Gå till innehåll

Mejl från Neteller


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har slutat använda neteller men fick detta mail igår :)

 

Enligt våra uppgifter har det inte varit någon aktivitet på ditt NETELLER-konto sedan 8/9/2007. Vi tillämpar en administrativ inaktivitetsavgift på upp till 30 USD på alla konton som inte har använts under 14 månader.*

 

Undvik avgiften

Om du vill slippa avgiften behöver du bara göra en insättning, ett uttag eller en överföring hos en handlare. Du kanske även vill läsa om våra nya Net+ korttjänster som gör det möjligt för dig att handla säkert med pengar från ditt NETELLER-konto på alla ställen som tar MasterCard®.

 

Besök http://www.neteller.com för att logga in och se vad du kan göra med ditt konto. Om du inte använder ditt konto kommer avgiften att dras från kontot den 15:e nästa månad.

 

Om du vill prata direkt med en NETELLER-representant kan du kontakta oss.

 

NETELLERs betalningsnätverk

 

*Den administrativa inaktivitetsavgiften på upp till 30 USD debiteras årligen tills du använder ditt konto eller tills kontosaldot når noll. Kontoanvändning definieras som insättning, överföring till eller från en handlare, uttag eller Net+ kortköp.

 

 

Loggade in nu och tänkte avsluta kontot, vilket jag har för mig att det fanns en sådan funktion förut. Den finns iaf inte längre.

 

Tänkte bara kolla om fler fått detta pga av inaktivitet och vad ni gjort. Får väl annars kontakta dem. Har ingen deg där så dom kan ju inte dra något och jag kommer knappast ge dom några heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför ni har så stora problem?

Bara skicka infon dom ber om så har man snart ett mastercard i näven så kan man shoppa upp alla fina vinster på semestern :-D

 

Jag får tilt på alla ni som skriver sådana här inlägg. 'Vad är problemet, det är ju så enkelt', 'Dom stänger inte kontot' etc. Det är NI som inte har förstått.

 

Jag har berättat hur jag skickat en rad dokument som Neteller inte har godkänt. Därefter har jag 14 oktober skickat dem ett stämplat och underskrivet kontoutdrag från banken, och under veckorna därefter gjort ett dussin förfrågningar om hur det går.

 

Så här ser det numera ut när jag loggar in på Neteller:

 

mwsnap20081117074857cx9.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tilt på alla ni som skriver sådana här inlägg. 'Vad är problemet, det är ju så enkelt', 'Dom stänger inte kontot' etc. Det är NI som inte har förstått.

 

Jag har berättat hur jag skickat en rad dokument som Neteller inte har godkänt. Därefter har jag 14 oktober skickat dem ett stämplat och underskrivet kontoutdrag från banken, och under veckorna därefter gjort ett dussin förfrågningar om hur det går.

 

Same Same but different.

 

NU har jag även fått det här mailet;

 

 

NETELLER will no longer reply to questions sent by email; we will not be answering the email you have sent. To submit your question, please click on the link above.

 

 

 

If you have attached identity documents to your email to us today, please send a new email with those attachments to the address below:

 

 

 

If you live in the European Union, please email your identity documents to identity@neteller.com.

 

If you do not live within the European Union, please email your identity documents to idocs@neteller.com.

 

 

 

Thank you for your question, and we look forward to assisting you on our new page at:

 

http://help.neteller.com/cgi-bin/neteller.cfg/php/enduser/ask.php

 

 

 

Sincerely,

 

 

VA HAR DEM BYTAT MAIL NU OCKSÅ?

 

Så jag skickar mail till diverse supportmailer de har vad som gäller. Fortfarande inget svar.

 

Ja jag är medveten om att det stod bara ifall man skickat in dokumenten under dagen

 

 

FRÅGA 1

 

Vart skickade ni in er verifikation?

 

 

Identity@neteller.com

 

eller

 

Validate@netelller.com

 

FRÅGA 2

 

Vilka är Moneybookers för -och nackdelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swissvpn?

 

Det blir lite off topic. Kanske kan skapas en ny tråd om det om det finns intresse. Men det är alltså en vpn-tjänst av samma typ som relakks och dold.se. Dock är den inte i Sverige, utan i Schweiz och under deras lagar, vilket jag tyckte kunde vara en bra idé nu med Ipred, FRA och annat skit här i Sverige.

http://www.swissvpn.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till "Late"... jag skickade mitt till validate@neteller.com och fick godkännandet från validate1@neteller.com.

 

Jag fick första mailet från Neteller 12/10 om att de hade tidigare skickat ut ett mail att de ville ha mina identitetuppgifter.. vilket var bullshit... och 11/11 blev jag "godkänd". (Thank you for your email. We have reviewed and verified your documents and are pleased to advise you that your account is now up-to-date. Thank you for your attention to this matter.

 

Dock hade jag inga pengar på deras konto under denna tid så jag har iofs inte behövt vänta på något... men ändå... kan man inte kräva någon form av kompensation? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Tack MGRacing

 

Jag ringde till neteller nu fick prata med en "Nada" så jag skickade mina dokument till henne och vips så skickade hon direkt vidare dem till sin chef som ska kolla på det med en gång.

 

Ska vara klart inom en halvtimma tydligen, får väl se hur det blir med det.

 

Edit

 

Jag var inte hemma över kvällen men det är klart nu dagen efter iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså vafan. Skickade in tredje räkningen (tidigare två tydligen ogiltiga för inte godkänd fakturatyp, även fast de stog med under godkända lol) för 14 dagar sen och idag får jag ett jävla mejl att dom har fått mitt mina dokument och att det kommer ta 8-10 dagar för dom att svara.

