Gå till innehåll

Frågor om SM 2008 UNIBET


Hittapengarna

Recommended Posts

EDIT: Sorry Mike läste inte ditt inlägg tillräckligt noga. Ser att du kommenterade precis det jag tog upp nu.

 

Helt ok.

 

Det handlade inte om "two or more players" och var inte direkt någon "secret common strategy".

 

Ska iväg nu, återkommer senare

 

Tycker det blir extra svinigt av Norinder när han t.o.m i chatten varnar DG för sin hand och dessutom checkar för att han ska få komma undan billigt som han själv uttrycker det!

Ett solklart fall av soft play... Ett tveksamt fall av collusion kan jag medge...

 

Jo, vanlig Collusion är när två eller flera sammarbetar för att vinna pengar av resten av spelarna vid bordet. Dock är Soft Play en form av Collusion vilket av MikeTime påpekar nedan, och för att ägna sig åt Soft Play kan man vara själv.

 

Jag antar att all form av Collusion är förbjuden på Unibet?

 

Man kan ju tyda texten lite som man vill tyvärr. Först står ju klart och tydligt att det krävs att båda spelarna samarbetar men sedan står det att soft play räknas som collusion... Som sagt - knepig situation. Helt övertygad dock om att Norinder har gjort ett smutsigt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 289
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äh, det där är varken fusk eller collusion. Jag skulle inte tro att Micke hade KK om han skrev "akta" till mig, jag skulle gasa på som 17 i stället.

 

Men han sitter och spelar SM i ett rum med många andra, är det så jag ska tolka bloggen? Det kan vara fusk i så fall. One man a hand osv. Och vad händer om Henriksson och Norinder hamnar vid samma bord?

 

Som sagt, jag vet inte riktigt hur man ska tolka bloggen kring det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst bloggen också

 

Hann precis hem och tina mina frusna lemmar innan det var dags att bege sig in till storstan. Det var SM-vaka hos PokerEvent. Jag, Dilba, Legato, Henriksson, Crippo, Storåkers och Peter Swartling skulle besegra landets fiskar tillsammans. Inte bara SM skulle spelas, alla stora turrar skulle få sin beskärda del av Svenskt klonkande.

 

Det där ser jag som ett betydligt större fel än att hojta till någon i chattten att han ska ta det lungt. (Hade han sagt till Glimne på MSN i stället för i chatten, öppet för alla, så hade det såklart varit stort fel).

 

Storm i ett vattenglas, tycker jag.

 

Men nog fanken borde det vara IP-restriktion på även MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nog fanken borde det vara IP-restriktion på även MTT.

 

Nej inte dag 1 och 2 i SM main event. Vi ringde och frågade Unibet support ang frågan eftersom vi var några polare som tänkte lira hemma hos mig.

 

Skulle dock 2 eller fler av oss komma till FT så var vi tvugna att spela på var sitt håll.

 

P.S Nu minns jag att supporten till o med sa att vi inte kunde hamna på samma bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst bloggen också

 

 

 

Det där ser jag som ett betydligt större fel än att hojta till någon i chattten att han ska ta det lungt. (Hade han sagt till Glimne på MSN i stället för i chatten, öppet för alla, så hade det såklart varit stort fel).

 

Storm i ett vattenglas, tycker jag.

 

Men nog fanken borde det vara IP-restriktion på även MTT.

 

Dubbellkollade detta med Unibet innan. Fick svar att det var lugnt vad gällande MTT. Man kan naturligtvis diskutera vad som är ok och inte. Det jag tyckte var att det är lite kul med sällskap när man lirar.

För övrigt blev det mycket mager utdelning denna kväll. Johan cashade i Sunday million och Gambler kom typ 20 i Full tilts turre.

Jag tror att det är ganska vanligt att några polare sitter och kör turrar samtidigt. Det finns ju t.o.m bolag som haft stejkade spelare som spelat sida vid sida i kontorslandskap.

mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det där är varken fusk eller collusion. Jag skulle inte tro att Micke hade KK om han skrev "akta" till mig, jag skulle gasa på som 17 i stället.

 

Men han sitter och spelar SM i ett rum med många andra, är det så jag ska tolka bloggen? Det kan vara fusk i så fall. One man a hand osv. Och vad händer om Henriksson och Norinder hamnar vid samma bord?

 

Som sagt, jag vet inte riktigt hur man ska tolka bloggen kring det här.

 

På vilket sätt skulle det vara fusk? Ingen delade någon information överhuvudtaget, vi tog våra bad beats var och en för sig ;)

 

Att sitta tillsammans och spela mtts gör jag ofta, jag har aldrig någonsin samarbetat och kommer heller aldrig göra det, inte ens i satelliter... Om man någonsin hade velat fuska hade det varit lönsammare "back in the days" när Mats, Anders och Johan satt i var och varannan high stakes SNG man spelade på Stars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle det vara fusk? Ingen delade någon information överhuvudtaget, vi tog våra bad beats var och en för sig ;)

 

Att sitta tillsammans och spela mtts gör jag ofta, jag har aldrig någonsin samarbetat och kommer heller aldrig göra det, inte ens i satelliter... Om man någonsin hade velat fuska hade det varit lönsammare "back in the days" när Mats, Anders och Johan satt i var och varannan high stakes SNG man spelade på Stars...

