Gå till innehåll

Fusk! (?)


HSvensson

Recommended Posts

Satt igår i en €15 Sit & Go, 5 pers då följande inträffar:

 

200 / 400 - 3 pers kvar (2 ITM)

 

Button FI 1 höjer 1600 (1300 bakom)

SB (200) Jag lägger (2600 bakom)

BB (400) FI 2 All-in (Tot. 1800)

Button FI 1 DIRR-fold (200 till att syna)

 

Några händer tidigare hände det också nåt konstigt, såg inte potten själv men efteråt skrev den ena till den andra i chatten typ "U call all-in with A high haha"

 

Efter handen skrev jag i chatten och menade att de fuskade men fick som svar: "No Absolutely" (bra engelska va? ;))

 

Är detta självklart fusk? Kan man lägga den direkt utan att vara dum i huvet?

 

Vad säger ni? Solklar chipdumping?

 

EDIT: Hittade den rätta handhistoriken, även om den rent principiellt var rätt så lik...

 

 

***** Hand 1238677622 *****

200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 september 2008 00:52:50

Holdem Speed (Real /Tournament )

Seat 1: poido (1150.00)

Seat 3: Sboros (2540.00)

Seat 4: donate_kid (3810.00)

donate_kid post SB 200.00

poido post BB 400.00

** Deal **

poido [N/A, N/A]

Sboros [N/A, N/A]

donate_kid [Js, 3h]

*** Bet Round 1 ***

Sboros Raise to 800.00

donate_kid Fold

poido All-in 1150.00

Sboros Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 1800.00

poido By default Win: 1800.00

Sboros Fold Win: 0.00

donate_kid Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den rätta handhistoriken nu!

Inte riktiga värden från början, men rätt så likt ändå...

 

***** Hand 1238677622 *****

200.00/400.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 september 2008 00:52:50

Holdem Speed (Real /Tournament )

Seat 1: poido (1150.00)

Seat 3: Sboros (2540.00)

Seat 4: donate_kid (3810.00)

donate_kid post SB 200.00

poido post BB 400.00

** Deal **

poido [N/A, N/A]

Sboros [N/A, N/A]

donate_kid [Js, 3h]

*** Bet Round 1 ***

Sboros Raise to 800.00

donate_kid Fold

poido All-in 1150.00

Sboros Fold

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 1800.00

poido By default Win: 1800.00

Sboros Fold Win: 0.00

donate_kid Fold Win: 0.00

 

Han dubblar iofs bara för att kanske sno blindsen, men tidigare hade han ju synat en all-in på A hög på river...hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske tryckte på fel knapp?

 

Haha, kändes mer som om han redan hade "fold to any bet" knappen inne, för det var verkligen dirrfold...

 

Inte bara denna handen som förbryllar mig, snarare den där han synar all-in på A-hög på just nu rivern som bekymrar mig...

 

Vad jag märkte gick de inte upp i några heta dueller heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju rent teoretiskt vara fusk men vad tjänar dom på det här? Dina 200 från SB men om du vaknar upp med en hand då?

 

Nä, folk är bara allmänt kass på poker. Man trodde ju att fisken började försvinna men på sitngoes finns hur mycket som helst fortfarande.

 

Garderar mig med att säga att killen kanske multi-tablar och därför tog fel beslut / tryckte på fel knapp men det är som sagt troligare att han bara är dum i huvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det vore väl mer udda om det inte förekommer sådant fusk, speciellt på "läägre" nivåer. kompisar som spelar och snackar med varandra, lägg därtill att det är störe chans att nån vid ett låglimitbord ska orka ta upp det med sidan borde vara mindre än på högre bord. jag hamnade på ett cg-bord påparty för några år sen med två som samarbetade, anmälde det och antar det utreddes/deras konton blev frusna

 

vet dessutom några kopisar som gjort ungefär som sådär på sidor jag inte spelar, och vad kan man göra, jag har sagt åt dem att om nån anar nåt kommer de åka dit så det skriker om det. problemet är väl att bevisa det samt att som offer få tillbaka pengar.

