Gå till innehåll

Amerikansk "humor"


Fudge

Recommended Posts

Tjaaa, erkänt bland förståsigpåare som superbt skript iaf. Studeras i bl.a. universitet, akademisk litteratur osv, massor med böcker utgivna i studie syfte...
Är ju för att de är knäppa postmodernistiska feminister som desperat letar efter något som bekräftar deras djupt felaktiga världsbild.

 

Btw, ni som snackar om brittisk humor som överlägsen kan bara göra det för att ni inte sett den enorma mängd skit som inte kommer hit. Jänkarna ser bara dåliga ut i jämförelse eftersom deras bajsprogram är billiga att köpa och slänga upp på skräptider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, visste väl det skulle komma :)

Tjaaa, erkänt bland förståsigpåare som superbt skript iaf. Studeras i bl.a. universitet, akademisk litteratur osv, massor med böcker utgivna i studie syfte...

 

Men det gör ju inte Comedy-sitcom genren varken bättre eller sämre ändå...

 

Jag har en inre bild av att du ser ut som huvudpersonen i "Napoleon Dynamite" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Referenserna i Simpsons är ungefär 10 000 gånger mer sofistikerade.

 

Simpsons driver med saker som Ayn Rand och kvantteori. Family Guy gör sketcher om Optimus Prime.

 

Så beror lite på vilka kulturella referenser man känner sig hemma med.

 

Jag håller med men de referenserna har försvunnit mer och mer de senaste säsongerna, alltså är FG på väg om (om inte förbi). Det är liksom ingen tävling i referenser, det är en helt annan sorts humor bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju för att de är knäppa postmodernistiska feminister som desperat letar efter något som bekräftar deras djupt felaktiga världsbild.

 

Btw, ni som snackar om brittisk humor som överlägsen kan bara göra det för att ni inte sett den enorma mängd skit som inte kommer hit. Jänkarna ser bara dåliga ut i jämförelse eftersom deras bajsprogram är billiga att köpa och slänga upp på skräptider.

åas mår man nästan fysiskt dåligt av program som little britain, och det är uppköpt av svt eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Ellen. Hon är så där soft som man vill att ens lesbiska tjejkompis ska va.

 

This. Men det är mer feel-good än roligt. Aldrig tyckt hon är kul, men jag ler nästan alltid.

 

Referenserna i Simpsons är ungefär 10 000 gånger mer sofistikerade.

 

Simpsons driver med saker som Ayn Rand och kvantteori. Family Guy gör sketcher om Optimus Prime.

 

Så beror lite på vilka kulturella referenser man känner sig hemma med.

 

Och världen är svartvit. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seinfeld är ju en av de bästa helt klart men det jag inte förstår är hur vuxna (KingCosmoKramer ej medräknad där) kan uppskatta dessa tecknade katastrofer som Simpsons och liknande. Det enda tecknade som är värt att se är ju Kalle Anka, Tom & Jerry & Pluto från 60/70-talet.

 

Förstår inte det här över huvud taget. Var nära att kalla det "resonemang" först, men hann hejda mig.

 

Varför har så få nämnt Vänner? Även det en mycket bra komedi - dock en bit under Seinfelds nivå.

UK-humor? Tja, Pang i bygget är ju en höjdare...

 

Alltså, Vänner är helt okej imho, men i slutändan bara ännu en stereotyp sitcom med platta karaktärer.

 

Innan tyckte jag också att Family Guy var en billig rip off av Simpsons men när man verkligen tittar på FG så ser man stooora skillnader. Skillnader som gör FG ett par klasser bättre än Simposons. Simpsons har blivit för familjeorienterat imo.

 

Jag har alltid tyckt Family Guy är asroligt, många gånger roligare än Simpsons, men det hindrar ju inte Simpsons från att vara mer sofistikerat. Dessutom är Simpsons i mitt tycke väldigt intressant bortom skämten, vilket knappast kan sägas om FG.

 

För att inte tala om att Simpsons trampat fram allt vad vägar heter för genren (fanns ens tecknade sitcoms förr? med den typen av satir/referenshumor?)

 

plagiarismo4do.jpg

 

Comedy, sitcoms != IQ

 

[x] Ban Sitcom and Comedy genre

 

Som sagt, självmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju för att de är knäppa postmodernistiska feminister som desperat letar efter något som bekräftar deras djupt felaktiga världsbild

Feminism är väl ändå bara en bråkdel och mest ytliga i det hela. Tex bsg har mycket gemensamt med sättet att berätta story på. Monster, fiender osv är bara verktyg för att manusförfattarna ska få karraktärer dit man vill för att kunna studera dom i tex knepiga konlikter, att tvingas välja mellan pest och kolera osv. Rymdskepp, begravninsgplatser osv är bara bakgrunder...för att studera människan.