 

 

MN har:

 

* Ägnat sig åt angleshooting (och skryter om det i bloggen)

* Ägnat sig åt soft play (och skryter om det i bloggen)

* Låter andra vara med och spela hans händer (och skryter om det i bloggen)

 

Om nu inte Unibet tycker han gjort rena regelvidrigheter borde de ge honom sparken för hans dumhet åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle det vara fusk? Ingen delade någon information överhuvudtaget, vi tog våra bad beats var och en för sig ;)

 

Anders Henriksson sitter brevid mig och tycker jag skall beta minst pott.
Men nej, nån information delades ju verkligen inte.

 

Men visst, var ska man dra gränsen för inte kan man kontrollera att folk inte spelar tillsammans (i samma lokal). Går det verkligen att köra med någon form av ip-kontroll? Och hur vet mna att folk inte diskuterar via msn etc...

 

Men att öppet erkänna det är väl kanske lite, tja, onödigt, om man vill framstå som renhårig.

 

*edit* Och du MikeTime, det där var väl ändå lite onödigt skrivet i sammanhanget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

MN har:

 

* Ägnat sig åt angleshooting (och skryter om det i bloggen)

* Ägnat sig åt soft play (och skryter om det i bloggen)

* Låter andra vara med och spela hans händer (och skryter om det i bloggen)

 

Om nu inte Unibet tycker han gjort rena regelvidrigheter borde de ge honom sparken för hans dumhet åtminstone.

 

 

Det jag syftade på var Olas frågeställning. Jag tycker soft play är fel och gör det aldrig, inte ens mot min flickvän (men ibland känns det jobbigt).

 

Missade att Anders och Micke diskuterade en hand medan de spelade, det missade jag. Jag satt i samma rum som Micke en stund och under den perioden var det bara konstaterande från båda sidor vad som hänt i potter i efterhand.

 

Jag delade iaf ingen information med någon, och det jag undrade var egentligen om Ola ansåg att det är "fusk" att sitta i samma lokal trots att man spelar helt individuellt och isf varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nej, nån information delades ju verkligen inte.

 

Men visst, var ska man dra gränsen för inte kan man kontrollera att folk inte spelar tillsammans (i samma lokal). Går det verkligen att köra med någon form av ip-kontroll? Och hur vet mna att folk inte diskuterar via msn etc...

 

Men att öppet erkänna det är väl kanske lite, tja, onödigt, om man vill framstå som renhårig.

 

*edit* Och du MikeTime, det där var väl ändå lite onödigt skrivet i sammanhanget?

 

Får som sagt editera mitt påstående ;) Jag delade ingen information med någon annan, och missade att Micke gjorde det (han gjorde det inte under den tid vi delade rum).

 

Håller med om att soft-spel är fel. Har förståelse för att folk gör det i vissa situationer men tycker personligen det är fel och gör det inte...

 

Om man ska snacka fusk i MTT sammanhang tycker jag det är mkt värre att vissa spelare kör 5-10 konton per MTT... Ruskigt frustrerande på tex Ladbrokes att själv sitta o köra ett konto men veta att några av de övriga bästa MTT-spelarna står för kanske 3 ggr större del av fältet än de "borde".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att Anders och Micke diskuterade en hand medan de spelade, det missade jag. Jag satt i samma rum som Micke en stund och under den perioden var det bara konstaterande från båda sidor vad som hänt i potter i efterhand.

 

Jag delade iaf ingen information med någon, och det jag undrade var egentligen om Ola ansåg att det är "fusk" att sitta i samma lokal trots att man spelar helt individuellt och isf varför.

 

Ja, enligt Mickes blogg satt de ju och diskuterade Mickes KK-hand och detta anser nog många vara ett fel, särskilt som de lirar samma MTT. Dessutom är det imo helt åt helvete fel att "varna" kollegor för att undvika sammandrabbningar.

 

Att sitta i samma lokal och INTE ägna sig åt varandras händer är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det jag syftade på var Olas frågeställning. Jag tycker soft play är fel och gör det aldrig, inte ens mot min flickvän (men ibland känns det jobbigt).

 

Missade att Anders och Micke diskuterade en hand medan de spelade, det missade jag. Jag satt i samma rum som Micke en stund och under den perioden var det bara konstaterande från båda sidor vad som hänt i potter i efterhand.

 

Jag delade iaf ingen information med någon, och det jag undrade var egentligen om Ola ansåg att det är "fusk" att sitta i samma lokal trots att man spelar helt individuellt och isf varför.

 

Ja precis. Det som är intressant är om ni tycker att det är ok att sitta i närheten av varandra och spela, ge varandra en dunk i ryggen när man klonkar eller såga tomten bredvid när han/hon gör en idiotsyn .........

 

Själv tycker jag att det är kul ibland. Oftast sitter man ju själv på kammaren och tar sig ett lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delade iaf ingen information med någon, och det jag undrade var egentligen om Ola ansåg att det är "fusk" att sitta i samma lokal trots att man spelar helt individuellt och isf varför.
Fusket ligger i att Anders och Micke diskuterar handen under pågående spel. One man one hand är en av pokerns grundstenar.

 

Sitta i samma lokal och inte snacka är såklart okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder, du svarade aldrig på min fråga.

Betalas vinsterna ut i SEK?

 

Nej, vinsterna betalas i Euro.

Första kvällen skrevs priserna ut i kronor och blev således helt missvisande då de faktiska priserna utbetalades i Euro. Det blev en negativ diff på kring en procent för mig iaf.

Men ikväll verkar faktiskt Unibet visa priserna i Euro, genier. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...