Gå till innehåll

När ska man sluta för dagen?


Shakespear

Recommended Posts

Eftersom jag är nybörjare och därmed inte lika kunnig som bl.a. nusseman och Johan Hjort så är jag obönhörligen en fisk (jag försöker dock läsa så mycket om strategier jag kan på internet, tack för länkarna ni postat!!!!, och inväntar ett par böcker som jag gladeligen ska försöka lära mig något av). Jag skrev i en annan tråd att jag trots att jag kanske ligger plus x antal ggr BB, så slutar det nästan alltid med att jag ligger back, kanske inte så mycket, men dock back. Min undran är därför, när slutar ni spela för dagen? Vad har ni för kriterier? Slutar ni om

* ni ligger dubbelt upp mot vad ni får ta med er till bordet

* om ni gått ett visst antal $ plus (eller minus)

* efter ett visst antal timmars spelande (oavsett resultat)

* ...

 

För min egen del så har det hänt mer än en gång att jag legat $50 plus på 0.5/1 no limit borden på expekt, men i stället för att sluta spela då så har jag av någon underlig anledning fått för mig att jag är ostoppbar just den kvällen och fortsatt spela vilket resulterar i ovan nämnda händelse. Jag ska för säkerhets skull påpeka att jag inte ändrar min taktik bara för att jag ligger plus och spelar mer loose, utan jag håller fast vid en tight och , tyvärr, passive spelstil (önskar att jag vore mer aggressiv).

 

En annan sak jag kom att tänka på. För min del, rekommenderar ni mig (främst riktat till forumets mer kunniga spelare) att spela 6 eller 10 personers bord?

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min undran är därför, när slutar ni spela för dagen? Vad har ni för kriterier? Slutar ni om

* ni ligger dubbelt upp mot vad ni får ta med er till bordet

* om ni gått ett visst antal $ plus (eller minus)

* efter ett visst antal timmars spelande (oavsett resultat)

* ...