Gå till innehåll

K högt, FL


Nemesis

Recommended Posts

Eftersom dom enda händerna jag skulle checka bakom på turn är ess och kung högt så kanske jag borde folda mina sämsta kung högt på river här. Håller ni med?

 

2/4 Limit Holdem

4 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is BB 3:heart: K:club:

2 folds, SB raises, Hero calls

 

Flop: Q:club: 9:heart: 9:club: (4.0 SB, 2 players)

SB bets, Hero calls

 

Turn: Q:spade: (3.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: J:club: (3.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, jo. Jag kan ju inte syna en river bet med underpar (eftersom de blivit förfalskade) så jag skulle nog kört en crying bluff på turn eftersom det är enda sättet att vinna handen.
Det där resonemanget är ett problem.

 

Vidare, om du betar allt annat på turn och checkar tillbaka K och A hur många händer värdebetar du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare, om du betar allt annat på turn och checkar tillbaka K och A hur många händer värdebetar du egentligen?

 

Om du vill påvisa att min turn aktion är väldigt obalanserad så har du naturligtvis rätt. Mitt spel är obalanserat på miljoner olika platser. I ett försök att bli bättre på detta så hade jag tänkt fokusera på hur jag balanserar min river handling här mellan syn och fold. Kanske var detta fel eftersom en balanserad turn aktion skulle leda till en annan range på river. Mitt mål var bara att lösa river här!

 

Men ok, turn var det. Rent spontant skulle jag nog värdebeta JJ och TT här. (dessa finns i min range för tillfället eftersom jag undersöker en syn 100% strategi i BB vs SB steal pre flop). Kanske borde jag värdebeta mina bästa Ax händer oxå, AT+? I så fall så har jag nog tillräckligt många värdehänder för att bluffa några bustade PP på turn. Och that´s it, resten checkar jag bakom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att på så sätt göra en viss handling en viss procent av gångerna.

Ok misstänkte det.

Hur många % ska vi syna?

Blir det rimligt och enkelt att gruppera K2-K8/KT istället för att t ex kolla sekundvisare? (Jag menar inte att det inte blir det.)

 

Inser att jag kanske returnerar de frågor du själv ville ha svar på... :-)

 

 

edit: Och självklart är det enklare att hålla reda på balanseringsstrategi genom att titta på sina händer än börja titta på nån klocka också... glöm min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok misstänkte det.

Hur många % ska vi syna?

Blir det rimligt och enkelt att gruppera K2-K8/KT istället för att t ex kolla sekundvisare? (Jag menar inte att det inte blir det.)

 

Inser att jag kanske returnerar de frågor du själv ville ha svar på... :-)

 

 

edit: Och självklart är det enklare att hålla reda på balanseringsstrategi genom att titta på sina händer än börja titta på nån klocka också... glöm min fråga.

 

Ska försöka svara på detta trots att jag är lika clueless.

 

Hur många procent vi ska syna beror ju på våra antaganden om Fi men om vi vill spela GTO så bör vi syna lika ofta som "hur ofta Fi behöver lyckas med sin bluff". Fi betalar 1 för att vinna 3 och bör därför lyckas minst 25% av gångerna med sin bluff. Därför bör vi syna med exakt 25% om vill oskadliggöra hans bluff försök.

 

Hur många Kx händer som representerar 25% beror på vad vår range är på river. Sekundvisare känner jag inte till. Jag tycker det är mer rimligt att gå på valören av kort i första hand och klädda kort versus oklädda kort i andra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar du med alla K när sekundvisaren t ex är mellan 12 och 3 så har du exakt 25%.

 

Men det kan nog ändå vara lättare att "ärva" linjen från föregående gator, dvs veta exakt hur man ska hantera en specifik i hand i ett specifikt scenario för att uppnå optimal balansering.

 

Och jag har en jävla massa hemläxa att göra, ligger rätt långt efter i att ha en klar och tydlig balanseringsstrategi. Du verkar göra ett hästjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...