 

Jag har en inre bild av att du ser ut som huvudpersonen i "Napoleon Dynamite" :)

Dont know, i can be everything you want me to be.

 

Som sagt, självmål.

För att jag inte gillar genren överhuvudtaget? Som några andra också skrivit har jag svårt för serier som enbart existerar för att vara roliga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, för att du är dokumenterat smaklös.

Eller kanske har man tillräckligt roligt ändå, så man inte behöver ytterligare dumma roligheter?

Kolla lite på vad de där omtalade akademiska uppsatserna handlar om.
Är medveten många handlar om det. Som jag skrev innan: det är det uppenbara eftersom det är en av få femaleheroes, men bara en bråkdel av alla artiklar, böcker osv handlar om det. http://en.wikipedia.org/wiki/Buffy_studies#Areas_of_study

Just den delen tilltalar mig inte speciellt mycket men tog då upp det när super hackade: det jag närmast menade är sjävla scriptet/manuset som andra förståsigpåare(läs: writers) uppskattar högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är medveten många handlar om det. Som jag skrev innan: det är det uppenbara eftersom det är en av få femaleheroes,
Det är en väldigt feministisk/postmodern serie. En rejäl kvalitetsstämpel i sammanhanget är att jag ändå tycker om den.

 

Btw, om det inte vore för frirulleaspekten skulle jag vara villig att beta rätt hårt och lägga typ 4:1 på att majoriteten av alla akademiska publikationer om Buffy faller under feministiskt/postmodernt studieområde.

 

Och jag håller med om att manus i serierna är bra, men det är inte direkt så att de spelar i en division för sig.

 

Angående komedier så har de inte bra manus i regel eftersom handling inte är poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att återgå till komedin så hade dom omröstning inför söndagens Emmys både för komedi och drama(dock voting closed nu): Television's Most Memorable Moments i båda kategorierna

 

20 som gick att välja på i båda kategorierna där:

http://abc.go.com/primetime/emmys/index?pn=aboutthemoments#t=0

 

vinnarna säkert i söndagens program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en som inte bryr sig om serien, vad specifikt (förutom dialekten och väggkontakterna) är skillnaden på amerikanska och engelska kontor?

 

Ja kort förklarat...UK-versionen är bättre på alla plan. Bättre casting, bättre manus, bättre skådisar etc. US-versionen baseras på UK-versionen..som tyvärr bara e sämre.

 

Men generellt sett roas jag inte av komedier, blir för konstlat. Pang i bygget är nog i topp, mest för att de gjorde sin grej och la ner det sedan.

 

Pang i bygget är alltså okonstlat..och t ex The Office skulle alltså för konstlat??? Någonstans där har vi olika uppgifter.

Men generellt sett roas jag inte av komedier Det är kanske detta som själva grejen??

 

Detta har jag helt missat! Ngn som vet var man kan se det?

 

Ja gillar du The Office UK så har du 1,5 timme härlig underhållning framför dig..med ett underbart slut! Heter Julfesten på svenska(Christmas Specials)!! Är avundsjuk på dig eftersom du har den osedd...

Eller du kanske bara driver med mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag skulle närmast vilja kalla det en ogiltig åsikt att inkludera ålder som en omvänt relativ faktor till uppskattning av sagda program.

 

En åsikt (eller personlig uppfattning om den frasen passar bättre) kan väl för guds skull aldrig bli "ogiltig"?

Om jag t.ex anser att Emil i Lönneberga är mer en actionfilm än exempelvis Die Hard 2 är det väl en fullt giltig personlig åsikt även om inte merparten av er andra skulle hålla med?

Problemet med dig är att alla andras åsikter och uppfattningar är totalt värdelösa om de inte överensstämmer med dina egna Eury. Lägg ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag driver inte... var får man tag på den?? :cry:

 

Om du bor i Umeå kan du få låna den av mig!

Alt: Köp på cdon, ginza, discshop etc

Alt2: Kopiera av någon vänlig själ på piratebay, DC++ etc

 

Rekommenderar med text om du inte är riktigt bra på "brittiska" och dess slang!

 

Har nog sett den 3-4 gånger. Det är ett "3 år senare" 1,5 timmesavsnitt kan man säga. David Brent internet-dejtar och Gareth är chef bland annat. Ja jag ska inte avslöja för mycket..mycket nöje! Bra extra-material också btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...