 

Hur fan mår dom? Orkar seriöst inte mer om dom inte godkänner nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar inte slut med att man får sitt konto verifierat :/

Fick precis det här roliga mailet av dom...

 

 

*****************************

Important information about your VIP account

 

Dear Robert,

 

We've noticed over the past couple of months that you haven't been using NETELLER like you used to. If you want to keep your VIP status and continue to get access to all of our exclusive benefits, promotions and services, you'll need to:

 

1 - Deposit to or withdraw from your account by December 31, 2008

2 - Send funds to a merchant by December 31, 2008

3 - Continue to send an average of at least $3000 USD to merchants each month

 

It's easy─meet these qualifications and enjoy everything the NETELLER VIP program has to offer like dedicated customer service, foreign exchange rebates, free withdrawals through cash back rebates and exclusive promotions. But if you don't meet these qualifications, your account will be reverted to an Extended account.

 

Should you have any questions or need assistance, contact VIP member services at vip@neteller.com.

 

The NETELLER Payment Network

 

 

************************************

 

 

Jag för inte ofta över pengar TILL pokersiterna som dom vill att ja ska göra.

Kan ju sätta i system att föra $3000 fram å tillbaka till en site utan avgifter varje månad men hur drygt är inte det?

 

Hur är moneybookers jämfört med neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev uppringd av Neteller nyss. Personen som ringde ska ge mig en personlig adress och granska dokumenten. Jag gissar att validerings-proceduren kollapsat, kanske pga bristande kompetens tillsammans med kapacitetsbrist på call-centret.

 

Dessutom har de uppenbart bytt policy angående gmail, vilket förvirrade hela saken. Det har tidigare varit ok att kommunicera med dem via en email registrerad hos gmail. Numera accepterar de inte mail som kommer via 'fel' smtp-server. Alltså: man kan t ex inte skicka bredband.net-mail registrerade hos google, eftersom de inte går via smt.bredband.net ... och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar inte slut med att man får sitt konto verifierat :/

Fick precis det här roliga mailet av dom...

 

 

*****************************

Important information about your VIP account

 

Dear Robert,

 

We've noticed over the past couple of months that you haven't been using NETELLER like you used to. If you want to keep your VIP status and continue to get access to all of our exclusive benefits, promotions and services, you'll need to:

 

1 - Deposit to or withdraw from your account by December 31, 2008

2 - Send funds to a merchant by December 31, 2008

3 - Continue to send an average of at least $3000 USD to merchants each month

 

It's easy─meet these qualifications and enjoy everything the NETELLER VIP program has to offer like dedicated customer service, foreign exchange rebates, free withdrawals through cash back rebates and exclusive promotions. But if you don't meet these qualifications, your account will be reverted to an Extended account.

 

Should you have any questions or need assistance, contact VIP member services at vip@neteller.com.

 

The NETELLER Payment Network

 

 

************************************

 

 

Jag för inte ofta över pengar TILL pokersiterna som dom vill att ja ska göra.

Kan ju sätta i system att föra $3000 fram å tillbaka till en site utan avgifter varje månad men hur drygt är inte det?

 

Hur är moneybookers jämfört med neteller?

 

Jag fick också detta email. Det tiltade mig en hel del. Jag bad aldrig om att bli VIP. Jävla störigt email, de skriver typ att jag inte är en tillräckligt bra kund och att jag måste anstränga mig mer för att bli uppskattad. FU neteller.

 

Hade varit smidigare om de helt enkelt skrev vilka generella villkor som gäller för att få och behålla VIP-status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom bluffade igen. Varken jag eller kompisar har fortfarande inte skickat in något och nu är det som bekant 1:a December med fullt öppna och fungerande konton.

 

Haha ja, dom är så sjuka. Tror jag läste 10/11 december nånstans, fast kan mycket väl ha stått 10/11 november och att jag läste fel.

 

Btw, ni får väl upp rutan om att ni måste fixa detta när ni loggar in? Är ju iofs bara att klicka förbi denna som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, dom är så sjuka. Tror jag läste 10/11 december nånstans, fast kan mycket väl ha stått 10/11 november och att jag läste fel.

 

Btw, ni får väl upp rutan om att ni måste fixa detta när ni loggar in? Är ju iofs bara att klicka förbi denna som sagt.

 

 

Nej, ingen ruta vid inloggning heller. Allt är som det ska vara, dom skickar mail då å då om att det är sista chansen men det har som sagt bara varit tomma hot hela tiden. Idioterna vill ju dessutom att man ska skicka över en kopia på en elräkning eller liknande, hur fan skulle det gå till om man inte har några räkningar som står på sig själv??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, ingen ruta vid inloggning heller. Allt är som det ska vara, dom skickar mail då å då om att det är sista chansen men det har som sagt bara varit tomma hot hela tiden. Idioterna vill ju dessutom att man ska skicka över en kopia på en elräkning eller liknande, hur fan skulle det gå till om man inte har några räkningar som står på sig själv??

 

Okej, verkar konstigt, eller är det bara jag som får rutan? :-| ( http://i37.tinypic.com/28tl7qt.jpg )

 

Också haft problem med att jag knappt har något på mig själv (har iofs skickat in två stycken på mig själv som dom enligt deras lista ska acceptera, vilket dom obv inte gjorde). Men snackade med nån snubbe på supporten som sa att han skulle se till så att jag kunde skicka in räkning som står på nån annan, fast från samma hushåll då. Dock inte fått nåt svar på denna än (bli väl iofs inte godkänd såklart för att den inte står på mig)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...