöket, och gör liknande försök omöjliga i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir pengarna hos sajten också konfiskerade?

 

Känns väl som att det är dags att stoppa kriminaliteten som florerar på pokersajterna. senste veckorna har väl visat att det förekommer en rad bedrägerier och fusk på sajterna så det är lika bra att det blir en hårdare kontroll.

 

CDS-fusket är ju bara toppen på ett isberg, finns hur många colluders, skattesmitare och andra kriminella som helst ute på pokersajterna nu för tiden.

Spelare med en sjukt onormal edge i spelet fuskar med stor sannolikhet, åtminstone när det gäller online-poker. CDS är ett exempel i mängden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering från pokerpages 29 september.

 

Artikeln visar många av de mardrömslika och komplexa turerna som gäller i amerikansk rätt. En sak som alltid sticker i ögonen på mig är alla dessa 'deals'. I Sverige gäller att en person är skyldig till ett brott eller inte, i USA är det en förhandlingsfråga.

 

"In court, Kentucky's representative, lawyer Robert Foote told Judge Wingate that the state is seeking two things:

# Agreement by owners of the domain names to block access from the state of Kentucky and

# Compensation for previous gambling activity from Kentucky residents.

 

He said the state would not shut down domain names of any person or corporation willing to appear and claim ownership of the names while the two sides "work out a deal.""

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...