 

har du anmält de till supoort/security för sidan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju rent teoretiskt vara fusk men vad tjänar dom på det här? Dina 200 från SB men om du vaknar upp med en hand då?

 

Nä, folk är bara allmänt kass på poker. Man trodde ju att fisken började försvinna men på sitngoes finns hur mycket som helst fortfarande.

 

Garderar mig med att säga att killen kanske multi-tablar och därför tog fel beslut / tryckte på fel knapp men det är som sagt troligare att han bara är dum i huvet.

 

Det är ju inte direkt mina 200 de är ute efter, men den stora ger ju marker till den som ligger risigt till, därför han raisar och sen lägger direkt när den lilla ställer in, han höjer bara 2BB vilket kan kännas konstigt, men hade han höjt standard 3BB / 4BB hade han synat den andras auto-all-in...

 

det vore väl mer udda om det inte förekommer sådant fusk, speciellt på "läägre" nivåer. kompisar som spelar och snackar med varandra, lägg därtill att det är störe chans att nån vid ett låglimitbord ska orka ta upp det med sidan borde vara mindre än på högre bord. jag hamnade på ett cg-bord påparty för några år sen med två som samarbetade, anmälde det och antar det utreddes/deras konton blev frusna

 

vet dessutom några kopisar som gjort ungefär som sådär på sidor jag inte spelar, och vad kan man göra, jag har sagt åt dem att om nån anar nåt kommer de åka dit så det skriker om det. problemet är väl att bevisa det samt att som offer få tillbaka pengar.

 

har du anmält de till supoort/security för sidan??

 

Det förekommer nog ganska mycket fuskande på detta sätt ja, tyvärr!

Jag har inte anmält det - ÄN - till RedBet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker det är självklart att det ska anmälas. man betalar ganska mycket allt som allt för att spela på en sida. dessutom är ju detta en form av spelsäkerthet. du får ju inte spela på samma bord som nån som varit inloggad på samma IP-adress som du, vilket är rätt naturligt, även om det är var ätt irriterande när jag och 2 polare satt och spelade på samma nivåer, och hade varit inloggade på varnadras datorer, man köade, och fick plats men fick inte ta den då nån satt där...

vet inte alls hur redbets säkerhet funkar, men när jag gnällde på party svarade de att de skulle reda ut det, och fick sen svar att de hade vidtagit åtgärder gentemot dessa konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker det är självklart att det ska anmälas. man betalar ganska mycket allt som allt för att spela på en sida. dessutom är ju detta en form av spelsäkerthet. du får ju inte spela på samma bord som nån som varit inloggad på samma IP-adress som du, vilket är rätt naturligt, även om det är var ätt irriterande när jag och 2 polare satt och spelade på samma nivåer, och hade varit inloggade på varnadras datorer, man köade, och fick plats men fick inte ta den då nån satt där...

vet inte alls hur redbets säkerhet funkar, men när jag gnällde på party svarade de att de skulle reda ut det, och fick sen svar att de hade vidtagit åtgärder gentemot dessa konton.

 

Har anmält det nu, får se om det händer nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju tur att nån har en miniräknare...

 

Men allvarligt, så här dåliga är ju folk på Sit n go's. Det görs gigantiska misstag hela tiden.

 

Var han tysk..?

 

Haha, vet inte om han var tysk, men såhär dålig kan man väl inte va på sit & goes? seriöst... det var ingen €1 direkt, även om €15 inte är jätte mkt heller...

 

Just att han höjde 2BB istället för 3BB - för att inte ställa sin polare auto all-in är ju riktigt intressant!

 

Har han en dålig hand (som han inte kan syna en all-in med, för lite till bara) höjer man väl hellre 3BB för att "skrämma" sina motståndare mer? 2BB höjning lockar ju istället för till att syna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...