Gå till innehåll

FL7CS - (2A)5 försvar mot ante steal


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter)

 

3rd Street - (1.75 SB)

 

Hero: 2:spade: A:spade: 5:diamond: ___brings-in___calls

Seat 4: xx xx Q:diamond: ___folds

Seat 5: xx xx A:diamond: ___folds

Seat 6: xx xx J:spade: ___folds

Seat 7: xx xx 9:diamond: ___folds

Seat 1: xx xx A:club: ___raises

Seat 2: xx xx 9:heart: ___folds

 

Rimligtvis borde det vara korrekt för fi att höja en ganska vid flora av händer och då måste jag rimligtvis syna här (jag får ju drygt 6-1 på synen) med ett ess plus tvåfärg plus tvågaps trestege? Det är väl visserligen ingen höjdare att ett ess är dött men det gör ju också hans hand svagare i genomsnitt.

 

4th Street - (3.75 SB)

 

Seat 1: xx xx A:club: 8:spade: ___bets

Hero: 2:spade: A:spade: 5:diamond: 7:diamond: ???

 

Ok, träffar en blank på fjärde och fi leder ut med ett till synes inte så farligt kort. Detta är ju ett ganska typiskt läge för en sådan här hand, typiskt parar man ju bara 15-20% av gångerna om jag räknat rätt. Chansen att förbättra till hålpipa borde ligga i ungefär samma storleksordning. Lägg därtill att jag ibland får en trefärg här men i princip kommer ju fortfarande min hand vara Ace high utan vidare drag typ 50% av tiden. Innebär det att jag måste syna igen här trotts att hans sämsta händer är typ 52-48 mot min hand här när han får ett icke scare card eller ska man folda för att inte riskera att stoppa in bets som stor underdog om han har en legetim hand?

 

Och om man synar vad är strategin på femte? Fit or fold?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du behöver syna. Du har ju fått minimalt med hjälp med din hand. Ingen spader, inget stegdrag, inget par, eller ens särskilt högt fjärde kort. Till och med tvåfärgen du fått in är rätt kass.

 

Alla spader, alla par, alla kort över 7 som inte är 9JQ hade ju varit bättre.

 

Så verkar som han behöver beta något i stil med 100% både första och andra rundan för att vi ska ha särskilt rimlig equity. Till och med hans sämre rainbow, highcardhänder kommer vara substantiella favoriter. Särskilt då hans range alltid kommer innehålla mycket fler starka händer än din pga brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...