Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hittade något pokerprogram på Eurosport och tittade en stund.

Några tankar slog mig:

1. Varför måste det vara så otroligt dåligt struktur på alla liknande jippoturneringar?

2. Varför kan aldrig kommentatorerna något om poker? Skulle vara mycket roligare om någon som kunde något skulle kommentera. Det finns många som kan mycket, både i Sverige och runt om i världen. Tänk vad skönt om Hjort och Nebbis skulle kommentera på svenska, PA skulle kommentera på finska och CTS och Phil Galfond skulle kommentera på engelska.

3. Varför ska spelarna vara så otroligt dåliga? Förstår verkligen inte hur folk kan vara så löjligt dåliga på matematik och logik så att dom inte kan uppskatta vissa shoveranges dom ska ha från sb first in mot bb med 10bb eller liknande lägen.

Postad
Hittade något pokerprogram på Eurosport och tittade en stund.

Några tankar slog mig:

1. Varför måste det vara så otroligt dåligt struktur på alla liknande jippoturneringar? Programmet ska innehålla mycket action dvs spelarna ska behöva gambla och inte ha råd blindmässigt att sitta och nötgrinda samt att det ska kunna rymmas inom en tidsram

2. Varför kan aldrig kommentatorerna något om poker? Skulle vara mycket roligare om någon som kunde något skulle kommentera. Det finns många som kan mycket, både i Sverige och runt om i världen. Tänk vad skönt om Hjort och Nebbis skulle kommentera på svenska, PA skulle kommentera på finska och CTS och Phil Galfond skulle kommentera på engelska.

Att vara bra på att spela är inte samma sak som att kunna klargöra sina tankar muntligt. Se några Durrrr intervjuer så förstår du vad jag menar

3. Varför ska spelarna vara så otroligt dåliga? Förstår verkligen inte hur folk kan vara så löjligt dåliga på matematik och logik så att dom inte kan uppskatta vissa shoveranges dom ska ha från sb first in mot bb med 10bb eller liknande lägen.Vettefan, en anledning kan ju bero på att om spelarna kvalat in så kan de spela scared.

Sen tror jag allvarligt inte att gemene man skulle tycka det var speciellt roligt om kommentatorerna analyserade som i en DC /CR video.

Edit: WTF, varför skapar DU en sån här tråd Rebonius??