Gå till innehåll

Satsningsregler


Kaobell

Recommended Posts

Sitter och spelar nu då den här situationen uppkommer..

 

***** Hand 802863686 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 september 2008 20:33:14

Selma (Vanlig/Turnering)

Plats 1: mc_peewee (2758.00)

Plats 2: agge28 (1295.00)

Plats 3: flodde (2837.00)

Plats 4: jlee (1553.00)

Plats 5: Graf (1550.00)

Plats 6: spurslane (2505.00)

Plats 7: Sandra21 (2510.00)

Plats 8: LaserFaser (745.00)

Plats 9: godishandl (2080.00)

Plats 10: Drkill (1507.00)

LaserFaser lägg LM 25.00

godishandl lägg SM 50.00

** Giv **

mc_peewee [N/A, N/A]

agge28 [N/A, N/A]

flodde [N/A, N/A]

jlee [N/A, N/A]

Graf [N/A, N/A]

spurslane [N/A, N/A]

Sandra21 [Es, Kr]

LaserFaser [N/A, N/A]

godishandl [N/A, N/A]

Drkill [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Drkill Syna 50.00

mc_peewee Syna 50.00

agge28 Lägg

flodde Syna 50.00

jlee Syna 50.00

Graf Syna 50.00

spurslane Syna 50.00

Sandra21 Höj till 400.00

LaserFaser All-in 745.00

godishandl Lägg

Drkill Lägg

mc_peewee Lägg

flodde Lägg

jlee Syna 745.00

Graf Lägg

spurslane Lägg

Sandra21 Syna 745.00 Här vill jag ju hemskt gärna vara ensam med kortisen när markerna åker in och vill ju därför återhöja.. Nu får jag bara valet "Syna 375".

 

Är detta en bugg i klienten eller finns det någon satsningsregel som säger att satsningsrundan blir avslutad iochmed att jlee synar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DocLame har rätt. Om inte en kille som går all in kan göra en minraise så får den som senast höjt inte höja igen. jlee hade dock kunnat höja om h*n velat.

 

Plats 4: jlee (1553.00)

 

jlee Syna 745.00

 

Sandra21 Syna 745.00 Här vill jag ju hemskt gärna vara ensam med kortisen när markerna åker in och vill ju därför återhöja.. Nu får jag bara valet "Syna 375".

 

Som notis kan också tilläggas att jag kan lova dig att du ALDRIG kommer få någon som har kallsynat in halva sin stack att lägga sig. Hade du höjt kommer han syna igen. Förmodligen kommer han syna alla floppar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som notis kan också tilläggas att jag kan lova dig att du ALDRIG kommer få någon som har kallsynat in halva sin stack att lägga sig. Hade du höjt kommer han syna igen. Förmodligen kommer han syna alla floppar också.
Ja han kommer syna allt preflop, men om man ställer på alla floppar (Stop&Go) så finns det en foldchans i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som notis kan också tilläggas att jag kan lova dig att du ALDRIG kommer få någon som har kallsynat in halva sin stack att lägga sig. Hade du höjt kommer han syna igen. Förmodligen kommer han syna alla floppar också.

 

I beg the differ. Om du noterar "Selma" och att han är en glad limpare.

 

Men, du har givetvis rätt. Upplösningen är att jag trycker in resten, på brädan:

*** Flop(Board): *** : [6s, 9r, 2h], med motiveringen att jag tycker det känns klassiskt att två överkort på den nivån gör den typen av syn.

 

Han synar och fram kommer quack,quack.. Två ankor som fick sällskap av sin kompis på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han kommer syna allt preflop, men om man ställer på alla floppar (Stop&Go) så finns det en foldchans i alla fall.

 

Ytterst liten i så fall. Jag skulle säga att den förmodligen inte är noterbart större än preflop.

 

I beg the differ. Om du noterar "Selma" och att han är en glad limpare.

 

Men, du har givetvis rätt. Upplösningen är att jag trycker in resten, på brädan:

*** Flop(Board): *** : [6s, 9r, 2h], med motiveringen att jag tycker det känns klassiskt att två överkort på den nivån gör den typen av syn.

 

Han synar och fram kommer quack,quack.. Två ankor som fick sällskap av sin kompis på floppen.

 

Att syna en raise+reraise för halva sin stack är ju lite mer än att limpa. Jag vidhåller att om man är så synglad att man synar halva sin stack pre så kommer man syna andra halvan också om man får chansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns inte självklart för mig. Vart kan jag läsa mer?

 

Kolla t.ex. SvePofs regler. Det minsta man kan höja med är det belopp som senaste höjningen var med. Minsta höjning i ditt fall var alltså med 350, d.v.s. till 750, och eftersom LaserFaser bara hade 745 att stoppa in så räknas det inte som en höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla t.ex. SvePofs regler. Det minsta man kan höja med är det belopp som senaste höjningen var med. Minsta höjning i ditt fall var alltså med 350, d.v.s. till 750, och eftersom LaserFaser bara hade 745 att stoppa in så räknas det inte som en höjning.
Och innan det protesteras hejvillt: Ja, det finns sajter som är felprogrammerade (den sk Primabuggen som Prima tog flera år på sig att fixa till, där räckte det att höja en cent ett tag för att återöppna betandet).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...